Ga naar inhoud


Avi naar mp4


kwetal

Aanbevolen berichten

Met virtualdub kan ik helemaal uit de voeten voor datgene wat ik nodig heb aan video-editing mogelijkheden. Inmiddels heb ik een flink aantal familiefilmpjes in avi containers met xvid en mp3 encoding. Nu mp4 een algemeen toegankelijke standaard lijkt te worden voor alle webbrowsers (behalve opera dan) zoek ik een eenvoudige (liefst gratis) mogelijkheid om deze filmpjes rechttoe rechtaan te converteren t.b.v. de familiewebsite. Wie heeft een suggestie?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik reeds lang Aimersoft Video Converter Ultimate , zet alles om in de extensie die jij maar wil en héél snel.

Is wel geen freeware , maar "google" is zoals altijd je beste vriend. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel, zeer makkelijk in gebruik, gratis, goede kwaliteit?  Kijk naar handbrake! Er zitten een aantal profielen in voor specifiek Apple produkten (iPhone, iPad enz...) maar ook universeel perfect te gebruiken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de suggesties. Momenteel gebruik ik "Convert AVI to MP4" van het voor mij onbekende bedrijfje "convertavitomp4.com". Een (mee verpakt) virus heb ik niet kunnen vinden maar dat zegt momenteel ook niet alles. Het maakt bruikbare mp4 bestanden die het op elke browser van belang doen m.b.v. de HTML5 tag <video>. Het nadeel is dat het een niet instelbare en zeer stevige compressiefactor heeft.

 

Google is inderdaad een vriend maar levert tegenwoordig vooral veel "bemiddelaars" die freeware gecombineerd met irritante en moeizaam verwijderbare adware aanbieden. Ik zal eens naar handbrake gaan kijken.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de suggesties. Momenteel gebruik ik "Convert AVI to MP4" van het voor mij onbekende bedrijfje "convertavitomp4.com". Een (mee verpakt) virus heb ik niet kunnen vinden maar dat zegt momenteel ook niet alles. Het maakt bruikbare mp4 bestanden die het op elke browser van belang doen m.b.v. de HTML5 tag <video>. Het nadeel is dat het een niet instelbare en zeer stevige compressiefactor heeft.

 

Google is inderdaad een vriend maar levert tegenwoordig vooral veel "bemiddelaars" die freeware gecombineerd met irritante en moeizaam verwijderbare adware aanbieden. Ik zal eens naar handbrake gaan kijken.

dit is inderdaad waar,ik laat meer en meer freeware links liggen,want freeware is het zeker niet meer.download eens een freeware programma,en laat eens bvb software ertegenaanlopen die PUP of advertentiesoftware opspoort,in 90% van de gevallen is het bingo.en als er dan geen PUP inzit,probeer die maar eens te installeren zonder die vervelende toegevoegde programma's.enorm moeillijk.misschien top offic,maar verzint eer ge begint met die freeware.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handbrake kun je helemaal zelf naar je hand zetten v.w.b. compressie en kwaliteit. Probeer het zou ik zeggen, het kost niets.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...