Ga naar inhoud


Overstappen naar HD


butterflies

Aanbevolen berichten


Als je een abo van CD hebt dan kun je gaan voor een upgrade vanuit CD. Je krijgt dan een CD gecertificeerde ontvanger. Deze zijn door CD dichtgetimmerd qua mogelijkheden, maar je kunt er prima HD mee kijken. Wil je meer uitgeven, dan is een Enigma-2 bestuurde ontvanger een aanrader. Je kunt dan ook koppelen aan je thuisnetwerk (bestanden overzetten van PC naar de box en vice versa).

 

On Demand-TV is op CD ontvangers niet mogelijk (en gaat het nooit worden ook). Via Applicaties in een Enigma-2 ontvanger is NVOD mogelijk (eventueel tegen extra betaling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste butterflies

 

Tegenwoordig zijn er ook al flink wat TV’s met ingebouwde satellietontvanger. Als je geen buitensporige mogelijkheden wilt wat betreft ontvangst van veel satellieten, dan is dat zeker ook een alternatief. Je hebt geen losse satellietontvanger meer nodig en je kunt alles met één afstandsbediening doen.

Zie: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/gecertificeerde-televisies/

 

Een lijst van CanalDigitaal goedgekeurde TV’s vindt je hier:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf

 

Als je wel met een losse satellietontvanger wilt werken, dan bestaan er naast de paar ontvangers die CanalDigitaal aanbiedt, ook nog flink wat satellietontvangers die CanalDigitaal zijn goedgekeurd. Dat wil zeggen, ze beschikken over een CanalDigitaal fastscanlijst die automatisch geupdate wordt via de satelliet. Deze hebben veel minder beperkingen dan de satellietontvangers van CanalDigitaal zoals bijv. de M7 SAR801 en de M& DSR 8141, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/onze-ontvangers/

 

De goedgekeurde satellietontvangers staan hier:

http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/gecertificeerde-ontvangers/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar hun geven er geen garantie op maar bijna elke tv met sat kan werken met CD maar dan moet je wel een goede cam hebben en daar kan een probleem zitten met de decoder wie in de tv zit en gebruikte cam wat misschien niet goed samen gaat.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Overstappen naar HD.

 

In de berichten op dit forum lees ik dat ik vanaf 1 aug. a.s. de NPO zenders op Astra 19 oost verdwijnen. Is het verstandig om nu in te gaan op het CD aanbod mijn oude groene smartcard uit 2004 in te wisselen voor de oranje smartcard. Ik kijk sinds 2004 op basis van settopbox. Of zit er nog een addertje onder het gras. Bijvoorbeeld kan ik het CI module nog wel gebruiken, of moet ik deze straks ook nog vervangen door een nieuwe. Kan ik de commercielen wel blijven zien op 19 oost.

 

Graag ontvang ik jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ roelof.

Per 1 augustus verdwijnen de NPO zenders niet van de astra 1, maar komen ze in een betaal pakket te zitten.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de afgelopen maanden de verrassingen van CDS zo es bekijk, kijk ik nergens meer van op.

Voor mij staat het vast dat ze zo snel mogelijk weg willen van Astra 1.Daar heeft CDS vast al wel een planning voor klaarliggen, want Veronica is al weg, en RTL8 is de volgende. En waar gaan de npo zenders dan naartoe?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...