Ga naar inhoud


vastlopen Sat801 M7


marius

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal..

 

Sinds 2 mnden een nieuwe sat M7 van canal digitaal, Beeld is prima..als ie het doet, het valt op dat ie vaak vast loopt vooral in de 4 cijferige voorkeuze kanalen. Ik dacht hoe moet ik dat nu uitleggen bij de servicedienst dus ik druk in voorkeuze 1111 daarna 2222 en 3333 en 4444 en 5555 nou als je die dus rustig achter elkaar intikt loopt ie dus vast... zoals dat mij vaker overkomt. Gek word je ervan wat een takkenapparaat !!  Hebben meer mensen daar ervaring mee?  De klantenservice van canaldigitaal zegt dat je hem weer aan de gang krijgt met een kwartier spanning vrij en de kaart eruit...

 

Grts,Marius :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij loopt de M7 Sat801 een keer of twee per week vast, maar dan op de kanalen 4 tot 7. Voedingsstekker eruit, en na een paar seconden er weer in. De kaart laat ik erin zitten. De M7 werkt dan terug normaal voor een paar dagen.

Het vreemde is dat dit nooit gebeurd als de kanalen worden gekozen door het ingeven van het kanaalnummer met de cijfertoetsen. De fout gebeurt alleen als de kanalen worden gekozen met de toets + en - .

aangepast door spotter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist hier ook zo'n ding gehad...

Wilde één canvas VTM 4 2BE en 5TV niet nemen.

Geprobeerd om nieuwe soft in te laden, meldde HDD niet aanwezig en keerde terug naar menuscherm om soft te updaten, maar wilde niet starten (was V2.04a)

Heb toen de stekker uitgetrokken en enige tijd gewast en opnieuw geprobeerd en kon die missing zenders terug nemen???

Klient heeft ondertussen z'n antenne "bijgeregeld" omdat ie dacht dat ze verschoven was...

Het houdt niet op!

 

Hoe doe je op die M7 een algemene reset?

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels (Na 2 dagen) een mail van Canaldigitaal dat ie omgeruild gaat worden. Men stuurt mij een retourformulier Oh..Jottem! dan zit het er wel in dat ik over een week weer beeld heb? :(

 

Hij kan (En ik praat als technicus met meer dan 30 jr ervaring) niet meer gereset worden.. Hij blijft waarschijnlijk tijdens het opstarten al zelf de keuze maken voor kanaal 5555 en daar kom je dan niet weg, ook een harde reset (Fabrieksreset ook wel) helpt niet.. Dit doe je door even met een scherp voorwerp (rechtgebogen paperclip) in het gaatje op het rode knopje te drukken achter het klepje van de kaart, zie de gebruiksaanwijzing...

 

Ik vind het trouwens een beroerde ontvanger je kan niet eens je zenders in de favoriete volgorde zetten (Ja, ik snap het wel ze willen dat ik alle zenders neem, nou mooi niet hoor, op film 1 of hoe die ook heet zag ik al meerdere keren dat rocky 1 en 2 en 3 enz. uitgezonden werd... wie zit daar nou op te wachten..  

(Jaja, je kan via favoriete kanalen steeds kiezen, niet super handig vind ik.)  Verder loopt de mijne vooral vast als ik 4 cijfers in moet geven..  Ja, het apparaat of liever de software is niet gemaakt zeker om alle zenders te "handelen" dus niet alleen die 300 zenders van canaldigitaal..

In de gebruiksaanwijzing staat dat je wel kanalen kan verzetten maar de ervaring leert dat er dan steeds vaker vastlopers zijn...of hebben jullie andere ervaringen?

 

Als je software V2.04a was.... wat zit er nu dan in en waarvandaan haal je dat dan, mijn M7 heeft de laatste software neem ik aan en dat is inderdaad V2.04a..

 

Grts,Marius

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, kennelijk is deze ontvanger niet voorzien van de wensen die jij hebt.

Deze ontvangers zijn dichtgetimmerd, een voordeel voor niet technische gebruikers, een nadeel voor gebruikers met specifieke wensen.

Misschien tijd om op zoek te gaan naar een niet-gecertificeerde ontvanger, die je wel naar je hand kan zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...Vanmorgen nog een poging gedaan en met succes om hem van de vastloper (waarschijnlijk een loop waar hij in zat) te bevrijden!

 

Als je hem na een tijd spanningsvrij weer opstart druk je met de afstandsbediening een bestaand kanaal bv 4 in nadat hij 5-10 sec aan de opstart (Boot zichtbaar) bezig is en dan na 5 sec. ongeveer weer, nu schakel je dus van 4 naar 44 (Denkbeeldig) en als ie bij bewustzijn komt Dan druk je snel een ander kanaal in waarvan je zeker weet dat het bestaat bv 2 (Hij gaat dan van 44 (Discovery) naar nederland 2 en je bent uit de loop met als gevolg dat ie weer normaal bedienbaar is....tot de volgende storing optreed..

 

Het is wel duidelijk dat de software niet bepaald valkuilen proof is, ik hoop dat ze dat nog verbeteren..

 

Marius.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...Vanmorgen nog een poging gedaan en met succes om hem van de vastloper (waarschijnlijk een loop waar hij in zat) te bevrijden!

 

Als je hem na een tijd spanningsvrij weer opstart druk je met de afstandsbediening een bestaand kanaal bv 4 in nadat hij 5-10 sec aan de opstart (Boot zichtbaar) bezig is en dan na 5 sec. ongeveer weer, nu schakel je dus van 4 naar 44 (Denkbeeldig) en als ie bij bewustzijn komt Dan druk je snel een ander kanaal in waarvan je zeker weet dat het bestaat bv 2 (Hij gaat dan van 44 (Discovery) naar nederland 2 en je bent uit de loop met als gevolg dat ie weer normaal bedienbaar is....tot de volgende storing optreed..

 

Het is wel duidelijk dat de software niet bepaald valkuilen proof is, ik hoop dat ze dat nog verbeteren..

 

Marius.

Doe jezelf een plezier en schaf een Linux decoder aan, bv VU of XTrend, kan je van alles mee, lees op dit forum.

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is evengoed wel treurig als je zo'n orgel als goedgekeurde ontvanger aanprijst.Deze mensen willen niet klooien maar lekker ongestoord naar tv kanalen kijken.Dit is de enige reden waarom ze zo'n ballenbak aanschaffen.

Nu zitten de mensen die een alternative ontvanger hebben leker te kijken en met de goedgekeurde bak zit je stekkers uit en in het stopkontakt te steken.Misschien ook wel een leuke hobby maar geloof niet dat dit de bedoeling is van deze abonnees.

  • Like 1

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal digitaal zal er wel van uit gaan dat men alleen de standaard kanalen instelt. (Zo'n 300-600 of zo, er zijn een hoop kanalen tussen uit genomen, hoogste is 999.. dus moeilijk te zeggen hoeveel het er precies zijn zo uit m'n hoofd)  Er zit nog een functie op waarbij je de resterende vrije zenders en dergelijke kan binnen halen op astra 1,2,3.. en dan beginnen denk ik de problemen..

Had eerst een MaxPlus sat.ontvanger maar die was niet HD..  Om nu weer wat anders te gaan kopen zie ik nog even niet zitten..

 

Grts,Marius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is begrijpelijk Marius.Als je net een ontvanger hebt en je denkt dat je met een goedgekeurde ontvanger lekker kunt kijken sta je niet te springen om weer iets anders te gaan kopen.Moet je ook niet doen.Ge woon blijven klagen bij CD.Je stuurt gewoon elke dag een mail met je klacht.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De m7 hebben problemen en uit ervaring weet ik het volgende.

Soms ligt het aan de voeding (nieuwe net adapter helpt dan)

Soms is het een diseqc probleem als je deze controleert zie je dat de ontvanger vaak schakelt tussen de disecq instellingen.

Hij schakelt dan steeds tussen astra 1 en 3

Zelfs na een aantal keer een ontvanger omgeruild te hebben met een nieuwe blijken sommige huishoudens (klanten) meer problemen te hebben dan andere.

Waarom weet ik niet zeker maar tot nu toe hebben bezitters met minder lengte tussen schotel en ontvanger ook minder problemen.

Maar geloof me ik schat dat een kwart van de M7 bezitters problemen met de ontvanger heeft.

Kijk ik naar de sab ontvangers (de goedkopere de duurdere geven meer problemen) dan heb ik zelden of nooit klachten.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig doet ie weer wat ie moet doen, alhoewel ik soms met vrees overschakel naar een ander kanaal is het tot nog toe goed gegaan..  Deze week maar 1 x een vastloper die met een keer aan/uit via de stekker uit het contact opgelost bleek.

 

Marius.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...