Ga naar inhoud


Paal voor schotel


RKrijnen

Aanbevolen berichten

Ben ik weer, 

 

Dat muurtje, dat is heel simpel, je kunt niet alleen door t raam naar buiten kijken, en is al meerdere keren half uit elkaar gevallen toen iemand de deur dichtsloeg. een tegelvoet mag absoluut niet. 

 

Omdat er elk jaar wel een bouwvakker die muur komt maken, en ik geen zin heb in gezeur hou ik mij in dit geval aan de regels, of ga er creatief mee om.

 

Dus vandaar die paal.

 

Probleem is natuurlijk dat een lange paal gaat zwiepen, maar ik kan ter hoogte van de dakrand een versteviging plaatsen, dit is niet verboden. ik mocht niet in de boeiborden boren of zagen ( dus tussen de regels door mar ik wel wat aan de balk van het dak maken aan de binnenkant schuur )

 

Maar, als ik hem verstevig aan het dak, is dat verstandig of kan ik beter een paar palen er schuin tegenaan zetten zodat het , zeg maar , een driepoot wordt.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Paal aan muur zetten met beugels de beugels vastzetten met draadeinden door de muur heen binnenkant muur een u balkje of iets anders stevigs.

Als je muur niet al te stevig is kun je hem altijd nog in de grond met beton verankeren en aan muur bevestigen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, 

 

Paal komt recht, verzin wel wat om de schotel te kantelen net zoals Eduard07, is dezelfde schotel.

 

@Muppet, 

 

Met die muur kan, en mag ik niks doen. daarom wou ik de balken van het dak hiervoor gebruiken, dat is wel stevig. maar het idee is duidelijk. 

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij, het geld is op bij onze woningbouw. wij zitten nog te wachten op dingen die 4 jaar geleden beloofd zijn. voor de rest prima woning hoor, dat dan weer wel.

 

Maar goed, ik begrijp dat ik een paal , in beton gestort, vastmaak aan de schuur en dat het dan goed is. ik hoef dus voor de rest geen stutpalen enz te zetten. dan de vraag, alu of rvs buis.

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof mij, het geld is op bij onze woningbouw. wij zitten nog te wachten op dingen die 4 jaar geleden beloofd zijn. voor de rest prima woning hoor, dat dan weer wel.

 

Maar goed, ik begrijp dat ik een paal , in beton gestort, vastmaak aan de schuur en dat het dan goed is. ik hoef dus voor de rest geen stutpalen enz te zetten. dan de vraag, alu of rvs buis.

Kan je niet kijken of je zown paal kan scoren waar verkeersborden aan zitten? en met scoren bedoel ik niet lenen van de gemeente :P

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Splits het probleem in tweeën, dan wordt de oplossing de helft eenvoudiger.

  • Zorg eerst voor een stabiele fundering van de paal die 3 meter hoog moet worden en niet mag zwiepen.
  • Dit kun je doen met een U balkje, maar kan ook een DIN of IPE profiel zijn, ca. halverwege de hoogte (ongeveer 1,20m tot 1,50m) in de grond zetten en goed verankeren met een betonpoot. Een emmer vol op rond een halve meter diepte voldoet al.

Zorg ervoor dat hij loodrecht staat.

  • Aan die balk monteer je de uiteindelijke paal met 3 M8 bouten. Zelf zou ik voor een steigerpaal gaan, die zijn 50mm dik en dat is genoeg. Die kun je goedkoop kopen in de lokale schroothandel voor een kiloprijs net als de balk in de grond overigens.
  • Nog niet tevreden? Schoor hem boven aan het dak met een gegalvaniseerde strip en hij kan zeker geen kant meer op.
  • Kosten? Meer dan 20 euro zou ik niet nodig vinden.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer, 

 

Dat muurtje, dat is heel simpel, je kunt niet alleen door t raam naar buiten kijken, en is al meerdere keren half uit elkaar gevallen toen iemand de deur dichtsloeg. een tegelvoet mag absoluut niet. 

 

Omdat er elk jaar wel een bouwvakker die muur komt maken, en ik geen zin heb in gezeur hou ik mij in dit geval aan de regels, of ga er creatief mee om.

 

Dus vandaar die paal.

 

Probleem is natuurlijk dat een lange paal gaat zwiepen, maar ik kan ter hoogte van de dakrand een versteviging plaatsen, dit is niet verboden. ik mocht niet in de boeiborden boren of zagen ( dus tussen de regels door mar ik wel wat aan de balk van het dak maken aan de binnenkant schuur )

 

Maar, als ik hem verstevig aan het dak, is dat verstandig of kan ik beter een paar palen er schuin tegenaan zetten zodat het , zeg maar , een driepoot wordt.

1) Ik denk dat de gemiddelde medewerker van het woningbedrijf geen weet heeft over wel/of niet mogen van schotels...gewoon ff bakje koffie aanbieden

2) Je mag wel op het dakje komen en de was daar ophangen ?

3) Neem van mij aan, een echte stijgerpijp zwiept niet, of niet genoeg om te ontwrichten. Die van mij steekt een meter boven mn hok dakje uit en geen last (ook niet vorige week met windkracht 9 vol op de schotel)

 

S6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marktplaats paal is mooi, maar steigerpijp is ook een optie. Fundering is belangrijk. Ik ga t in mijn hoofd uitwerken. Alvast dank voor de goede raad, ben er wijzer van geworden, zat zelf al te moeilijk te denken.

 

Hoe dik is een steigerpijp eigenlijk?

 

En alvast de vrouw vertellen dat er een paal gaat komen ( lastiger dan woningbouw...)

# zoekt Barry White cd op #

aangepast door RKrijnen

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn werkgever is een huis aan t bouwen, ga van t weekend maar eens uit interesse kijken hoe het vordert.....

( en of daar toevallig steigerpijpen 60.3mm liggen )

 

Gewoon steigerpijp, hoe moeilijk kan t zijn.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...