Ga naar inhoud


Uitlijntroubles


combax
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Al een tijdje satelliet-kijker, al een paar keer door verhuis/nieuwe schotel een schotel opnieuw moeten uitlijen zonder noemenswaardige problemen, maar nu het voor langere tijd is (eigen appartement), wil het gewoon niet lukken.

De setup is een eenvoudige schotel, type zoals deze: http://robssatellitetv.webs.com/multi%20lnb%20dish.JPG

Hierop 3 Venton Rocket Quattro LNB's aangesloten op een SAB 17/16 Multiswitch.

Ik heb al diverse pogingen ondernomen, maar ik slaag er maar niet in om de signaalkwaliteit goed te krijgen.

Momenteel draaien Astra 1 en 3 rond 66 tot 70%, Astra 2 blijft zelfs steken op 45%!

 

Vraag 1: kan de schotel die ik heb zoveel verschil maken? Wellicht wel, vroeger nooit echt problemen mee gehad, maar ook nooit boven de 75% gekregen. Kan ik veel winst maken met bijvoorbeeld een Bisat G3/Big Bisat?

Vraag 2: wonen hier mensen in de buurt van Gent die eventueel hulp kunnen bieden bij het uitlijnen? Ik heb er ondertussen al zoveel tijd in gestoken, dat ik er gerust wil voor betalen

 

 

gr,

B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste combax


Je hebt een multiswitch voor 16 aansluitingen. Dan zou ik toch voor echte lnb’s gaan zoals de Inverto Black premium Quattro zie http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=87&PHPSESSID=a09a3bdc6297e8cb78727bc6dbf664cb op een 85-95cm-schotel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die presteren beter voor zijn portemonnee, Inverto Black´s staan aan de top.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste combax


Ga de Venton Quattro’s nu niet verruilen voor de Inverto Multiconnect want dat is helemaal een ramp als er regendruppels op de kop zitten. Niet voor niets dat Inverto deze Multiconnect-lnb niet meer maakt en met een nieuw type is gekomen, de Dielectric-lnb die overigens net zo gevoelig is voor regendruppels, zie de specs:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=88&PHPSESSID=a2df17b47d588ec905fbf49d424566b2&cat=5

Ik weet niet waarom je 16 aansluitingen hebt maar ik zou er voor kiezen dat je een goed signaal hebt, ook bij regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Bedankt voor de tips. De inverto's die jij aanraadt, zijn on-line redelijk betaalbaar te vinden, dus die vervangen is een optie, hoewel die denk ik niet gaan passen op mijn huidige schotel omdat de tussenafstand te klein is voor Astra1/3.

Waar kan ik het best mee beginnen? Een nieuwe/grotere schotel (Big Bisat gaat mijn voorkeur momenteel naar uit) of nieuwe LNB's?

 

 

gr,

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat rekent sprietje wel voor je uit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een Maximum E-85 of gelijkaardig, maar ik zou vanavond eens moeten nameten wat de breedte is. Ik veronderstel dat de 85 slaat op 85cm, maar ik denk niet dat die van mij zo groot is.

 

Hmm, toch iets groter dan ik dacht :-)

Links-rechts is ongeveer 80cm (in rechte lijn, dus niet de bolling van de schotel gevolgd), boven onder was rond de 70cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat inderdaad alleen maar lukken met smalle lnb’s.


Is het mogelijk om de schotelskew in te stellen net zoals bij de E-85? Zie de afbeelding wat ik bedoel.
 

Ik wil de afstanden wel voor je uitrekenen maar dan moet ik wel weten in welke regio je woont.

post-60869-0-43304200-1373134278_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De skew kan inderdaad ingesteld wordenm heb hier ook al wat mee zitten spelen en het is al iets beter, maar nog niet echt perfect.

Ik woon in Gentbrugge, maar vraag me af of ik niet beter gewoon begin met de schotel te vervangen door de (grotere) big bisat?

 

PS: De 16 aansluitingen zijn omdat het een opstelling is voor 2 appartementen met elk liefst minstens 4 connecties, met de 17/16 multiswitch hebben we nog wat reserve :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...