Ga naar inhoud


Ervaringen met een vlak-antenne


daf_driver
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Voor vakantiedoeleinden is de selfsat natuurlijk prima te gebruiken. Je kunt zelfs gebruik maken van een tegelvoet, dan hoeven er ook geen gaten geboord te worden. Een kleine tegelvoet voor tegels van 30x30cm is al meer dan voldoende op bijv. een balcon. Je kunt ook gebruik maken van een parasolvoet en daar een buis van 48mm in zetten. Dat voldoet ook voor die paar weken.

post-60869-0-93905800-1389530182_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

In Frankrijk is het een veel gebruikte schotel, ik zie ze regelmatig hangen, waarbij je goed moet kijken omdat ze bijna niet opvallen.

 

Klopt, in  de tijd dat ik veel in Avignon was had ik ook z'on ding voor de Astra op 19,2 oost en was er prima tevreden mee.

Veel van mijn medeburen in het gebouw hadden allemaal dezelfde onopvallende plank.

 

Ze lopen daar ongelofelijk te zeiken over schotels in Z.Frankrijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Drs.IJzerdraad, dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke vlakantenne je had hangen.
Was het bijv. een Selfsat H10D van 475x259mm die 33dB versterking geeft of was het de Selfsat H50D van 540x550mm die 36,1dB versterking geeft. Deze laatste zal je inderdaad niet teleurstellen.
Maar het kan natuurlijk ook een Kathrein BAS65 Flachantenne zijn of een DUR-line Flat-4
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Platte schotel in Zwitserland ( Bern )  werkt prima. In de regen geen probleem... Sneeuw weet ik niet, ben in winter weg.

Heb hier ook het probleem gemeente.Je moet een bouwvergunning aanvragen kosten 2 tot 300.- Ch fr. Zelf moet je bij alle buren

in een straal van 250 mtr. een handtekening halen, voor geen bezwaar. Tijd? Als het vlug gaat 5 tot 6 weken.

De platte schotel valt niet op. Heb hem al haast drie jaar hangen. Probleem, je kan maar 1 sat ontvangen. Ga er nu een 2° bij zetten.

Er  zijn hier stikkers te kop voor de schotel, motief: stenen of zonnepaneel.

Cor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...