Ga naar inhoud


XP1000 met USB hub gaat fout.


tvster

Aanbevolen berichten

Ik heb de XP1000 in een hoek staan waar ik geen lan kabel kan trekken, via WiFi gaat het prima.

Nu dacht ik slim te zijn, ik heb me zo'n USB hub gehaald van Trust (4x USB) omdat ik ook een 32gig memory stick wil gebruiken.

Met de USB hub heb ik WiFi verbinding, maar door die hub (Trust HU-4440p) valt de WiFi regelmatig weg..

Welke gebruiken jullie en bij welke hub gaat het goed?

Het is volgens mij een spannings probleem..

aangepast door tvster
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de antwoorden, mijn vermoeden was dus ook al juist.

Zonder externe voeding op de hub gaat niet lukken...

Het is dan wel een min puntje de zwakke USB 2.0 poort.

 

Ik vond net nog een Belkin f5u021 hub in een oude doos, moet alleen nog even een 7.5v adapter erbij zoeken.

Misschien dat hij het kan trekken, al ben ik bang dat dat niet lekker gaat.. het is USB 1.1

 

Gr, Herbert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak het je niet moeilijk! Neem zo'n Vonets Bridge. Kost 30 euro. Een adaptertje kost ook al gauw 10 euro. Je USB word zo niet belast (je hebt er immers maar 1 in de XP1000). Als die onverhoopt stuk gaat ziet je met een flash probleem (als je van scratch moet beginnen). Updaten gaat via LAN ook nog wel..

 

Ik heb de Vonets in eerste instantie voor de Dreambox DM800HD SE gebruikt (werkte prima overigens, maar ik heb nu een 300Mbit WiFi en dat doet de Vonets niet)

 

Kan het je echt aanraden.. Geen extra kabelrommel, geen extra stopcontact en belangrijker: ook geen kans op fouten of uitval door losse kabeltjes, overbelasting..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zo'n goedkope Vonets WiFi bridge. Gaat direct in de LAN aanskuiting van de XP1000. Zo bkijft de USB vrij.. werkt je 32Gb USB stick zeker

 

Heb je dat goed?

 

De VONETS bridge kan gevoed worden middels een USB aansluiting op bijvoorbeeld uw settopbox of middels de 12volt doorlus mogelijkheid.

 

Dan ben je toch een USB poort kwijt, volgens mij zit er geen 12v doorlus op de XP1000

 

Edit:

Zie het al, je kan hem tussen de adapter en de xp1000 zetten

Ik ga er 1 bestellen..

Bedankt voor de tip.

aangepast door tvster
Link naar reactie
Delen op andere sites

 7.5v adapter erbij zoeken...

USB is 5V

Weet ik, maar die Belkin heeft 7.5v nodig, er zit nog meer rommel in dat ding o.a. een spannings regelaar van 5v

Als je hem met 5v gaat voeden dan komt er maar 4.4v op de USB (net gemeten hier) 7805 VI = 7V to 25V (VI = Ingansspanning)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de XP1000 in een hoek staan waar ik geen lan kabel kan trekken, via WiFi gaat het prima.

Nu dacht ik slim te zijn, ik heb me zo'n USB hub gehaald van Trust (4x USB) omdat ik ook een 32gig memory stick wil gebruiken.

Met de USB hub heb ik WiFi verbinding, maar door die hub (Trust HU-4440p) valt de WiFi regelmatig weg..

Welke gebruiken jullie en bij welke hub gaat het goed?

Het is volgens mij een spannings probleem..

denk eens aan DLAN 500+ van devolo (er zijn ook andere merken)

dan kun je wifi weglaten en je USB poort voor beter gebruiken.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Devolo is een optie, maar aanzienlijk duurder dan de bridge..

@tvster.

 

Als je de Vonets gaat kopen en je gebruikt hem op een losse voeding dan *NOOIT* de USB stekker van de bridge in je USB poort van de XP1000 steken!!! Frizzle Sizzle error...

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk eens aan DLAN 500+ van devolo (er zijn ook andere merken)

dan kun je wifi weglaten en je USB poort voor beter gebruiken.

 

ciao

Ik heb hier nog 2 setjes van König homeplug 200mbps liggen, door het hele huis haal ik minimaal 50mbps.

Omdat ik ook nog een Kortegolf hobby heb liggen ze in de hoek hier, heb al genoeg ratel van de buren die met zo'n verschrikkelijk ding zitten.

Ik heb me al een Vonets WiFi bridge besteld, dit lijkt me het beste.

 

@Sat4all Freak

Is duidelijk want dan blaas je hem op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...