Ga naar inhoud


mijn desktop valt vaak spontaan uit


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb een dual 2 core E6550, 2333 mHZ
moederbord : MSI P965 Neo2
4 GB intern (4 banken van 1gB)
windows 7 64bits (ps. geeft maar 3,25 gB intern aan)
bios : AMI (11/20/07)
nvidea GEforce 8500 GT 
voeding ATS 350W

Als ik soms gewoon op internet zit dan valt hij spontaan uit, ik heb op internet gezocht en las iets over te hoge temperaturen, ik heb deze opgenomen met speedfan en via de bios zie onder:
speedfan: 
GPU 61 gr.
Temp1 39 gr.
Temp2 38 gr.
Temp3 79 gr.
HDO 37 gr.
Core 0 32 gr.
Core 1 30 gr.

via bios:
CPU 45 gr.
system 37 gr.
Fan speed 2675
GPU 61 gr.


ZIjn deze te hoog voor mijn systeem en veroorzaakt dit het spontane uitval?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan met diverse dingen te maken hebben. De eerste verdachte is de temperatuur, maar die lijken niet extreem hoog op temp3 na. Ik weet niet waar die van is, maar die ziet er niet zo goed uit.

 

De tweede verdachte is de voeding. 

 

Zorg in ieder geval voor een goede airflow en zorg dat de binnenkant van de pc zo stofvrij mogelijk is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien installeer je best eens de gratis versie van Piriform Speccy (de makers van CCleaner) 

Dit programma toont onder meer de temperatuur van de CPU,  de harde schijven, beeldschermkaart enz...

Als er iets mis is met je pc, maak je een aardige kans dat je het hiermee vind.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je tig keer moet drukken om hem aan te krijgen is het bijna zeker de voeding.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het zijn?

4 GB intern (4 banken van 1gB)
windows 7 64bits (ps. geeft maar 3,25 gB intern aan)

dat je bad memory blocks hebt en die niet worden geignoreerd...

zou eens elke GB memory stick na elkaar verwijderen.

 

maar die voeding lijkt me toch ook het eerste, zoals winwiz schrijft

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het bijna zeker een 32 bits versie van Windows 7 maar dat heeft op zich niets met het uitvallen te maken.

 

Edit:

 

Ook de 32 bits versie zou moeten aangeven dat er 4GB geïnstalleerd is na een bepaalde update. Toen Windows 7 uit kwam was er veel ophef over dat bij 4 GB machines niet al het geheugen werd aangegeven. Microsoft heeft daarop een update uitgegeven die het werkelijk geïnstalleerde geheugen aangaf (tot 4GB in 32 bits).

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zou in de info (Computer -> Eigenschappen) moeten tonen dat er 4GB geïnstalleerd is.  Ik kom het eigenlijk niet zo veel tegen, want ik installeer bij 4GB of meer geheugen altijd de 64 bits versie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...