Ga naar inhoud


DVBviewer geeft haperende HD-kanalen


Earthfinder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb een licentie voor dvbviewer gekocht en de boel geïnstalleerd. De SD-kanalen worden prima weergegeven. De HD-kanalen worden schokkerig of in slowmotion weergegeven.

Ik gebruik hiervoor alleen nog de dvbviewer zelf. De bedoeling is om als front-end XBMC te gaan gebruiken, maar wil eerst zien dat alles onder DVBviewer correct werkt.

 

Ik gebruik een asus atom 330 met nVidia ION chipset (AT3ION-i) met 2GB geheugen en 256MB shares video geheugen.

 

Hierbij wil ik nog opmerken, dat met de DVBlink software icm Win7 MCE de HD-kanalen prima worden weergegeven, icm de Shark007-codec.

 

Wie kan mij helpen?

 

Mvg

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier gebruik ik de dvbviewer van terratec voor mijn kaart, Cinergy S2 PCI HD CI, en deze werkt ook met de Twinhan sat ci 1034.



Er staat wel dat het alleen een terratec versie is maar ja daar trok die twinhan zich niets van aan.



Je kunt het hier vinden.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik niet helemaal duidelijk geformuleerd. Ik heb nu op dezelfde atom330 DVBlink 3.2.1 draaien met Windows 7 MCE. Hier worden SD en HD kanalen op zich goed op weergegeven. Zonder haperingen e.d.

 

Nu wil ik overstappen naar DVBviewer en XBMC en test ik de boel eerst alleen met DVBviewer zelf. Dit om te controleren of ik alles goed aan de praat krijg. Voor de SD kanalen werkt dat prima. Maar als ik op DVBviewer een HD kanaal bekijk speelt het beeld in slowmotion af en het geluid gaat gewoon normaal. Na een aantal seconden stopt het beeld, springt gelijk met de audio en gaat weer in slowmotion verder en dit herhaalt zich dan steeds. Dit geldt voor zowel de NL HD als de Duitse HD kanalen.

 

Kan iemand mij helpen om de juiste codec-settings in te stellen? Of is dit niet mogelijk met een atom330 icm nVidia ION? Maw is dit moederbord niet krachtig genoeg?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had zelf ook een ION330 bordje en bij mij werkt het zonder problemen. Houd er sowieso rekening mee dat XBMC gebruik maakt van interne codecs, dus hakkelend beeld in DVBViewer betekent niet direct dat het in XBMC ook niet gaat lukken.

 

Waarschijnlijk moet je onder Options -> DirectX even de Video en Audio decoders aanpassen. Ik heb zelf de LAV filters geselecteerd staan en onder deze opties de desbetreffende hardware acceleration aangezet (bijvoorbeeld nvidia cuda of DXVA).

 

Maar de reguliere Microsoft decoders zouden ook moeten functioneren, deze ondersteunen ook hardware acceleration.

 

Download hier de LAV Filters: https://code.google.com/p/lavfilters/

 

Bij de weg, mocht je gebruik maken van een softcam plugin; maak dan gebruik van acamd. Hadu heeft namelijk het probleem dat het beeld soms storing geeft alsof ie geen ontvangst heeft.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niels:

 

Bedankt voor je reactie.

Ik maak al gebruik van acamd icm NewCS (ivm de mogelijkheid tot sleepmode, dat wordt helaas (nog) niet ondersteund door OSCAM).

 

Wat waren verder de specs van je ION330? Ik draai op 2GB geheugen waarvan 256MB is toegewezen aan de videokaart. Maakt de snelheid van de Harddisk nog uit, bij het weergeven van de HD kanalen?

 

Anders moet ik wellicht eens een nieuwe installatie van Win7 proberen. Die is volgens mij ook al zo'n 2 jaar oud.

 

Waar ik nog achter kwam, is dat de timeshift in XBMC niet werkt icm DVBviewer-backend. Is dit wel werkend te krijgen?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat een her-installatie veel gaat helpen, ik vermoed dat het echt een codec issue is. Controleer de CPU usage, als deze boven de 20% zit en vaak tegen de 100% hangt dan maak je gebruik van een codec dat geen DXVA/CUDA ondersteunt.

 

Ik had de AT3N7A-I icm 4GB geheugen (maximale toegewezen aan de IGP, ik meende 512GB), Windows 7 32-bits en een Samsung

250GB HDD (SATA). Later heb ik deze vervangen voor een 120GB SSD van Samsung en de 250GB HDD is vervolgens mijn opname-schijf geworden. Uiteraard de laatste nvidia drivers. Het geheel draaide als een zonnetje: HDTV of BluRay afspelen verliep altijd zonder problemen en met lage usage.

 

Onlangs heb ik het geheel vervangen voor een AMD A4 (CPU en IGP in één) met een MSI A75 chipset en 8GB geheugen. Maar de behuizing, HDD, SSD en BluRay drive is nog steeds hetzelfde gebleven. Simpelweg omdat de hardware ondertussen 3 jaar oud was en ik wilde wat meer gaan doen waar ik net iets meer power voor nodig had. Het is meer een entertainment system geworden zodat ik ook gebruik kan maken van Hyperspin emulator frontend icm MAME, etc.

 

Wat betreft DVBViewer: je moet even in  het DVBViwer topic op XBMC zoeken naar de development versies van de plugins. Iemand anders heeft de ontwikkeling overgenomen en dus ook timeshift geimplementeerd.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah dank je wel. Zal er morgen even naar kijken.

 

Bij de HD kanalen zit ik vaak rond de 90% onder win7 MCE. Dat is dus kennelijk niet goed. Maar onder win7 MCE, heb ik dan geen last van haperingen... En het HD beeld ziet er prima uit, op elk HD kanaal. Waarom is dit dan zo moeilijk om onder DVBviewer voor elkaar te krijgen?

 

Ik zal morgen ook eens 2 GB extra erbij zetten. Zien of dat iets helpt.

 

Ik merk onder XBMC al wel dat als ik deinterlace heb aanstaan, dat het beeld op de SD kanalen om de paar seconden wat hikt. Als ik op m'n laptop de deinterlace aanzet, heb ik vloeiend beeld. Maar ja, dat is ook een Intel i7 met flinke grafische kaart.

Met een ION330 onder XBMC een 1080i met deinterlace prima kunnen weergeven?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wellicht dat je hier og wat aan hebt; ik heb laatst een Enigma2 Dreambox lijst (Hotbird, Astra 1 t/m 3) geconverteerd naar een Favourites.xml voor gebruik met DVBViewer.

 

Wellicht dat je hier og wat aan hebt; ik heb laatst een Enigma2 Dreambox lijst (Hotbird, Astra 1 t/m 3) geconverteerd naar een Favourites.xml voor gebruik met DVBViewer.

Dat is prima nieuws :-)

 

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ..... zou je met ons willen delen HOE je dit doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haperend beeld en CPU load zijn opgelost. CPU load is nu tussen 16% en 30% bij HD kanalen, met DVBviewer zelf als front-end. Hiervoor heb ik LAV geïnstalleerd en de CUVID instelling geselecteerd.

 

Daarnaast nog alle deinterlace-opties aangezet en geen haperingen in het beeld. Alleen de deinterlace werkt niet optimaal. Als de camera bijv. naar links of rechts beweegt komen er een soort (zwarte) lijnen in beeld. Dit heeft volgens mij ook iets met deinterlace te maken. Is dit ook nog op te lossen met LAV?

Win7MCE heeft hier namelijk geen last van.

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is prima nieuws :-)

 

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ..... zou je met ons willen delen HOE je dit doet?

 

Ik heb een quick en dirty converter-oplossing gemaakt door de huidige zenderlijst uit de Recording Service als XML te trekken, deze te converteren naar CSV en vervolgens heb ik de Enigma2 Bouquetten als CSV geëxporteerd met DreamboxEdit. Mijn converter kijkt vervolgens of de kanalen überhaupt gevonden kan worden op basis van het SID en kwakt deze in bouquetten met als resultaat een favourites.xml op basis van een Enigma2 zenderlijst.

 

Alleen het is extreem jammer dat DVBViewer en de Recording Service geen dubbele zenders ondersteunt. Je kan dus niet Nederland 1 HD in HDTV en Canal Digitaal HD zetten. Dus je laadt hem in DVBViewer (wat vervolgens minutenlang duurt), verplaatst even een kanaal of een bouquet, applied dit en doet vervolgens nogmaals en dan heb je een favourites.xml dat volledig gevalideerd is door DVBViewer.

 

Ik moet zeggen dat ik nog niet getest heb of je dit wel met XBMC kan doen, van het weekend maar even testen :P

 

Haperend beeld en CPU load zijn opgelost. CPU load is nu tussen 16% en 30% bij HD kanalen, met DVBviewer zelf als front-end. Hiervoor heb ik LAV geïnstalleerd en de CUVID instelling geselecteerd.

 

Daarnaast nog alle deinterlace-opties aangezet en geen haperingen in het beeld. Alleen de deinterlace werkt niet optimaal. Als de camera bijv. naar links of rechts beweegt komen er een soort (zwarte) lijnen in beeld. Dit heeft volgens mij ook iets met deinterlace te maken. Is dit ook nog op te lossen met LAV?

Win7MCE heeft hier namelijk geen last van.

 

Zoals ik al zei: het is een codec probleem ;) LAV Filters zijn echt fenominaal. Ik had zelf wat betere ervaringen met de ION330 door gebruik te maken van DXVA2 (copy-back). De kwaliteit leek net iets beter te zijn en ik had geen last van ghosting issues. De ION330 is een VP3-device en Hardware/GPU Deinterlacing werkt volgens mij alleen goed met VP4/VP5 kaarten; mijn advies is om dit uit te schakelen. Je CPU is snel genoeg om de-interlacing op software niveau te doen :)

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wellicht dat je hier og wat aan hebt; ik heb laatst een Enigma2 Dreambox lijst (Hotbird, Astra 1 t/m 3) geconverteerd naar een Favourites.xml voor gebruik met DVBViewer.

 

Ik heb een quick en dirty converter-oplossing gemaakt door de huidige zenderlijst uit de Recording Service als XML te trekken, deze te converteren naar CSV en vervolgens heb ik de Enigma2 Bouquetten als CSV geëxporteerd met DreamboxEdit. Mijn converter kijkt vervolgens of de kanalen überhaupt gevonden kan worden op basis van het SID en kwakt deze in bouquetten met als resultaat een favourites.xml op basis van een Enigma2 zenderlijst.

 

Alleen het is extreem jammer dat DVBViewer en de Recording Service geen dubbele zenders ondersteunt. Je kan dus niet Nederland 1 HD in HDTV en Canal Digitaal HD zetten. Dus je laadt hem in DVBViewer (wat vervolgens minutenlang duurt), verplaatst even een kanaal of een bouquet, applied dit en doet vervolgens nogmaals en dan heb je een favourites.xml dat volledig gevalideerd is door DVBViewer.

 

Ik moet zeggen dat ik nog niet getest heb of je dit wel met XBMC kan doen, van het weekend maar even testen :P

Fijn dat je deze kennis inderdaad wil delen.

 

 

Maar ..oops, voor een niet echt ingewijde wel erg snel. Sorry (te weinig kennis).

Misschien dat je dit iets meer voor op een Dummy uit kan leggen?

 

Ik gebruik bv DreamSet V2.39

Ik haal de kanalenlijst uit een Enigma2 ontvanger op DreamSet binnen.

Moet ik deze dan 'opslaan als' (save as) "Neutrino (services.xml)" als services.xml? (Of hoe anders?).

 

Hoe moet je naar CVS converteren (software of ???).

 

:-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei: het is een codec probleem ;) LAV Filters zijn echt fenominaal. Ik had zelf wat betere ervaringen met de ION330 door gebruik te maken van DXVA2 (copy-back). De kwaliteit leek net iets beter te zijn en ik had geen last van ghosting issues. De ION330 is een VP3-device en Hardware/GPU Deinterlacing werkt volgens mij alleen goed met VP4/VP5 kaarten; mijn advies is om dit uit te schakelen. Je CPU is snel genoeg om de-interlacing op software niveau te doen :)

Ik had de DXVA2 copyright-black optie nog niet geprobeerd. Zal ik vanavond eens uittesten.

Onder XBMC heb ik op de SD kanalen behoorlijk last van ghosting. Echt niet om aan te zien!

Om de een of andere reden lukt het me niet om in XBMC een HD kanaal te zien. Ze komen wel voor in de lijst met kanalen. Maar als ik er een selecteer, dan is XBMC even bezig maar vervolgens gebeurt er niets. Het geselecteerde HD kanaal wordt ook niet geel, zoals bij een SD kanaal dat actief is.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je deze kennis inderdaad wil delen.

 

 

Maar ..oops, voor een niet echt ingewijde wel erg snel. Sorry (te weinig kennis).

Misschien dat je dit iets meer voor op een Dummy uit kan leggen?

 

Ik gebruik bv DreamSet V2.39

Ik haal de kanalenlijst uit een Enigma2 ontvanger op DreamSet binnen.

Moet ik deze dan 'opslaan als' (save as) "Neutrino (services.xml)" als services.xml? (Of hoe anders?).

 

Hoe moet je naar CVS converteren (software of ???).

 

:-)

 

 

 

Even voor de duidelijkheid: het is een tooltje dat ik zelf heb geschreven en dat niet beschikbaar is. Simpelweg omdat het echt een smerig stukje software is dat niet is bedoeld voor een normale gebruiker zeg maar ;)

 

 

Ik had de DXVA2 copyright-black optie nog niet geprobeerd. Zal ik vanavond eens uittesten.

Onder XBMC heb ik op de SD kanalen behoorlijk last van ghosting. Echt niet om aan te zien!

Om de een of andere reden lukt het me niet om in XBMC een HD kanaal te zien. Ze komen wel voor in de lijst met kanalen. Maar als ik er een selecteer, dan is XBMC even bezig maar vervolgens gebeurt er niets. Het geselecteerde HD kanaal wordt ook niet geel, zoals bij een SD kanaal dat actief is.

 

Ik heb zelf de beste ervaringen met de XBMC 12.2 (Frodo), de update voor Frodo 12.2 dat het wisselen van kanalen-probleem verhelpt (hier te downloaden) en de standaard DVBViewer Plugin binnen Frodo (1.6.4 uit mijn hoofd).

 

Echter, deze versie heeft dus geen Timeshift. Manül lijkt nu de ontwikkeling van A600 te hebben overgenomen. De meeste versies die ik heb geprobeerd geven veel problemen (selecteer een kanaal en hij doet niks; timeshift enablen en je kan maar één kanaal per keer kijken, etc). Maar de volgende versies leken een stuk beter te werken:

 

Development versie van 27-06-2013: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=140645&pid=1451736#pid1451736

Development versie van 19-07-2013: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=140645&pid=1466147#pid1466147

 

Overigens zou ik de Gotham/Nightlies even links laten liggen. Ze zijn bezig met een complete rewrite van het PVR-gedeelte en daardoor kan bepaalde functionaliteit zomaar stoppen met functioneren..

 

Verder zou ik om het Ghosten tegen te gaan het advies willen geven om deinterlacing aan te zetten. Ik zal vanavond even een foto maken waar je dit kan doen.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...