Ga naar inhoud


Noob weet het nog niet


wowly

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben Jan, actief op vele fora en ben me momenteel aan het oriënteren op een sattelietontvanger en de hele mikmak.

 

Ik heb jaren gelden hier al aan gedacht, maar vanwege de bouw van ons huis niet meer aan toe gekomen. We hadden tv via UPC, met opnamereciever enzo; werkte prima. Vooral het opnemen was erg fijn. Aangezien er glasvezel werd gelegd in onze straat konden we meeliften en gratis laten aanleggen. Contractje bij onsbrabantnet en huppakee...... Volgens de verkoper zou alles bij het oude blijven. Not......

 

Ik zou nu de gehele coax moeten vervangen door UTP, ik kan niet meer opnemen of ik moet eerst een box erbij kopen van 150 euro, en voor iedere kamer moet ik een aparte ontvanger aanleggen....GRRRRRR!!! We zijn nog niet goed en wel begonnen of het gepiel begint al! Uit frustratie een gebeld met een goede kennis die satelliet heeft en daar erg tevreden mee was. Al met al kon ik met een kleine investering een meer waardevast systeem aanschaffen waarbij ik vele honderden zender kan ontvangen, waarvan ewrg veel in HD. De apparatuur die ik koop is en blijft van mij en blijft te gebruiken (de opnamebox van onsbrabantnet is alléén te gebruiken met hun ontvanger.....) en de zenders blijven aanwezig/worden niet steeds veranderd omdat ze geen goede contracten hebben kunnen bedingen met de leveranciers.

 

Nou blijkt satteliet ook niet alles te zijn, blijkbaar gaan velen emt de komst van glasvezel juist over naar glasvezel en laten ze de schotel voor wat ie is...! Misschien zi ik het niet goed, ik ken de (on-)mogelijkheden van satelliet niet goed genoeg, maar wat zouden jullie doen? de pro's en copns van beiden voorzover ik het weet (en als ik erlangs zit hoor ik dat graag natuurlijk!)

 

Pro glasvezel:

interactief

8 euro pm zonder opname mogelijkheid

second screen

 

Con glasvezel:

zenders veranderen,

voorwaarden veranderen

wordt steeds duurder

dure apparatuur aanschaffen die alleen met de spullen van je momentane provider werken, overstappen naar een ander: apparatuur in de prullenbak

beperkt zenderaanbod

beperkt tot de apparatuur van de aanbieder

alle kabels van coax naar utp omzetten/opnieuw trekken (of misschien werkt het wel via wifi?)

 

Pro satteliet:

veel zenders (via familie)

eigen apparatuur, waarschijnlijk beter en minder storingsgevoelig dan die van brabantnet want meer keus

eenmalige kosten voor aanschaf van apparatuur; daarna niet meer afhankelijk van aanbieders

kan coax behouden

kan in iedere ruimte onbeperkt uitbreiden indien de juiste hardware op de schotel

goede recievers met een eigen community die de boel up to date houden

 

Con satteliet:

investering initieel

storingsgevoelig door de schotel (richten, weer)

meer werk: updaten etc

een kabel van de schotel naar binnen trekken

nog niet voldoende verstand van

 

 

Ik zou het enorm waarderen als jullie me een handje kunnen helpen! Weet nu niet echt wat te doen.

 

alvast hardstikke bedankt!

 

jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Jan, een heel verhaal.

Om de nl zenders te kunnen bekijken heb je een abbo nodig van canaldigitaal en die werkt ook met diverse pakketten.

 

http://www.canaldigitaal.nl/televisie/

 

Wat de meest interresanten satellieten zijn de astra 19.2- 23.5- 28.2 en de hotbird 13.0 east.

 

http://nl.kingofsat.net/satellites.php

 

Je hebt wel voor iedere tv een aparte ontvanger nodig en een ander nadeel is dat bij b.v. erggggg veel regen je ff geen signaal heb.

 

ga ff op bovenstaande links snuffelen dan kan je alvast zien wat een abbo kost en bij de kingofsat wat je zoal kunt ontvangen.

 

Heb je alvast wat te doen, wat betreft een goede ontvanger betreft waar je ook mee kunt opnemen kan ik helaas niet zeggen want dat doe ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent voor de Nederlandse zenders nog steeds afhankelijk van een aanbieder. Volgende mij kan je niet je bestaande coax blijven gebruiken. Mijn ervaringen is dat je sat kijken ook een beetje als hobby moet beschouwen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent voor de Nederlandse zenders nog steeds afhankelijk van een aanbieder. Volgende mij kan je niet je bestaande coax blijven gebruiken. Mijn ervaringen is dat je sat kijken ook een beetje als hobby moet beschouwen.

doet ie toch

Pro satteliet:

veel zenders (via familie)

 

als dat geen hobbyen is.

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal!

 

Bedankt voor alle antwoorden!

In welke zin kan ik mijn bestaande coax netwerk niet meer gebruiken? Doen de sattelietrecievers ook alles via de utp dan? Ik dacht dat dit via coax ging namelijk.

 

Wat zijn de belangrijkste hobby/tweak aspecten van het schotelgebeuren? Zit hem dat in het afstellen of in het het recievergebeuren? En welke recievers (linuxrecievers) zijn min of meer hasslefree zegmaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord op je eerder vraag. Satelliet ontvangers gebruiken ook COAX maar deze kabel heeft een andere impedantie.

 

Dutchandrew gebruikt misschien ook de "analoge" kabel maar waarschijnlijk bedoelde hij de FTA digitale zenders. En hij gebruikt een vu+ ultimo zoals in zijn bericht staat. Maar hiermee kom je echt in het hobbywerk terecht. Is dat wat jij wil?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...