Ga naar inhoud


sg2100 draaibare schotel icm twee tuners


scirocco60

Aanbevolen berichten

mijn huidige configuratie is een skystar hd pc kaart en een humax 5400

dit gaat prima samen met de sg2100 omdat op de humax een lnb out aansluiting heeft die ik doorlus naar mijn

skystar kaart.

nu wil ik de vu solo 2 gaan gebruiken in plaats van mijn humax  die heeft geen out optie.

een splitter lijkt mijn geen optie omdat de skystar volt levert en de vu solo ook.

is hier een oplossing voor.

m.v.g ron

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal toch een splitter moeten worden, er zijn splitters die van één van de twee aangesloten tuners de spanning doorlaten,

 

S-8231D-2-Way_Splitter.jpg

en splitters die van beide doorlaten:

1068983_1.jpg2-Way-Splitter-All.JPG

 

Maar dus altijd een sper naar de tuners toe.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex ik vraag me af of dit gaat werken hij is weliswaar power pass voor dc, maar andersom laat hij waarschijnlijk geen diseqc signalen door via de 'out' naar de rotor toe.. 

Ik heb al jaren mijn Dreambox via een splitter naar de rotor lopen en daarmee geen problemen ondervonden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex ik vraag me af of dit gaat werken hij is weliswaar power pass voor dc, maar andersom laat hij waarschijnlijk geen diseqc signalen door via de 'out' naar de rotor toe.. 

 

 

Heb je dan niet het probleem dat er 2 ontvangers tegelijkertijd lnb spanning geven of als de ene horizontale spanning geeft en de andere vertikale spanning geeft welke polarisatie kiest hij dan, ik zou zeggen dat de hoogste (18 volt) spanning prevaleert.  :sick: Volgens mij moet je dan toch een ontvanger uitzetten om geen probleem te krijgen, bij een ingebouwde doorlus heb je dit probleem niet omdat meestal 1 ontvanger de master is.

Ik heb inderdaad steeds de een uit staan als ik de ander aan heb.

 

Maar was dat jouw punt dan? Ik lees hierboven uit jouw opmerking dat jij je afvroeg of er überhaupt rotorpulsen door een splinter konden.

Daar heb ik "ja" op geantwoord.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard dat was maar 1 punt wat me inviel bij nader doordenken wist ik dat er nog meer nadelen aan kleefden, dat had jij ook even erbij kunnen vertellen aan ts omdat je zei ''Ik heb al jaren mijn Dreambox via een splitter naar de rotor lopen en daarmee geen problemen ondervonden'' maar niet de nadelen van de in/uit schakel volgorde erbij vertelde.

Ik vind het voor een leek (bv. als moeders of de kids met de spullen spelen) een gevaarlijke opstelling je zou zo een pc kaart of je ontvanger op kunnen blazen. ;)

ps. een coax switch lijkt me dan simpeler.

1) Ik gaf antwoord op een rechtstreekse vraag

2) Ik heb tot nu toe door mijn gebruik geen nadelen ondervonden, dus kan ik niet waarschuwen voor iets waar ik geen weet van heb. 

    (Tenzij je nu wilt dat ik dit "opblaasrisico" nu even ga testen met mijn eigen spullen.)

 

Jij hebt hier nu gewezen op een "opblaasrisico" als beide ontvangers tegelijk aan staan.

Zelf zou ik sowieso geen draaibaar systeem op 2 ontvangers tegelijk aansluiten die beide aan staan, omdat je maar met 1 tegelijk kunt besturen, en de ander dan niet weet op welke positie de rotor staat.

 

Ik zet beurtelings 1 ontvanger  aan en de ander uit, en begin en eindig bij het draaien ook steeds weer op dezelfde positie. Anders kon de schotel ook nog wel eens de lucht in vliegen. :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex ik vraag me af of dit gaat werken hij is weliswaar power pass voor dc, maar andersom laat hij waarschijnlijk geen diseqc signalen door via de 'out' naar de rotor toe.. 

 

Waarom niet? dat is toch in dezelfde richting? Het gaat erom dat voedingsspanning en DiSEqC signalen van tuners naar de LNB gaan en dat hoogfrequent van LNB naar tuners gaan.

Maar dat in geen geval de spanning van tuner naar tuner gaat, daarvoor gebruik je juist zo'n speciale splitter.

Ik zie nu wel dat er op twee van de drie plaatjes geen pijltje staat, op de derde wel en dan zie je dus in welke richting de spanning doorgelaten wordt. Dus alleen naar de LNB en niet naar de tuners.

 

Welke van de twee tuners leidend zal zijn, zal wel of in de splitter geregeld zijn ( A gaat voor B ) of, in geval van DiSEqC, de laatste die het signaal stuurt?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet beurtelings 1 ontvanger  aan en de ander uit, en begin en eindig bij het draaien ook steeds weer op dezelfde positie. Anders kon de schotel ook nog wel eens de lucht in vliegen. :lol:

Je geeft toch een DiSEqC commando 'ga naar positie x' en dus is dat onafhankelijk van de stand waarin de schotel al staat?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft toch een DiSEqC commando 'ga naar positie x' en dus is dat onafhankelijk van de stand waarin de schotel al staat?

Zeker.

Mijn auto wil ook wel 180 km/uur, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat wil rijden (op de Duitse Autobahn  ;) ).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit mischien de oplossing ?

 

SAT priority switch - voorrangschakelaar, verdeelt/schakelt 1 LNB naar 2 satellietontvangers


Highlights & details

◾Leiding (een master en een slave aansluiting)
◾- Master uitgang: ontvanger (1) aangesloten en bepaalt LNB uitgang/programmaomschakeling
◾Slave uitgang: ontvanger (2) aangesloten en bepaalt LNB-uitgang/programmaomschakeling alleen als ontvanger (1) uitgeschakeld of stand-by is.
◾Ontvanger uit/stand-by vastgelegd bij 0 DC!

 

Beschrijving


1. Installeer de voorrangschakelaar tussen de satelliet-LNB en 2 satellietontvangers in de volgende volgorde.
2. Sluit de master satellietontvanger (1) aan op de aansluiting "OUT MASTER". Deze bepaalt de programmaomschakeling en daarmee de schakeling van de LNB.
3. Sluit de slave satellietontvanger (2) aan op de aansluiting "OUT SLAVE". De hier aangesloten ontvanger bepaalt de programmaomschakeling/LNB-schakeling alleen, als de master satellietontvanger uitgeschakeld of stand-by is, dus als er geen spanning op "OUT MASTER" aanwezig is.

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

beter opletten Alex en je verdiepen hoe een splitter met dc bypass werkt, diseqc en dc komen uit de ontvangers naar de 2 ''out's'' dus werken de andere kant op, en komen uit de "in" kant, alleen de hf signalen uit je lnb gaan naar de ''in'' en worden gesplit naat out1 en out2.

PS als het niets zou uitmaken welke kant uit zou je hem toch ook andersom kunnen gebruiken...nou mooi niet hoor.

 

Nou nu snap ik het niet meer, want volgens mij zei ik precies hetzelfde...

En inderdaad kan je hem niet andersom gebruiken nee, daar ging het nu juist om...

Waarom niet? dat is toch in dezelfde richting? Het gaat erom dat voedingsspanning en DiSEqC signalen van tuners (de twee "outs" dus) naar de LNB (de ïn" dus) gaan en dat hoogfrequent van LNB ("in") naar tuners ("out1" en "out2" dus) gaan.

Maar dat in geen geval de spanning van tuner naar tuner gaat, daarvoor gebruik je juist zo'n speciale splitter.

Ik zie nu wel dat er op twee van de drie plaatjes geen pijltje staat, op de derde wel en dan zie je dus in welke richting de spanning doorgelaten wordt. Dus alleen naar de LNB en niet naar de tuners.

 

Welke van de twee tuners leidend zal zijn, zal wel of in de splitter geregeld zijn ( A gaat voor B ) of, in geval van DiSEqC, de laatste die het signaal stuurt?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit mischien de oplossing ?

 

SAT priority switch - voorrangschakelaar, verdeelt/schakelt 1 LNB naar 2 satellietontvangers

 

Highlights & details

◾Leiding (een master en een slave aansluiting)

◾- Master uitgang: ontvanger (1) aangesloten en bepaalt LNB uitgang/programmaomschakeling

◾Slave uitgang: ontvanger (2) aangesloten en bepaalt LNB-uitgang/programmaomschakeling alleen als ontvanger (1) uitgeschakeld of stand-by is.

◾Ontvanger uit/stand-by vastgelegd bij 0 DC!

 

Beschrijving

 

1. Installeer de voorrangschakelaar tussen de satelliet-LNB en 2 satellietontvangers in de volgende volgorde.

2. Sluit de master satellietontvanger (1) aan op de aansluiting "OUT MASTER". Deze bepaalt de programmaomschakeling en daarmee de schakeling van de LNB.

3. Sluit de slave satellietontvanger (2) aan op de aansluiting "OUT SLAVE". De hier aangesloten ontvanger bepaalt de programmaomschakeling/LNB-schakeling alleen, als de master satellietontvanger uitgeschakeld of stand-by is, dus als er geen spanning op "OUT MASTER" aanwezig is.

 

Met zo'n schakelaar is het helemaal duidelijk welke ontvanger leidend is inderdaad.

Graag linkje via pm als het kan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je plaatst voor alle zekerheid zo eentje. ;)

post-37533-0-35291100-1377071923_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Scirocco60,

 

Ik lees hele verhalen hoe het zou moeten als je maar beschikking hebt over 1 coax kabel.  Maar als het mogelijk is om een 2e coax erbij te leggen dan kan je het veel mooier maken met je draaibare schotel. Ik weet niet wat voor schotel je hebt, ik ga als voorbeeld van een Triax 88 uit. Dan kun je het volgende er van maken.

Zet op je draaibare Triax88 een multirail  met 4 Twin LNB's . Stuur de draaibare schotel met je Vu solo 2 aan en dan naar de diseqc . De 2e LNB aansluitingen gaan via de Diseqc schakelaar rechtstreeks naar je 2e ontvanger.  Dit werkt prima ik gebruik het al jaren.

Wat heb je nu gemaakt.  Als de schotel in rust is, dan beschik je op beide ontvangers over A1 A2 A3 en Hotbird. Je kunt dan snel zappen en dat is 95 % van de tijd dat je TV kijkt. Wil je iets meer met je hobby  dan kun je met je Vu solo 2 naar een andere satelliet , Dan pas gaat de schotel draaien. Aan een ding moet je denken als de TV uit zet nadat je gebruik hebt gemaakt van een "andere" satelliet dat je eerst naar een zender op A3 terug schakelt.  Dan is alles weer in rust en kunnen beide ontvangers weer gebruik maken van de eerder genoemde 4 satellieten.  Wil je weten hoe je de satelliet instellingen moet doen laat maar horen.

 

M.vr. gr Radenko

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de skystar alleen voor de feedhunt optie.

en mijn voormalige humax 5400 voor tv te kijken

helaas is deze geweldige humax niet meer van deze tijd.

daarom de keuze voor de vu solo 2 deze is ook geweldig alleen wat moelijker te begrijpen

maar ben al aardig op weg. :crazy:

bedankt  radenko voor de tip ik zal het in gedachten houden.

ik gebruik de triax 98 cm.

kabel er bij leggen wordt nu even lastig tuin staat op het noorden dus schotel staat op mijn schuurdak

tuin moet dan open dan de kruip ruimte in en dan twee verdiepingen omhoog naar zolder.

moeders de vrouw niet blij betreft de planten in de tuin :cry:  :cry:

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...