Ga naar inhoud


Blijft in Stopmodus hangen na flashen Pli4...


Rambozo
Ga naar oplossing Opgelost door icesat,

Aanbevolen berichten

Een nieuwe DM7020HD-V2 via de mini-USB geflasht met dreamup (PLi4.0). Na ongeveer 15 minuten geeft dreamup aan dat de flash succesvol is. Echter bij het rebooten valt de DM7020HD-V2 weer terug in Stopmodus.

 

Heb het volgende al geprobeerd:

- Via webinterface originele firmware terugflashen (zegt succesvol, maar nog steeds stopmodus)

- Via Dreamup originele firmware terugflashen (zegt succesvol, maar nog steeds stopmodus)

 

De bootloader is #88.

 

Ik ben een beetje door de mogelijkheden heen.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het image via de webinterface geflashd. De flashbalk loopt mooi op naar 100% en geeft aan dat de 'firmware upgrade complete' is. Daarna gaat de box ook werkelijk rebooten, maar valt direct weer in de stopmode... De webinterface blijft aangeven 'rebooting'.

 

Opnieuw rechtstreeks de url van de dreambox ingeven en dan zie je weer het bekende firmware-upgradescherm. Kan er iets mis zijn met de bootloader?

 

s6629s.jpg

incs3s.jpg

e0sepy.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde image nu via de 'serial mode' geflasht. Lijkt allemaal goed te gaan (met de nadruk op 'lijkt'...)

 

Nadat dreamup aangeeft 'box was flashed successfully' de knop disconnect en daarna exit gedrukt. Stroom van de DM7020HD af, miniUSB losgemaakt en daarna stroom er weer op. Helaas weer valt de DM opnieuw in de stopmode. Het wordt frusterend..... Hoe krijg ik de DM weer in de fabriekstoestand?

 

25g83l4.jpg

15i679d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is inderdaad ook nog een optie. Ik blijf het echter vreemd vinden dat de bootloader nog wel (deels) goed lijkt te zijn. Bij alle dreamboxen (tot deze) kon ik altijd serieel de dreambox weer in leven krijgen.

 

Vroeger heb ik nog wel eens met een JTAG-interface een dreambox moeten herstellen, maar dat ga ik met een nieuwe dreambox onder garantie niet doen.

 

Zou de bootloader van deze DM7020HD-v2 corrupt zijn? En zo ja, kan ik die opnieuw flashen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

 

Inmiddels gevonden met wat hulp van een ander lid. Maar dit is een .ipk bestand en ik kom niet meer in de root van de dreambox om dat bestand handmatig te installeren (want de DM staat in stop mode...). Kan ik die bootloader serieel flashen? Of is er een bootloader die ik via de webinterface kan flashen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...