Ga naar inhoud


Pioneer LX81 of Pioneer SC-2022


pillie

Aanbevolen berichten

Goedendag allen,

 

ik had deze vraag ook al op het HT forum gesteld maar eens kijken of er hier wel een reactie komt.

 

ik ben momenteel in het bezit van een Marantz SR6006 en sta op het punt om vandaag of morgen een nieuwe versterker te kopen.

Mijn oog heb ik laten vallen op een Pioneer LX81(2008) en een Pioneer SC-2022(2012) met beide klasse D versterking en rond de 600 euro maar wat is nu wijsheid want ik denk zelf dat de LX81 in stereo beter is dan de SC-2022 en aangezien ik het meest muziek luister in stereo is dit wel belangrijk.

Eerst beide receivers beluisteren kan niet en is dus geen optie.

 

Mijn vraag is dus: welke zou jij kiezen uit deze twee ?

 

Beide zijn nieuw en met garantie.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap jouw criteria niet om iets anders te willen. Volgens mij is die SR6006 een prima apparaat. Dus waarom wil je dan iets anders? En waarom zo'n oud ding die mogelijk technisch achterloopt? En waarom koop je dan geen gewone stereo versterker?

 

Het waren vast 2 goede apparaten maar ik zou ze geen van beide kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook gewoon de Marantz houden.

En al helemaal als je die andere Pioneers niet eerst kunt vergelijken.

Als ik mijn leeswerk goed heb gedaan dan kan het nogal gokken zijn of een klasse D versterker wel fatsoenlijk gaat klinken.

 

De Marantz SR6006 heeft dacht ik ook een pre-out aansluiting waar je een (extra) gewone stereoversterker mee kunt aansturen (poweramp-direct).

Zo kun je gewoon je homecinema versterker gebruiken en van de kwaliteit van een gewone analoge stereoversterker genieten terwijl je dus gewoon dezelfde frontspeakers blijft gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las op het HT forum dat je in het bezit bent van luidsprekers Jamo HCS 626 met woofers aan de zijkant.

Het lage geluid zou niet goed zijn.

Heb je al geprobeerd om de linker en rechter luidspreker te verwisselen?

Volgens een tester van deze set zou woofers naar buiten meer bass opleveren en woofers naar binnen minder.

Plaatsing van de luidsprekers zou nogal kritisch zijn , dus schuiven en experimenteren?

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de Jamo's alles al geprobeerd maar ik heb ze nu in een bi-amp opstelling en dat klinkt al beter maar ik heb zeker als ik met spotify muziek luister veel problemen met de bassen in de verschillende muziekstijlen en kan de bassen dan niet goed regelen met de Marantz SR6006.

Nu adviseerde iemand mij op het HT forum om een Marantz PM7004 erbij aan te schaffen maar daar heb ik ook al over gelezen dat die erg veel bass doorgeeft.

 

Vandaag zou ik eigenlijk een nieuwe versterker gaan kopen maar nu reageerde gisteren avond iemand via Marktplaats die een Pioneer LX83 te koop heeft en dat is een model van 2010 en word mijn keus lastiger,ik ben ook een twijfelaar met mijn aankopen.

Het is toch een topmodel uit de LX lijn van Pioneer en ik verwacht eigenlijk dat deze net zo goed is in stereo als in HT .

 

Ik ben nu aan het inlezen op het AVS forum om te ontdekken of ik een goede keus ga maken. 

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet zo waarom je de oplossing zoekt in oude highend modellen. Jouw geluidservaring wordt hoofdzakelijk bepaald door de luidspeakers. Waarom ga je niet eens luisteren in een goede hifi zaak naar luidspeakers?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook aan zitten denken en vooral aan wat oudere speakers op marktplaats zoals KEF reference Model One~Two in zeer goede staat voor een paar honderd euro,want de Jamo's zijn een miskoop in mijn ogen en oren.

Sinds ik de Jamo's BI-AMP is het laag in ieder geval stukken beter geworden en klinkt het niet meer zo rommelig.

 

Ik moet zeggen nu ik steeds meer lees en antwoorden krijg dat ik nu toch meer geneigd ben om naar andere speakers te gaan kijken en de Jamo's weer te verkopen,ik had deze te snel gekocht en dat doe ik dus niet meer.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ouwe meuk van marktplaats zou ik nooit aan beginnen. Ik zie het zo, een paar goede speakers koop je voor het leven. Die mogen dus echt wel wat duurder zijn. Je speakers zijn het belangrijkste onderdeel van je hifi set. Is dat bagger dan  begin je met de beste versterker nog niks.

 

Ik vond die Jamo set ook behoorlijk goedkoop.

 

Mijn advies: Ga luisteren naar een goede stereo set en kijk of je daar dan tevens een surround set bij kunt kopen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het advies om andere speakers te kopen kan ik me volledig bij aansluiten.

Maar dan zou ik ze wel via MP en dergelijke kopen omdat je dan voor dezelfde prijs iets veel mooiers kunt kopen dan wanneer je ze nieuw koopt. Dan moet je wel weten welke je hebben wilt en hoe die klinken.

De mijne, waarvan ik wist hoe goed ze zijn, heb ik zo voor een kwart van de voor mij onbetaalbare nieuwprijs kunnen kopen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een Monitor Audio RS8 op het oog,zeer goede speakers en inderdaad als via mp koopt kom je aan veel duurdere spullen want nieuw is echt te duur voor mij.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het blijft gokken.

Luidsprekers selecteer je niet op plaatjes en prijskaartjes maar met je oren.

Wat voor de ene mens aangenaam klinkt hoeft voor de ander nog niet zo te zijn.

Waarom ga je niet naar een betere audio winkel en neem je favoriete muziek mee.

Vertel dat je een Marantz SR6006 hebt en dat je graag een paar bijpassende luidsprekers wil beluisteren.

Het zou zomaar kunnen dat jouw ideale luidsprekers helemaal niet de duurste zijn.

Je bent niet eens verplicht om ook daadwerkelijk meteen tot aanschaf over te gaan.

Je weet dan tenminste wat voor luidsprekers je zoekt.

 

Als je toch nog veel film kijkt is het belangrijk dat je een goede bijpassende centerspeaker uitzoekt die bij voorkeur van hetzelfde merk is.

Deze kun je altijd later aanschaffen als je budget niet groot genoeg is, maar die center van Jamo schijnt nogal zwak te zijn.

De achterspeakers zijn minder belangrijk en kun je later nog wel eens naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gegokt en goed gegokt met die Monitor audio RS8 speakers want mijn bass problemen zijn voorbij en ik heb de Jamo's via mp al bijna verkocht voor een goede prijs.

Het lag dus toch echt aan de speakers want ik hoor nu gebalanceerde muziek uit deze speakers komen,een hele andere categorie en ook klinken ze beter dan mijn oude IQ7's van KEF waar helemaal geen bass in zat.

 

Zo blijf je wel lekker bezig met alles uitproberen .

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de Monitor audio's als fronts en de Jamo's 626 als surround en een Jamo center(waardeloze speaker) voor film en vooral op laag volume heb ik nu echt een goed geluid op de direct stand.

Degene waarbij ik de Monitor audio speakers heb gekocht had de speakers op een Rotel stereo versterker staan,wat was dat een heerlijk geluid en dat wil ook hebben een hele goede stereo versterker en een muzikale subwoofer.

 

Als ik de Jamo's vandaag nog kwijt raak dan koop ik een BK of SVS subwoofer erbij .

 

Ben nu aan het genieten van mijn nieuwe sound,want er zit nu rust in de weergave van het geluid,van de Jamo's kreeg ik pijn in mijn hoofd.

aangepast door pillie

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...