Ga naar inhoud


Welke Images hebben CableScan


Klablabla

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel heb ik een Dreambox 7020 HD staan.

Hier draait al lang openpli op met veel plezier.

 

Omdat openpli de box niet meer helemaal blijft ondersteunen zou ik graag over willen naar een andere image.

 

De Image moet cablescan hebben. Dit is zo'n makkelijke optie.

Nu zit ik naar NewNigma2 te kijken omdat ik hier voor openpli goede ervaring mee had.

Maar kan niet vinden of deze CableScan heeft.

 

Misschien zijn er nog wel andere image's die cablescan ondersteunen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Open atv lijkt heel veel op pli en naar mijn weten heeft die ook een cable scan,als je vertrouwd bent met pli is dat de image die geschikt is

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Momenteel heb ik een Dreambox 7020 HD staan.

Hier draait al lang openpli op met veel plezier.

 

Omdat openpli de box niet meer helemaal blijft ondersteunen zou ik graag over willen naar een andere image.

 

De Image moet cablescan hebben. Dit is zo'n makkelijke optie.

Nu zit ik naar NewNigma2 te kijken omdat ik hier voor openpli goede ervaring mee had.

Maar kan niet vinden of deze CableScan heeft.

 

Misschien zijn er nog wel andere image's die cablescan ondersteunen.

 

Alvast bedankt.

OpenPli blijft wel gewoon de bestaande boxen ondersteunen Alleen de Nieuwere versie V2 wordt niet ondersteund.

Elke dag is er gewoon een update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende inderdaad ergens in de applicaties van een andere image gezien te hebben dat er een cablescan plugin is, maar weet ff niet meer welke image dit was :(

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je wat betreft Enigma2 betreft ook zelf maken. Mask eeb Cables.xml en plaats daarin de te scannen frequenties. Zet deze in de box in etc/tuxbox. Herstart de box. Wijs de DVB-C tuner toe bij instellingen en vergeet hem niet te activeren!

 

Je kunt nu gewoon bij zender zoeken de DVB-C tuner kiezen en een volledige scan laten doen..

 

Heb zo in mijn Dreambox de geatis UPC kanalen infescanned

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je wat betreft Enigma2 betreft ook zelf maken. Mask eeb Cables.xml en plaats daarin de te scannen frequenties. Zet deze in de box in etc/tuxbox. Herstart de box. Wijs de DVB-C tuner toe bij instellingen en vergeet hem niet te activeren!

Je kunt nu gewoon bij zender zoeken de DVB-C tuner kiezen en een volledige scan laten doen..

Heb zo in mijn Dreambox de geatis UPC kanalen infescanned

Dit is niet hetzelfde. Cablescan kan je vergelijken met Fastscan voor de Canal Digitaal zenderindeling op de satelliet. Binnen enkele seconden wordt ergens de gehele kabel- zenderindeling uitgelezen en op volgorde geplaatst. Weet ook niet precies hoe het onder de motorkap functioneert maar het is reuze handig. Gewoon handmatig kabelzenders zoeken levert meestal hetzelfde aantal kanalen op maar allemaal in alfabetische volgorde. Door elkaar dus en het scannen duurt veel langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een punt. Maar ..... als je de Cable.xml zelf maskt kun je de frequenties zo programmeren dat ze in de goede volgorde worden gelezen. Enige probleem is dat 1 frequentie meerdere kanalen bevat en die zou je dan moeten sorteren.. Nou ja. Het blijft een hobby. Eenmaal de lijst naar keuze, gewoon backuppen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je een punt. Maar ..... als je de Cable.xml zelf maskt kun je de frequenties zo programmeren dat ze in de goede volgorde worden gelezen. Enige probleem is dat 1 frequentie meerdere kanalen bevat en die zou je dan moeten sorteren.. Nou ja. Het blijft een hobby. Eenmaal de lijst naar keuze, gewoon backuppen...

Ik heb met enigma2 nog  nooit geklooid met cable.xml. Juist het kabel scannen is zo'n voordeel. Geen gedoe met backuppen zenders goed plaatsen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het vreemde is ook dat het een open source plugin blijkt te zijn. De programmeercode is gewoon online te vinden. Ik zou zelf niet weten hoe je vanuit sourcecode een uitvoerbare plugin kan maken welke bijvoorbeeld binnen VTI geinstalleerd kan draaien maar schijnbaar moet dat heel moeilijk zijn ofzo want je ziet die plugin niet los te downloaden. Een op Linux gebasseerde satellietontvanger betekend als gewone gebruiker (wat plugins/extenties betreft) dus niet altijd dat je onbeperkte vrijheid hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...