Ga naar inhoud


Ervaringen met een vlak-antenne


daf_driver
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Niet aan beginnen. geeft nog een stuk minder signaal dan een Triax 54, de kleinere broer van de Triax 64.

Bovendien kun je slechts 1 satelliet ontvangen of je moet hem draaibaar opstellen.

Las dat deze overeenkomt met een 60-cm schotel. Dat er slechts 1 satelliet mee kan worden ontvangen is duidelijk. Heb er ook slechts 1 nodig voor op mn vakantie adres, en waar dus geen echte schotel geplaatst mag worden.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingepakt? 

Yep, vuilzak errond (geeft geen verlies). Had in 2012 een schotel staan van 64cm maar heb die moeten wegdoen (rechtbank). Daarna de selfsat gekocht en zogoed mogelijk gecamoufleerd zoals je ziet op de foto. Tafel eronder en bloembakken ervoor zodat het niet meer zichtbaar is van op straat. Werkt zeer goed met motor en kan deze afregelen tot op 1/10 graad. Met zware regenval valt het beeld wel is uit maar das dan maximum een minuutje of 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, vuilzak errond (geeft geen verlies). Had in 2012 een schotel staan van 64cm maar heb die moeten wegdoen (rechtbank). Daarna de selfsat gekocht en zogoed mogelijk gecamoufleerd zoals je ziet op de foto. Tafel eronder en bloembakken ervoor zodat het niet meer zichtbaar is van op straat. Werkt zeer goed met motor en kan deze afregelen tot op 1/10 graad. Met zware regenval valt het beeld wel is uit maar das dan maximum een minuutje of 5.

 

Maar een grote airco bak is zeker geen beletsel ;-) Maar wel een heel goede oplossing, mijn complimenten!

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Modelname SelfSat H21D2
Eingangsfrequenz 10.7 - 12.75 GHz
Polarisation Dual Linear ( Horizontal und vertikal )
Antennenempfangsleistung 34.5 dBi bei 12.75 GHz
G/T 11.8 bi 12.7 GHz

 

Triax 54:

Frequentie range 10,7 - 12,75 GHz.

Versterking 34,2 dBi.

 

Sprietje, als ik de opgegeven versterking van de fabrikant bekijk ontloopt de versterking elkaar niet zoveel.

In Frankrijk is het een veel gebruikte schotel, ik zie ze regelmatig hangen, waarbij je goed moet kijken omdat ze bijna niet opvallen.

 

Er is voor de Selfsat een bijpassende rotor leverbaar en ze hebben zelfs verwisselbare LNB's tot 4 uitgangen.

 

Als je gedwongen bent een onopvallende schotel te plaatsen is het best wel een alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modelname SelfSat H21D2

Eingangsfrequenz 10.7 - 12.75 GHz

Polarisation Dual Linear ( Horizontal und vertikal )

Antennenempfangsleistung 34.5 dBi bei 12.75 GHz

G/T 11.8 bi 12.7 GHz

 

Triax 54:

Frequentie range 10,7 - 12,75 GHz.

Versterking 34,2 dBi.

 

Sprietje, als ik de opgegeven versterking van de fabrikant bekijk ontloopt de versterking elkaar niet zoveel.

In Frankrijk is het een veel gebruikte schotel, ik zie ze regelmatig hangen, waarbij je goed moet kijken omdat ze bijna niet opvallen.

 

Er is voor de Selfsat een bijpassende rotor leverbaar en ze hebben zelfs verwisselbare LNB's tot 4 uitgangen.

 

Als je gedwongen bent een onopvallende schotel te plaatsen is het best wel een alternatief.

Denk dat ik er toch maar voor ga, het is maar voor enkele weken per jaar.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ceesv, je vergeet één ding. Een Triax 54 heeft een versterking van 34,2dB bij 11,7GHz. Dat is omgerekend naar 12,75GHz 34,92dB en dat is dus wel 0,72dB meer dan de 34,2db van de SelfSat H21D2.

 

Het kan ook gewoon niet anders. De versterking die wordt behaald wordt bepaald door het oppervlak. Het oppervlak van de SelfSat H21D2 is 300x566mm. Dit is inclusief rand. Exclusief rand zal dit 295x561mm zijn = 1655cm2.

Het oppervlak van een 50cm offsetschotel pie x r2 = 1963cm. Dat is 18% meer dan de Selfsat. Dat correspondeert precies met die 0,72dB want dat is ook 18%.

 

Hiermee wil ik maar aangeven dat het pertinente leugens zijn dat zo'n selfsat te vergelijken is met een 60-65cm-schotel wat ik op diverse sites op internet lees.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daf-driver schrijft dat het voor zijn vakantie adres is, voor slechts een paar weken per jaar, voor slechts een satelliet positie en.....dat er geen echte schotel geplaatst mag worden.

 

Ik denk dat er dan verder geen discussie meer is en dat een selfsat, al dan niet in een vuilniszak het beste alternatief is.

 

De als schotel vermomde tuin of terraslamp heeft ook maar een schoteltje van 40 cm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste daf_driver

 

Waar ga je die Selfsat gebruiken?

Sprietje, in Zuid-Duitsland. Zoals al eerder aangegeven mag een schotel niet van de mede eigenaren van het complex. Een variable opstelling wel, en dan is de selfsat in mijn ogen perfect. Een semi-faste installatie op een muurtje, eenmaal uitrichten en het geheel weer vanaf de voet demonteren, scheelt uitrichten.

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanner je de muurbeugel eenmaal hebt uitgericht zou je die kunnen laten zitten, de vlakschotel kan je daarna heel eenvoudig verwijderen zonder dat de uitrichting verandert. Bij de volgende vakantie kan je dan zonder uitrichten heel eenvoudig de vlakschotel weer monteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanner je de muurbeugel eenmaal hebt uitgericht zou je die kunnen laten zitten, de vlakschotel kan je daarna heel eenvoudig verwijderen zonder dat de uitrichting verandert. Bij de volgende vakantie kan je dan zonder uitrichten heel eenvoudig de vlakschotel weer monteren.

Kijk, dat was nou precies mijn voornemen om het zo te doen. 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...