Ga naar inhoud


Zijn softcams illegaal?


Unetwork
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Heb net een interessante discussie met de admn van dream-elite die beweerd dat softcams illegaal zijn en daarom hij alle softcams in hun blacklist heeft staan.

 

Op de vraag waarom kreeg ik de volgende reactie:

 

 

First of all it depends, for instance Sky in Italy force the use of their decoders (obligating the use of their decoder in the contract) may be you will see on the network they fight that causing card error 999x if the card is used somewhere else.
Many other providers instead, if you have a cam and use their card it's ok, but never softcam (ex. Viaccess)
As many others forums do, we do not provide softcams, although you can easly find m on the net for any image, then if openpli or whoever wants to take this risk/responsability, is their business.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit is er in het verleden hier over geschreven:

 

  1. Zijn softcams illegaal? - Coderingssystemen, (soft)cam en ...
    www.sat4all.com › ... › Coderingssystemen, (soft)cam en smartcards
    14 uur geleden - 2 berichten - ‎1 auteur
    Zijn softcams illegaal? - geplaatst in Coderingssystemen, (soft)cam en smartcards: Heb net een interessante discussie met de admn van ...
  2. Illegaal of Niet - DVB-C (digitale kabel ontvangst) - Sat4all
    www.sat4all.com › ... › DVB-C (digitale kabel ontvangst)
    28 mei 2007 - 16 berichten - ‎3 auteurs
    Inderdaad een softcam is per definitie niet "illegaal". Alleen bepaalde handelingen die met softcams mogelijk zijn worden of zijn "illegaal...
  3. TV kijken op Linux via DVB-S met emu + softcam.key - HTPC ...
    www.sat4all.com › ... › HTPC zelfbouw en configuratie
    13 dec. 2006 - 8 berichten - ‎3 auteurs
    ik zie wel veel programma's, maar die zijn volgen mij allemaal gemaakt ... Niet echt makkelijk omdat de softcam illegaal is en daardoor moet je ...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ander land dus andere wetgeving en jurisprudentie.

Het aanreiken van middelen om zwart te kijken zijn in Duitsland in het verleden bestraft.

De satelliet board's/image bouwers in Duitsland, want daar gaat het denk ik hier over, zijn daardoor uiterst voorzichtig met dit soort zaken en ik denk terecht.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK denk dat een softcam niet illegaal kan zijn mits ge hem niet gebruikt voor illegale sat tv decodering...

Ik kan me bij de eerste generatie ook de DC cam van Dreambox herinneren om je kaart te lezen...

Dus bvb OpenPli is illegaal bezig?

En Mod ja ik had al wat gelezen ;) maar ook daar blijft het grijs...de zoek functie ging terug naar 1997 is wel een leuk gegeven dat je klakkeloos linken plakt hier inclusief dit topic geopend door mij me myself LOL

aangepast door Unetwork

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een softcam illegaal is of niet lijkt me niet relevant.

De admin van Dream- elite denk juridische problemen te kunnen verwachten en als eind verantwoordelijke zit hij daar niet op te wachten.

Je weet ongetwijfeld wat een jurist per uur kost terwijl het gewenste doel onzeker is. Veiligheid voor alles, de financiële draagkracht zal wel niet al te hoog zijn.

 

Bij Pli denken ze er blijkbaar anders over, mede door de ontbrekende jurisprudentie in Nederland op dit punt.

Bovendien is CanalDigitaal, zo gaat het gerucht, gebracht en verantwoordelijk voor ccam 2.3.0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat een aantal bedrijven de vrije softcams liever zien gaan dan komen.

Die bedrijven geven dan ook vaak een eigen set top box uit met eigen software met daarin een vorm van 'softcam'.

Dus ook die bedrijven hebben een 'softcam' nodig om haar kaarten te laten werken met haar set top box software.

 

Een goed voorbeeld in deze is denk ik UPC, waarbij hun kaart 'beschermd' is door een boxkey.

Hierdoor kan de kaart niet worden aangesproken door een andere 'softcam' ... tenzij je de boxkey mee kan sturen.

 

Dat maakt de gebruikte softcam niet illegaal, maar de manier van toepassen is naar mijn mening wel illegaal.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als in een CI een geregistreerde/gepattenteerde methode gebruikt wordt om een bruikbaar signaal

te leveren voor de decrypter is die methode beschermd.

 

Dan is een softcam die het zelfde doet op die methode licensie inbruik en mag dus niet 

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een softcam illegaal is of niet lijkt me niet relevant.

(...)

Bovendien is CanalDigitaal, zo gaat het gerucht, gebracht en verantwoordelijk voor ccam 2.3.0

Het is mij ook niet altijd duidelijk in welke mate oude softcam-versies beschermd zijn en voor hoe lang.

Als er inmiddels een softcam 2.40 zou zijn, is 2.30 dan niet een beetje "prullebak"?

 

En hoe zit het dan met multicard-modules die al jaren in binnen-en buitenland worden verkocht? Zoals de Astoncrypt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als in een CI een geregistreerde/gepattenteerde methode gebruikt wordt om een bruikbaar signaal

te leveren voor de decrypter is die methode beschermd.

 

Dan is een softcam die het zelfde doet op die methode licensie inbruik en mag dus niet 

Daar heeft CD nooit werk van gemaakt toen een jaar of wat geleden zoveel boxen uitvielen door een coderingsfout, o.a. die met een softcam.

Ze hebben toen immers wekenlang de zenders FTA gezet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft CD nooit werk van gemaakt toen een jaar of wat geleden zoveel boxen uitvielen door een coderingsfout, o.a. die met een softcam.

Ze hebben toen immers wekenlang de zenders FTA gezet.

De evt licensie inbreuk is niet bij CD maar nagra,via,irdeto enz.

 

Als bv CI+ (HD+) software gehackt wordt zal de hel los zijn evt daarom komt

die software hack niet voor ongecertificeerde boxen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zat het dan met DC cam van Dream? De deed het toch ook toen ik vele jaren terug mijn eerste 7020 kocht..

Of hebben die ook problemen gehad?

Geen idee dream had al voor de dm7000 een multi CI op de markt die

opeens niet meer te koop was .

 

Hoe dan ook methodieken/ideen van een ander mag je niet overnemen waardoor

namaak CI en software(softcam=ci emulator) mag verkopen.

 

Zo zijn er bv voor PC's appleII emulatoren in omloop maar de appleII rom 

mag je niet downloaden ivm copyright

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De evt licensie inbreuk is niet bij CD maar nagra,via,irdeto enz.

 

Als bv CI+ (HD+) software gehackt wordt zal de hel los zijn evt daarom komt

die software hack niet voor ongecertificeerde boxen

In het verleden leek Sky UK daar toch anders over te denken.

De provider heeft namelijk wel degelijk een probleem als die gedwongen wordt Europawijd ondertiteld materiaal FTA uit te zenden als het gaat om rechten of programma's met een leeftijdsgrens (erotiek).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...