Ga naar inhoud


Uitlijntroubles


combax
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

Beste combax

 

Als je een satellietinstallatie voor twee appartementen gaat aanleggen, dan wil je toch ook dat je een uitstekend signaal hebt dat niet regelmatig door slecht weer plat ligt.

Het beste wat ik je kan adviseren is een WaveFrontier T90 met Inverto Black Ultra Quattro-lnb’s, zie:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=86&PHPSESSID=55da37d3c36a197076bba9a8a8b2123a


Een zeer stabiele schotel waar deze lnb’s prima op passen en waar je nooit geen omkijken meer naar hebt.
Wil je perse iets kleiner, dan kan een Triax 88 met Inverto Black Premium Quattro, zie:
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=87

Maar op deze schotel adviseer ik je niet meer dan 3 lnb’s te plaatsen en dan mag die niet op een winderige plek staan.
 

Ga zeker niet voor een schotel met smalle lnb’s. Als er regendruppels op de kop zitten (en dat kan nog uren na een regenbui zijn) is het signaal meestal zwak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ging zeggen: is die wave frontier niet wat overkill voor maar 3 LNB's, maar die is al goedkoper te vinden dan de Big Bisat :)

De Black Ultra's heb ik ondertussen ook goedkoper gevonden dan wat ik gegeven heb aan die Venton Rockets. Triestig dat één van de gekendere speciaalzaken voor satelliet-TV van Oost-Vlaanderen zo'n slecht advies heeft gegeven :(

Het enige waar ik wat voor vrees is de uitlijning van de T90, is dat wat doenbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een update: ik heb nog contact gehad met de winkel, ze blijven erbij dat de rockets goede signaalkwaliteit leveren. Zelf plaatsen ze deze icm visiosats (G2/4 of big bisat) en ze hebben daar nog nooit problemen mee gehad (so they say...)

Ik heb ondertussen een betaalbare winkel in de buurt gevonden die zowel de T90 als de Inverto's verkoopt. Ik ga denk ik gewoon beginnen met de T90 en dan zien hoe die presteert. Moesten de rockets toch nog problemen geven bij slecht weer/regen, dan is het ook niet zo ver om die inverto's aan te schaffen, anders zijn die rockets ook maar weggesmeten geld :(

aangepast door combax
Link naar reactie
Delen op andere sites

De T90 is ondertussen besteld, als het goed is kan ik die donderdagavond ophalen en hopelijk met de hulp van http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=19.2&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=51.07%2C3.73&cityname=Gent&la=51.07&lo=3.73&country_code=be redelijk vlot uitlijnen :-)

aangepast door combax
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat weer lekker. De T90 heb ik deze avond kunnen afhalen en monteren.

Al 2 problemen vastgesteld:

- De buis van mijn tegelvoet heeft een diameter van 40mm, de T90 past op een 60mm buis...

- Hoe kan ik de elevatie correct instellen? De schaal staat blijkbaar enkel op de T55 getekend, de T90 heeft een ander mount-systeem :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

http://www.wavefrontier.us/materials/T90P.pdf

 

Staat beschreven onder stap 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze avond weer een uur of 2 verloren met pogingen om de nieuwe T90 uitgelijnd te krijgen.

Foto's van de setup vind je op copy.com: https://copy.com/4mANLRJFRfYS

De rockets zijn, zoals je kan zien, eigenlijk iets te lang om goed te zijn, maar dit terzijde. Astra3 staat in het midden, dus zou ik eerst moeten uitgelijnd krijgen, toch?

Ik ben er in geslaagd om astra1 te vinden (met een signaal kwaliteit van 93% nota bene), maar astra3 of 2 lukken me om één of andere reden niet.

Iemand nog tips om astra2 te vinden als je 1 gevonden hebt?  :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zitten de LNB's wel goed in de houders? moet de klem niet voor de ril zitten?

Volgens de documentatie heeft de LNB heeft een halsdiameter van 23 mm, met een opvulring naar 40 mm.

 

Het lijkt alsof de lnb's te dicht op de hulpreflector zitten, waardoor de kop van de lnb niet in het brandpunt zit..

 

Een en ander impliceert dat deze gebruikte lnb's dan te lang zijn en aan de achterkant tegen de steun zitten.

Ik denk dat je op zoek moet naar andere lnb's zoals hierboven al eerder gesuggereerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ceesv, ze zitten onderdaad veel te ver naar voren gemonteerd. De verloopring moet in de lnb-klem zitten. Maar ik vind het zowieso onnozel om op een T90 smalle lnb’s te gaan gebruiken terwijl er geen enkele reden voor is. Er is ruimte genoeg voor grote koppen.


Je hebt momenteel 3 satellieten, de Astra 1, 2 en 3 en je hebt de lnb van de Astra 23,5 in het midden staan. Dan moet de lnb van de 28,2 op L -4,9 staan en de lnb van de Astra 19,2 op R 4,2, zie:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=18.8&user_satlo_west_dir=E&location=51.07%2C3.73&cityname=Gent&la=51.07&lo=3.73&country_code=be

Heb je de schotel volgens deze link ingesteld?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Eerst en vooral bedankt voor alle support tot nu toe en respect voor jullie inzet.

 

Ik weet ook wel dat de LNB's te veel naar voor zitten, maar zoals je op de laatste foto kan zien kan het gewoon niet anders. Ik weet ondertussen ook dat de LNB's alles behalve ideaal zijn, maar ik heb ze nog geen 3 maand geleden nieuw gekocht en zit net op het einde van mijn verbouwing, dus ik zou ze liefst, al is het maar tijdelijk, aan de praat willen krijgen. Aangezien ik op Astra1 met de LNB in de huidige stand al tot 93% signaal kwaliteit ben geraakt (zonder echt te gaan finetunen), moet dat denk ik wel lukken? (ter referetie: signaal kwaliteit bij de vorige schotel geraakte, met dezelfde ontvanger, niet een aan 70%).

 

@Sprietje: de LNB's zijn inderdaad gemonteerd zoals in uw link voorgesteld. Ik zal vanavond nog een poging ondernemen om Astra3 (centrale LNB) te vinden en van daar verder te werken.

 

Wat ik me trouwens afvraag: Als ik op termijn de Inverto Black Ultra's aanschaf, gaat de arm van de hulpreflector niet in de weg zitten? Zie ook de laatste foto die ik gepost heb: https://www.copy.com/s/4mANLRJFRfYS/Image%20-%2011%20Jul%202013%2021.35.00.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me trouwens afvraag: Als ik op termijn de Inverto Black Ultra's aanschaf, gaat de arm van de hulpreflector niet in de weg zitten?

U kunt met een gerust hart de inverto black ultra monteren op de T90. Geen enkel problem. Het kan zijn dat u haakse f-connector moet gebruiken. Omdat de hulp arm bevestiging van de sub reflector in de weg staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een (voorlopig) laatste update.

Astra1 en 2 heb ik tot +/- 80% gekregen, astra 3 blijft haken op 50%

Voorlopig kan ik verder, maar als het budget het toelaat, zal ik 3 Inverto Black Ultra's aankopen om zo hopelijk ook Astra3 nog wat op te krikken.

 

Bedankt voor alle input, tips en hulp :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...