Ga naar inhoud


Satconn-10 settings openpli 2.1


MySat

Aanbevolen berichten

De laatste tijd steeds vaker "tune failed" meldingen op mijn scherm van de DM800. Voordat ik deze post gemaakt heb zijn de volgende acties zojuist uitgevoerd:

- Fresh image op DM800

- Nieuwe LNB geplaatst

- Connector aan LNB vervangen

- Connector aan switch vervangen

 

En toch hou ik teveel "tune failed" meldingen. Het enige verschil wat ik nu nog zie met de documentatie die ik heb opgeslagen is het feit dat de LNB configuratie enkele opties erbij gekregen heeft ondere tuner configuratie.

 

Heeft iemand voor mij de laatste goedwerkende configuratie settings van een SATCONN 10 icm Openpli 2.1 (mijn image is van vannacht)

 

Dit zijn de settings voor LNB-1, welke op ingang 1 van de switch zit:

1. Toneburst:                       Geen

2. Diseqc modus:                 1.1     

3. Diseqc parameter:           None

4. Diseqc repeats:               Geen

5. Uncommited switch:         Input 1 (LNB 2 wordt dan Input 2 etc….)

6. Sequence repeat:            Aan

7. Commando`s wisselen:    Aan

8. Commando volgorde:      Uncommitted, Committed, Tone burst

8. Fast diseqc:                     Uit

9. Verhoogde voltage:         Ja

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


zit je maar op 1 sat ?

maak foto enz aub

 

Uncommitted, Committed, Tone burst wisselt deze eens !

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto is nu een beetje moeilijk...

 

Configuratie is een T90 met Quad LNB's op 0,1W, 4E, 13E, 19E, 23.5E en 28.8.

Ik heb hiervoor 3 sat aansluitingen actief via de 3 SATCONN 10.

 

Een DM800 op een andere plaats doet het "redelijk", heb daar alleen een issue met EEN HD en CANVAS HD (tune failed). Zal de ontvangers eens omdraaien om te zien of het probleem "verschuift"

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem verschuift niet. Op 23.5 doen de Vertikale kanalen het wel maar de horizontale niet

 

De 23.5 Quad LNB heeft op 3 van de 4 aansluitingen een SATCONN 10 aangesloten. De 23,5 LNB is nieuw. Overige sateliet posities op de Satconn's werken naar behoren alleen dus een issue met de 23.5 H kanalen.

 

Hoe analyseer je dit nu verder uit ? Vreemd toch dat alleen die horizontale kanalen een issue hebben op meerdere switches. Graag tips

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij verticale ontvangst staat er 13 volt voedingsspanning op de LNB, bij horizontale ontvangst dien er 18 volt voedingsspanning aangeboden te worden.

Kennelijk is er "onderweg" te veel spanningsval over kabels, connectors en Diseqc schakelaars.

De LNB zou problemen kinnen hebben met de drempel van de 13/18 volt omschakeling.

De ontvanger antenne ingang wordt te zwaar belast en levert geen 18 volt voor de horizontale signalen.

 

Bij sommige ontvangers kan je in het menu de 13/18 volt voedingsspanning voor de LNB op "hoog" zetten waardoor eventueel spanningsverlies gecompenseerd wordt.

Die staat bij jou al ingeschakeld, maar je zou eens kunnen meten wat het spanningsverschil is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten kan nooit kwaad. Geheugenscope eens van de zolder afhalen.......  Maar dan toch even twee vragen:

- Als het 1 kabel zou zijn waarom hebben er dan twee ontvangers last van (een ieder heeft zijn eigen LNB uitgang en switch)

- Waarom hebben de andere LNB's daar geen last van ?

 

Betekent dat indien 1 coax kabel aan een QUAD LNB niet "juist" is, dan dit effect heeft op de gehele LNB (en dus de 3 overige uitgangen...). Dit lijkt de enige logische verklaring op dit moment

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank hiervoor. Waarom staat ie bij jou opeens op 800mv (net zoals bij mij).

 

Overigens heeft deze setting (die je nu per jpg aanlevert), bij mij altijd goed gewerkt.... (maar nu dus even niet)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...