Ga naar inhoud


Duo LNB op 78cm triax?


jee-bee
Ga naar oplossing Opgelost door grondstof,

Aanbevolen berichten


Ja, je moet in het menu kiezen voor diseqc 1.0

Dan de Astra 19,2 instellen op 1 of A en de Astra 23,5 instellen op 2 of B.


Zet je ontvanger dan op transponder 11914H van de Astra 23,5 en kies voor zender TV Gelderland. Die is ongecodeerd en nog in MPEG2. Die kun je dus nog met een SD-ontvanger ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu afgestemd op tv gelderland, ongeveer 62% signaal en ca. 60 snr, maar nog geen beeld. Op de astra 1 nog steeds maar 50%

 

Zover ik kan zien heb ik de diseqc ook goed ingesteld. Ik kom er niet echt verder mee.

aangepast door jee-bee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat ook niet lekker werken! Voor de Triax 78 is een duoLNB beschikbaar. De invalshoek van een 60 gaat niet goed werken met i.c.m. 78. Je krijgt het maar half-half werkend als je je schotel ietsje verdraait zodat de duoLNB een beetje in de rand van het focalpoint 'kijkt'. Resultaat: zwak signaal op beide sats en zeer gevoelig voor atmosferische storingen (geen regenreserve).

 

Doe niet zo moeilijk en huppel even naar de satboer voor een 78 duoLNB. zo duur zijn die niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ja, dan graag even een opgave van de juiste lnb. We hebben hem nu werkend. Op de Astra 3 zo'n 65% signaal en de Astra 1 blijft op 55% hangen. Ben al blij dat we beeld hebben, maar als er een beter alternatief is, dan hoor ik het graag.

 

Ik heb gewoon de coaxkabel gebruikt die we al hadden van de oude schotel. Merk en type zou ik echt niet weten. Lengte.... Denk ik ruim 20 meter.

aangepast door jee-bee
Link naar reactie
Delen op andere sites

beste jee-bee

 

ik heb hier een triax tds78 met een gt-sat mdt 43(duo lnb) en zit rond de 80 %  op mijn hd zenders de analoge zenders heb ik 93 %.

een gt sat lnb kost ongeveer 45 euro ook zou je nog kunnen kiezen voor een tripple QUad lnb die kost ongeveer 110euro.

dan heb je meteen full astra  dus  19.2-23.5-28.2 en vier uitgangen tevens is deze kop geschikt voor de 64cm en de 78 cm .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jee-bee


Gezien het feit dat je niet alleen weinig signaalkwaliteit hebt maar ook weinig signaal, denk ik dat je gewoon slechte coaxkabel hebt. Zeker bij een lengte van ruim 20 meter is dat verschil goed te merken.
 

Voordat je nu misschien een andere duo-lnb gaat kopen, adviseer ik je eerst een goede coaxkabel aan te schaffen. Neem dan een Koka 799 of een Belden H125.

 

Van Mimisiku hoor je ook niets meer. Ook geen wonder want er bestaat namelijk geen duo-lnb voor een Triax 78.


Er bestaan duo-lnb’s voor schotels van 60cm breed en voor schotels van 80-85cm breed. Voor een Triax 78 die 70cm breed is, past een duo-lnb voor een 60cm-schotel net iets beter dan een duo-lnb voor een 80-85cm-schotel. Ik zou deze dan ook niet veranderen.


Een schotel afstellen doe je op maximale signaalkwaliteit, niet op signaalsterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Gezien de magere 62% op TV Gelderland vraag ik mij af of je de schotel wel goed op Astra 3 hebt afgesteld.

Zo niet dan zal hij het op Astra 1 ook niet goed doen en dat bewijzen je signaalsterktes al.

Beter afstellen op Astra 3 om te beginnen en dan is gaan zien hoe goed je hem opAstra 1 gaat krijgen is mijn advies.

En 20mtr coax is niet al te veel en is al eerder gebruikt begrijp ik dus kan niet nu plots de oorzaak van minder signaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info. Ik heb de standaard TV-Vlaanderen duo LNB (voor 60 cm schotels) op een Triax 78, Astra3 lnb in de houder en de andere wat lager (11 graden schuin). Werkt prima... 99% op Astra3 en 85-90% op Astra1.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste TiVe


Op een Triax 78 past ook het beste de duo-lnb voor een 60-cm schotel.
Dat deze niet helemaal optimaal werkt op een Triax 78 blijkt wel uit het feit dat je 99% hebt op de Astra 23,5 en en 85-90% voor de Astra 19,2.
Zou de afstand van de duo-lnb wel precies kloppen op een Triax 78, dan had het signaal van de Astra 19,2 zelfs iets beter moeten zijn. Maar omdat we op de Astra 23,5 het meeste signaal nodig hebben vanwege de moeilijke transponderspecificaties, is dit dus een prima combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...