Ga naar inhoud


Quad of Quattro...?


yvessr

Aanbevolen berichten

ik ben van plan ben mijn 10 jaar oude Visiosat Bisat (enkel Astra1 en HB) te vervangen door een Big Bisat met 4 Alps LNB's (voor HB en de 3 Astra's) naar 4 ontvangers.


Ik heb daarvoor wat rondgesnuffeld op google en vind dat er in het Alps-gamma 2 typen LNB's aangeboden worden met 4 uitgangen, nml. de QUAD en de QUATTRO met tamelijk grote verschillen qua o.a. prijs, echter... ik begrijp niet juist wat het verschil is tussen deze 2 lnb's...


Kan iemand zo vriendelijk zijn om me wat opheldering te geven ?


Waarvoor hartelijke dank. 


 


:confused:


Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites


OK, netjes uitgelegd en goed verstaan !

Bedankt !

:)

 

na wat googelen naar 40mm quad LNB's vind ik benevens de besproken Alps er toch enkele andere eveneens geschikt voor satelliet installaties op 3° verschil...; zo o.a.:

 

- Opticum Red Rocket Quad LNB 0,1 dB 3 grad HDTV 3D

- Best HQRF 404 Quad lens straight feed LNB 0,1 dB 3D ready

 

 

... en dus wordt het kiezen moeilijk voor een leek; heeft iemand ervaring met sommige van deze merken ?

Thanks !

aangepast door yvessr

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en sorry mensen, maar ik kan mijn vorige mailing niet meer aanpassen, er is natuurlijk ook nog de 

 

Inverto Black Multi Connect Uni Quad 0,2dB LNB (met de meegeleverde 40mm adapter)... ???

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto black multi connect lnb zal ik links laten liggen. Deze gegeven te weinig signaalkwaliteit bij slecht weer. Als u alleen de astra 1,2,3 en hotbird wilt ontvangen op de visiosat big bisat. Dan volstaat de Alps lnb. Helaas zijn de meningen verdeeld op dat gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak(k)

 

Hoe kun je nu een Inverto Black Ultra Quad adviseren. Die heeft een behuizing van 71mm breed.
Dat past toch helemaal niet op een Visiosat Big Bisat.

 

En beste yvessr, koop de Inverto Multi Connect nooit want als er regendruppels op de kop zitten, heb je bijna geen signaal meer. Niet voor niets dat Inverto enige tijd geleden gestopt is met het maken van deze lnb’s.


Op een Visiosat Big Bisat passen eigenlijk geen lnb’s met grote koppen. Als je die wel gebruikt, dan staan ze een flink eind naast de positie waar ze horen te staan.

Forumlid ben klever plaatste vorig jaar deze foto van zijn Big Bisat. Zoals je ziet voor de 4 bekende satellieten allemaal ALPS-lnb’s die tegen elkaar aan staan gemonteerd.

Je kunt het beste ALPS-Quad-lnb's nemen

post-60869-0-28936800-1373050189_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...