Ga naar inhoud


één ,vtm , canvas en eurosport in HD ?


odul

Aanbevolen berichten

Allen , heb een basic abonnement en een M7 ontvanger en een geldige tvvlaanderen kaart. Hen ik een dubbele lnb nodig om één , canvas , vtm en eurosport in hd te kunnen ontvangen ?

De schotel is een optex van 60 cm , op de doos staat réception des chaines numériques .Tête universelle ( faible perte ) Voor de rest kan ik vtm , één en canvas wel analoog denk ik ontvangen. Maar de vrij te ontvangen regionale Nederlanders , zoals gelderland enz , krijg ik ook niet. Weet zou de oorzaak kennen ? Dank vooraf en groeten uit frankrijk.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, maar je moet 'm wel op de goede satelliet richten (23,5 graden oost) en je kunt dan niet de tvv-kanalenlijst binnenhalen.

Ik neem aan dat je met analoog sd bedoelt en die zitten op 19,2 graden oost, dus je kijkt nu naar de verkeerde sat.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste odul

 

Je hebt waarschijnlijk de Optex K60B1, zie afbeelding. Ik heb het idee dat deze schotel een erg grote
f/D-verhouding heeft. Zou jij de afstand eens op willen meten vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde.


Zou je verder ook de regio in Frankrijk eens aan willen geven waar je zit want misschien past de
TvVlaanderen duo-lnb toch niet echt goed.

post-60869-0-90265300-1374581946_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen reeds dank voor de snelle antwoorden ondanks verlof. Het meten is moeilijk. Het is een ellips soortige schotel.In de regio zie je veel zulke schotels. Ze waren toevallig in reclame in een bekende doe het zelf zaak van hier. De schotel geeft voor de rest goede resultaten.Maar ik zit op de verkeerde schotel denk ik ... Het zal 23 graden moeten zijn maar ik ga voorlopig niet veranderen . Heb beeld en dat is belangrijk. De schotel is zeer gevoelig , millimeterwerk. Locatie is Antibes in Zuid-Frankrijk.

Groeten en nogmaals dank.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...