Ga naar inhoud


Hoe ontvang ik Astra 19,2 & Astra 23,5 met Duo-LNB In Spanje?


EllenAnn
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo Sprietje,

Je kan er ècht wel van uitgaan dat ik alléén maar Astra19 ontvang op dit momento, zie bijgevoegde foto's van het beeldscherm. Wat me niet bekend vookomt is dat wat je zegt over Eutalsat op de kop, volgens mij heb ik Hotbird zien staan maar ik zal dat gaan controleren zodra ik weer het dak op kan.

ROB

post-72866-0-81809800-1410780139_thumb.jpg

post-72866-0-75330400-1410780163_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Robvd

Eutelsat 13 is de Hotbird 13, daar hoef je dus niet voor het dak op. Eutelsat is de eigenaar van de satelliet, Hotbird is maar een naam.

Tja, dan zul je merkwaardig genoeg de diseqc toch anders in moeten stellen zoals de fabrieksgegevens aangeven dus maar gewoon op diseqc-B om de Astra 19,2 te ontvangen.
Ga eerste eens even met behulp van de zonnestand controleren of de schotel wel optimaal op de Astra 19,2 staat uitgericht. Wijkt die iets af, dan is het begrijpelijk dat je de Astra 23,5 ook niet ontvangt.
Ik heb het voor morgen voor je uitgerekend in Barcelona.
Om 12uur 41min. en 43 sec. staat de zon precies in de richting van de Astra 19,2. Zorg dus dat je horloge precies op tijd staat.

Doe dus het volgende.
Plak schilderstape van precies midden boven op de schotel naar de lnb.
Om het midden boven op de schotel te bepalen kun je het beste even een latje precies horizontaal boven op de schotel leggen. Waar het raakpunt is, dat is het midden van de schotel bovenop.
Span nu die schilderstape strak over het midden van de lnb die in de klem zit.
Morgen op de aangegeven tijd moet de schaduw van het plakband precies midden over de lnb-arm lopen, zie de bijlage.
Mogelijk kun je morgen een afwijking zien dat de schotel niet helemaal precies op de Astra 19,2 is gericht. Dan is het ook niet verwonderlijk dat je de Astra 23,5 ook niet kunt ontvangen. Je zult dan de schotel een heel klein beetje moeten verdraaien zodat je de Astra 19,2 beter gaat ontvangen en ook de Astra 23,5 in het visier komt. Eenmaal de Astra 23,5 gevonden, dan de schotel optimaal daar op uitrichten op maximale signaalkwaliteit.
Zorg wel dat het monoblock 16 graden schuin staat ingesteld zoals ik eerder al aangegeven heb.
 

post-60869-0-01752900-1410784335_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog steeds een vreemde zaak dat je aangeeft dat de linker kop zoals gezien op je foto waar op staat Eutelsat 13 op staat en die jij voor de Astra 19,2 gebruikt, op diseqc B of 2 moet staan. Dat is juist andersom als in de gegevens van Inverto staan en ik zelf ook al meerdere malen bevonden heb. Zie ook bij de specificaties van Inverto: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=97&cat=36

 

... ik kan me absoluut niet voorstellen dat er per ongeluk een monoblock is gemaakt waarvan de lnb-posities juist andersom zitten.

 

Wikkel nu eens even aluminiumfolie over de vrijhangende kop en kijk eens welke satelliet je met de kop in de klem ontvangt.

 

 

Hadden we laatst niet eens hetzelfde met een inverto duo-lnb?

 

Dat vroeg ik me af, en hier heb ik het weer gevonden:

https://www.sat4all.com/forums/topic/340995-inverto-black-pro-single-monoblock-43ᵒ-en-diseqc-schakeling/?p=2246126

en de verdere posts van dat topic.

 

Wel een beetje raar...

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 12uur 41min. en 43 sec. staat de zon precies in de richting van de Astra 19,2. Zorg dus dat je horloge precies op tijd staat.

 

Hallo Sprietje,

Ik vind dit een zeer wetenschappelijke benadering, dat mag ik wel, maar helaas is het voor mij door de week zeer lastig om op een bepaald moment op een bepaalde plaats te zijn, vanwege m'n werk.

Zou je het voor me nog een keer voor komende zondag kunnen berekenen en er dan rekening mee houden dat we iets boven Barcelona stad zitten nl. 41º 36' N

 

Alvast bedankt en dan maar hopen dat de zon ook schijnt.

 

M.V.G.

ROB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof de duvel ermee speelt: zaterdag prachtig weer en vandáág ook, maar gisteren zondag, heeft het de hele dag geregend, ook om 12h31.

En tòch is zondag de enige dag in de week dat ik rond dat uur thuis ben.

Zo schiet het natuurijk niet op!

Ik ga kijken of ik door de week een keertje kan ontsnappen van het werk.

 

Klopt het dat het ongeveer 1 minuut per dag vroeger is?

 

ROB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robvd

 

Ik dacht dat het nu net de bedoeling was om op dezelfde moment de schotel te draaien dat de schaduw exact in de midden loopt.

Dus een min. op voorhand de schotel een beetje losdraaien en dan op het aangegeven uur een beetje bijdraaien dat je die schaduw hebt.

 

Ik heb het ook zo eens gedaan en geloof mij, het werkt perfect.

Een foto nemen om te laten zien dat de schotel niet juist staat is ook niet de oplossing he.

Allee, je hebt morgen en overmorgen nog een kans. ;)

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...