Ga naar inhoud


Afstellen schotel voor Astra 1-2-3 en Hotbird


aoor0708

Aanbevolen berichten


een duo en 2 losse lukt nooit op een schotel

je zal 4 losse lnb's zullen pakken

 

Kan eventueel wel met de Trust-oplossing: http://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/

(en ook in sommige andere draadjes, maar dit was de bron.)

 

Maar dat is natuurlijk de "knutsel"-oplossing......

 

Gr. A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste a33


Het is nog maar helemaal de vraag of dat gaat.
Jij bekijkt het nu alleen maar of het eventueel zou gaan met de diseqc-aansluitingen maar je moet ook kijken naar de afstand van de koppen die voor de Astra 19,2 en 23,5 gebruikt worden met een duo-lnb. Je weet niet eens of het een duo-lnb is voor een 60- of een 80cm-schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Je hebt gelijk.

Ik reageerde op "een duo en 2 losse lukt NOOIT op een schotel". Dat "nooit", daar reageerde ik op.

 

We weten inderdaad nog niet, of deze duo ook oorspronkelijk al op deze schotel in gebruik was, of dat alles als losse onderdelen verzameld is.

We zullen het nog wel horen van aoor0708.

 

groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er een die al op een schotel heeft gestaan.

Maar nu komt er een nieuwe schotel van 88 cm wegens mager signaal en Hotbird.

Via een splitter heb ik weinig vertrouwen omdat de impedantie aanpassing niet juist is.

Dat blijft een knutsel oplossing, hoewel ik van knutselen hou ( radioamateur).

Morgen of overmorgen weten we meer.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een splitter heb ik weinig vertrouwen omdat de impedantie aanpassing niet juist is.

 

Weinig vertrouwen? Dat kan.

Het woord splitter of doorverbinden of zelfs 'het kortsluiten van twee ingangen' roept inderdaad associaties op, die niet goed klinken.

 

Volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Bij de opgegeven link reageerde Alex1970 al:

 

Dus even goed lezen wat de bedoeling ervan is, er gaat maar signaal van één connector (vanaf de LNB) naar de andere (naar de commited switch), de overgebleven connector zou dan op een niet geschakelde aansluiting van de switch zitten en dus hoogohmig.

 

Als dat laatste echt zo is, dan heb je toch praktisch geen misaanpassing meer?

 

 

En in de praktijk werkt het gewoon. Bij mijn vroegere buren heb ik het zo geschakeld, en dat loopt zonder problemen.

 

Van andere mensen die het hebben toegepast heb ik nog nooit problemen gemeld gezien, afgezien van een enkele keer dat de diseqc-repeat niet was in te stellen in de ontvanger.

In Portugal, meen ik, zijn indertijd zelfs op commerciele basis aangepaste (doorverbonden) diseqc-switches op de markt gebracht.

 

 

Maar, als je net wat nieuws aan het aanleggen bent, zou ik ook niet voor deze oplossing kiezen, denk ik.

Ik zou bij een nieuwe installatie ook niet met een "knutseloplossing" beginnen. Maar dus niet vanwege eventuele impedantieproblemen...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitrichten is gedaan.

Wat opvalt is dat Hotbird niet echt goed doorkomt. Ene keer krijg is Astra 1 goed en HB niet en dan weer andersom.

Iemand een idee ?

Heb nog een vraag :

 

Kan momenteel alles ontvangen via ontvanger M7-801 en 4 losse LNB's op rails.

De signaalkwaliteit loopt van 86% op A3 , 78% op A2, 74% op A1 en 80% op HB

Wat ik echter NIET krijg is Vier-2BE-Vijf van TV Vlaanderen.

Wat doe ik fout ?

Hoe kan ik dit verhelpen ?

Kan ik een Monoblock Twin gebruiken voor Astra 1 en 3 ?

Veel vragen........

Dank voor hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...