Ga naar inhoud


Nilfisk Hogedrukreiniger E140.2 al weer stuk


gerrit B

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met de hogedrukreinigers van Nilfisk?

 

Ik heb nl. een E 140.2 en zojuist ging alweer mijn spuitlans defect.

Een half jaar geleden was die ook al stuk maar dat zou gekomen zijn omdat ik hem in de schuur zou hebben laten staan en dat hij kapot gevroren zou zijn (ik betwijfel dat omdat ik al het water er uit had laten lopen maar dus geen garantie)

 

Dus een nieuwe G3 lans gekocht en spuiten maar weer totdat ik zojuist hem weer even wilde gebruiken om de BBQ schoon te spuiten en na een paar keer de hendel te hebben ingedrukt spoot ook bij deze het water weer aan alle kanten uit het handvat.

 

Dus ik heb hem al even opengemaakt en zie er niets vreemd aan immers het geheel bestaat maar uit een paar onderdelen nl. een zwart pijpje waar aan de ene kant de aanvoer slang zit en aan de andere kant de trekker die een stuk wit nylon met 2 rubberringen heen en weer beweegt en wat de watertoevoer moet openen en sluiten.

Ik zie verder geen beschadigingen oid. en ook de rubbers zijn nog in prima conditie.

Ik kan alleen wel door dit stuk nylon heen blazen dus zie nog niet hoe die aanvoer nu precies geregeld wordt.

 

Is er iemand die deze dingen kent en weet wat ik moet vernieuwen of welke spuitlans ik moet hebben die niet zo snel stuk gaat?

Tenminste met mijn Karcher hier nooit problemen mee gehad maar de lans daarvan past helaas niet op deze Nilfisk.

 

1 ding is voor mij nu wel zeker nl. dat hij dit keer met ruim 20 graden boven nul niet kapot gevroren kan zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de lans van de Kärcher nog hebt dan op zoek naar een verloop om hem op de Nilfisk aan te sluiten.

Ook is vaak de aansluiting van de slang op de lans gelijk.

Het word dan slang Nilfisk met lans van Kärcher.

 

 

Het probleem is dat ik zo'n hogedruk reiniger heb waarbij je de kabel op kunt rollen op een rol boven de motor en die slang verdwijnt na een metalen koppelstuk  (waarvan ik niet kan zien hoe je die los kunt krijgen) in een stuk plastic.

Aan de andere kant zit een snelkoppeling voor op de lans van Nilfisk terwijl de Karcher een vaste aansluiting heeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit de rubber O-ringen worden hard na een tijdje niet gebruik, even vervangen en wat vaseline erop smeren en hij doet het weer. Ik doe dat ieder seizoen met mijn Karcher t-racer ik heb de O ringen gewoon op voorraad.

Ringetjes vandaag even vervangen en ingesmeerd met vaseline het hele spul weer in elkaar gezet maar het water spuit nog steeds van alle kanten uit het handvat.

Er zit nu nog 1 heel klein ringtje op de punt dus die zou ik nog kunnen proberen te vervangen maar ik denk dat er toch iets anders aan de hand is en dat deze pistolen gewoon niet tegen de druk van 140 bar kunnen.

Vandaar zojuist maar een G5 lans gekocht die tegen 160 bar moet kunnen en tot op heden werkt die prima.

Dus de BBQ staat er al weer blinkend bij en de partytent is ook al weer half schoon.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een nieuwe G3 lans gekocht en spuiten maar weer totdat ik zojuist

hem weer even wilde gebruiken om de BBQ schoon te spuiten en na een paar

keer de hendel te hebben ingedrukt spoot ook bij deze het water weer

aan alle kanten uit het handvat.

 

Je hebt dus 2x je G3 lans kapot gehad en de eerste x kreeg je hem niet vergoed omdat ie bevroren zou zijn geweest.

 

Nou, het lijkt me om te beginnen dat je ook garantie op je 2e lans zou moeten hebben dus zou ik de kosten toch proberen te verhalen.

 

Daarnaast lijkt het me eerder een verstopping als het water uit het handvat komt komt het dus niet uit de lans en zou die verstopt moeten zijn of niet goed aangekoppeld kunnen worden.

 

Heb zelf vorige week een 140.2 geruild tegen een 150.2 en om de wasborstel die ik los gekocht had te kunnen gebruiken heb ik er een G3 lans bijgekocht (staat zelfs in de handleiding vermeld dat ik die dan nodig heb).

Lekker is dat.

 

Hoop toch echt dat de jouwe niet is kapotgevroren.

 

Waar hebben jullie de O-ringetjes gehaald (via pm) of gebruiken jullie een universeel setje.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en volgens mij was die ook helemaal niet bevroren geweest want in de schuur staat ook mijn wasmachine ed. en er is verwarming zodat het nooit kouder dan 5 graden kan worden, maar dat was de conclusie van het servicebedrijf van Nilfisk en daar is dan verder geen discussie over mogelijk.

 

Verstopping is het niet want als ik het voorste deel van de lans er afhaal dan spuit het water er woon uit.

Nu ik de G5 lans heb, waar dat voorste stuk weer op past, werkt alles dan ook weer prima en is er niets aan de hand.

 

Maar weet wel dat als de machine zelf een keer stuk gaat dan zal de nieuwe zeker geen Nilfisk weer worden.

Want mijn oude kärcher van minimaal 10 jaar oud maakt dan wel veel lawaai ed. maar is nog nooit stuk geweest en ook nog nooit stuk gevroren oid.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstopping is het niet want als ik het voorste deel van de lans er afhaal dan spuit het water er woon uit.

 

spuitpistool - tussenstuk - eindstuk met c&c snelkoppeling

 

Lijkt mij dat als er water uit het spuitpistool komt waar het niet uit hoort te komen bij montage van zowel het tussenstuk als het eindstuk, het eind of het tussenstuk verstopt zit of intern dusdanig om zeep is dat het lijkt alsof deze verstopt zit.

 

Overigens zijn er genoeg ervaringen van mensen met eenzelfde soort ervaring met Kärcher.

 

Wat mij persoonlijk wel zorgen baart is hun claim dat het om vorstschade zou gaan, ik zou de neiging hebben dat aan te kaarten bij mijn verzekering maar die hanteert een minimale schadepost.

Moet toch wat aan te doen zijn lijkt me, met name de garantieperiode van 5 jaar heeft me doen besluiten er een te kopen, ronduit crimineel zou het zijn als ze vorstschade als reden opgeven terwijl het dat niet is.

 

Kun je d'r niet mee langs een onafhankelijke partij?

 

Maar ook nog eens, je eerste lansvervanging heb je vanwege die zogenaamde vorstschade zelf aangeschaft.

Hoe zit het met de garantie van die vervanging, heb je die al geclaimd?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eind stuk (het korte spuitstuk) en het tussen stuk zit nu weer op het nieuw pistool en werken als vanouds dus het lijkt me niet dat daar iets mee aan de hand is.

 

Volgende week gaat de defecte spuitlans weer naar de leverancier omdat vandaag hun monteur er niet was.

Maar moet die weer opgestuurd worden dan laat ik het er bij zitten want je betaald de verzendkosten en ze reken dan standaard kosten of je nu laat repareren of niet en die zijn hoger dan de 45 euro die ik nu voor een nieuw pistool heb betaald.

 

Voor de rest zullen ze van alles doen om onder de garantie uit te komen (is tenminste mijn ervaring) het eerst beginnen ze met zand ed. die in het apparaat zal zitten (alsof hier water met zand uit de kraan komt)dan is het verkeerd gebruik en omdat het in feb was waarschijnlijk bij mij vorstschade omdat het toen koud was.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al jaren er een van nilfisk en heb maar een keer een fuilfrees kop moeten vervangen € 28.00

ex. verzendkosten en voor de rest doet hij het prima voor alle werkzaamheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...