Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik Astra 19,2 & Astra 23,5 met Duo-LNB In Spanje?


EllenAnn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je snelle reactie, Juergen (sorry op mijn spaanse toetsenbord zit geen umlaut).

Ik heb inderdaad de 19,2 kop in de houder gezet, met name ook omdat ik dacht dat ik dan niet opnieuw de schotel hoefde uit te richten, ik kan me nog herinneren dat ik er 22 jaar geleden nogal wat moeite mee heb gehad om het voor het eerst te doen.

Vandaar dus dat ik liever niet aan de stand van de schotel zou willen komen want hij zit na al die tijd waarschijnlijk ook al aardig vastgeroest.

Denk je dat ik met de "los" hangende 23.5 kop enige kans van slagen heb?

De DiSEqC instelling is zoals je zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Robvd

Welkom op dit forum.
In Barcelona moeten de koppen voor een 80x90cm-schotel 56,4mm uit elkaar staan.
Bij een CanalDigitaal duo-lnb staan de koppen 38mm uit elkaar (hart op hart). Dat gaat dus niet lukken.
Je moet een duo-lnb nemen voor een 80-85cm schotel. Daar staan de koppen 53mm uit elkaar. Dan heb je maar een afwijking van 3,4mm en dat stelt niets voor.
Ook moet een duo-lnb in Barcelona schuiner staan dan in Nederland of België en wel 16 graden i.p.v 11. Het maakt niet uit of dat dan een duo-lnb is voor een 60cm schotel of een 80-85cm schotel.
Print de bijlage uit en knip hem uit. Dan achter op de duo-lnb plakken.
En de kop van de 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten.
Hoeveel aansluitingen wil je op de duo-lnb hebben?
 

post-60869-0-91257900-1408132763.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ook Sprietje, het is in ieder geval duidelijke taal.

Ik kom er dus kennelijk echt niet onderuit om de schotel opnieuw te richten na 22 jaar.

Welk merk Duo LNB zou ik moeten kopen voor die hartafstand van 53 mm?

Weet je trouwens zeker dat die hartafstand bij de canal digitaal kop maar 38 mm is? Dat lijkt me zo weinig, het is nu donker maar ik ga morgen het dak op om dat te controleren en zou dan evt. ook de afstand van de LNB kop tot aan het schoteloppervlak op de 40% hoogte kunnen meten, naar wat ik begrijp ook een belangrijke waarde is. 

Het liefste zou ik 2 uitgangen per LNB hebben om op 2 TV's een ontvanger te kunnen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik de Inverto Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish nemen. Die zie ik in een hele grote satellietshop in Madrid te koop staan voor €32,98
En de schotel uitrichten met de zon, dan heb je hem 100% ineens goed. Moet je wel even laten weten wanneer je dat gaat doen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, tenias toda la razon, zoals altijd, de hartafstand van de huidige Duo LNB is inderdaad 38mm. 

De afstand vanaf het schoteloppervlak op 40% van de onderkant is 71cm totaan de voorkant van de LNB kop.

Ik ga kijken of ik die twin monoblock in Madrid kan bestellen, het zal wel even duren voordat ik zover ben om m'n schotel opnieuw uit te richten. De vorige keer (in 1992) heb ik toen de TV op het grasveld gezet om hem vanaf het dak te kunnen zien, zijn er nu eenvoudigere methoden? M.V.G. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een afstand van 71cm heb je zelfs aan een duo-lnb Astra 19,2 en 23,5 niets want de afstand van de lnb's moet dan 65mm zijn. Dan zul je een 6 graden monoblock Astra 19,2-Hotbird moeten nemen om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te ontvangen.
Dan zou ik de  Inverto Twin Monoblock 23mm LNB ,6° for 80cm dish
IDLB-TWNM21-MNOO6-8PP adviseren, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&cat=36

De IDLB-TWN21-MN006-8PP zie ik in Madrid voor 58.81 € te koop staan.
Ik ga geen reclame maken voor satellietshops maar als jij zoekt op Google.es (Spanje dus) met het typenummer en de prijs, dan lijkt het me sterk dat je die niet gevonden krijgt.

En let op! Andere merken monoblocks kunnen een andere schakelvolgorde hebben waardoor Astra 23,5 op 1 komt en Astra 19,2 op 2 en daar kunnen veel CanalDigitaal ontvangers niet mee overweg.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.., met vier aansluitingen moet je inderdaad deze hebben:
Inverto Quad Monoblock 23mm LNB ,6° for 80cm dish
IDLB-QUDM21-MNOO6-8PP, zie: Quad Monoblock 23mm LNB ,6° for 80cm dishIDLB-QUDM21-MNOO6-8PP
en die hebben ze niet. Maar die kun je ook bij een grote Duitse onderdelenzaak bestellen die in veel landen van Europa actief is. Als je die in Duitsland bestelt, kost die €51,46 en dan sturen ze hem voor een paar Euro extra ook naar Spanje.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog eens op internet te kijken en daar zie ik dat iemand een Armstrad schotel heeft van 80cm breed en 89cm hoog waarbij de voorzijde van de lnb op 64cm van de schotel staat halverwege de hoogte van de schotel gemeten.
Dat kan wel kloppen. Ik begrijp nog steeds niet hoe jij aan 71cm komt. Dat is zeer onwaarschijnlijk.
 

post-60869-0-76651200-1408273590_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...