Ga naar inhoud


wet op de privecy belgie


metropar

Aanbevolen berichten

Metropar, van mij ook heel veel sterkte voor je vrouw! Ik hoop dat het intussen al weer wat beter met haar gaat!

 

Misschien een tip, om zelf van het gekrakeel verlost te zijn... heb je eventueel een rechtsbijstandsverzekering? In principe lossen die dit soort geschillen op dacht ik...

 

Het is dus in ieder geval interessant om te weten dat ze in Belgie heel erg moeilijk doen, en ik zal er nooit een of andere annuleringsverzekering afsluiten....

 

Je mag overigens gewoon in het buitenland een verzekering afsluiten, zonder dat ze een NL kantoor hebben, en zonder dat die belachelijke 'belasting' betaald moet worden...

lees hier meer : http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/banking/insurance/index_nl.htm

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Metropar, van mij ook heel veel sterkte voor je vrouw! Ik hoop dat het intussen al weer wat beter met haar gaat!

 

Misschien een tip, om zelf van het gekrakeel verlost te zijn... heb je eventueel een rechtsbijstandsverzekering? In principe lossen die dit soort geschillen op dacht ik...

 

Het is dus in ieder geval interessant om te weten dat ze in Belgie heel erg moeilijk doen, en ik zal er nooit een of andere annuleringsverzekering afsluiten....

 

Je mag overigens gewoon in het buitenland een verzekering afsluiten, zonder dat ze een NL kantoor hebben, en zonder dat die belachelijke 'belasting' betaald moet worden...

lees hier meer : http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/banking/insurance/index_nl.htm

Excuseer me was ik niet op de laatste stand van de wetten ,het was wel zo

 

er staat o.a. door in EU-landen vestigingen te openen, via tussenpersonen of door ze rechtstreeks over de grenzen heen aan te bieden

 

Dus ze moeten het in het land van de klant aanbieden ,hier concludeer ik uit dat nederlands recht van toepassing

is en nederlandse assurantie belasting afgedragen moet worden.

 

Een vestiging is niet meer nodig maar moet in het woonland van de klant afgehandeld worden.

 

Stel je voor ik koop in griekenland een autoverzekering en de griekste verzekering is

veel minder dekking dan dat in nederland voorgeschreven is dan zou ik naar

nederlandse maatstafen onverzekerd zijn .

 

Ze moeten dus de wetten hanteren van het woonland van de klant daarom de bewoording

"over de grens aanbieden"

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzekeringsmaatschappij moet je uiteraard willen accepteren... en lang niet iedere maatschappij gaat dat doen. Zeker de budget-maatschappijen niet denk ik, maar het zou kunnen... Ik ga dat ook nog wel eens bekijken, want iedere cent is er een, en het is niet zo dat NL 'beter' is dan andere landen. Hier wordt vaak gezegd dat je dingen hier moet kopen, omdat je anders niet weet wat er gebeurt als je problemen hebt oid. Nou dat is overal zo... In Zweden bijvoorbeeld zijn dingen ook heel erg goed geregeld, en in mijn ogen zijn die regels niet beter of slechter dan de nederlandse.

 

Je sluit de verzekering af in het land waar de verzekering gevestigd is (als het gaat om een verzekeringsmaatschappij die GEEN nederlandse vestiging heeft). Dan handel jij alles af in dat land... alleen het te verzekeren object staat in een ander land, maar dat wil niet zeggen dat je dan premie betaalt in nederland! je betaalt immers ook geen BTW in nederland als je een tv in Duitsland gaat kopen... Dus alleen al om die assurantiebelasting te omzeilen kan het interessant zijn in het buitenland te kijken!

Jij zal dus wel moeten communiceren in de taal die de verzekering spreekt... sluit je een Bulgaarse verzekering af, zal je Bulgaars moeten kunnen (tenzij de verzekeraar ook Russisch praat, dan kan het ook in die taal ;) )

 

Voor veel mensen is dat dus een belemmering, omdat ze problemen hebben om zich goed uit te drukken in een andere taal... Bij een verzekering is het bijna altijd dat je aanklopt als je problemen hebt... en dan zit je niet altijd op spraakverwarringen te wachten... zelfs belgie kan dan een probleem zijn, want daar drukken ze zich ook vaan anders uit dan in NL. Maar beheers je de taal van de verzekering prima, zie ik geen probleem om het zo te doen... ze moeten je alleen wel accepteren... dat zijn ze niet verplicht.

 

Ik heb zelf nu ook een mobiliteitsverzekering voor mijn auto in Duitsland.... Is er iets moet ik dan een Duits nummer bellen, en het verhaal in het Duits vertellen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft mijn vrouw dat gaat gelukkig de goede kant op maar duurt nog zeker 5 tot 6 maanden

en enkele operatie s volgens de chirurg

verder wacht ik nu eerst even hun reactie af

ze hebben al wel een fout gemaakt door schriftelijk te bekennen dat ze al wisten dat er in nl

andere regels gelden voor het afsluiten van een annulerings verzekering dan in belgie

dus met hun voorkennis hadden ze nooit deze verzekering mogen afsluiten dus daar zitten ze al goed fout!

dus zo slim zijn ze ook weer niet

 

gr metropar

aangepast door metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Dus alleen al om die assurantiebelasting te omzeilen kan het interessant zijn in het buitenland te kijken!

In woon in België maar heb ook verschillden nederlandse verzekeringen (ziekte,reisverzekering) 

Op die rekeningen wordt belgische assurantie belasting ingehouden .

 

Goed te horen dat ze al de nederlandse wetten/regels aanhalen en dat die anders zijn

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...