Ga naar inhoud


Coax splitter werkt niet!


EmreGullu
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb zonet de coax kabel dat vanaf de schotel komt geknipt en verbonden aan een splitter (Hirschmann VFC2104) zodat ik dit kan aansluiten op de Dreambox beneden en de VU+ solo 2 boven. Nadat ik dit allemaal netjes heb aangesloten werkt er niets meer. Komt dit omdat ik aan de schotel 4 lnbs heb en deze ook aan een splitter zitten van 4 naar 1 en dan weer een splitter van 1 naar 2 tussen zit? Of moet ik lnbs komen met twee uitgangen.

 

Help help!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo te zien aan de specificaties geeft deze splitter geen DC spanning door en is daarmee ongeschikt voor je doel.

Verder is die slechts tot 1.000 MHz. gespecificeerd.

 

Conclusie, gaat niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien aan de specificaties geeft deze splitter geen DC spanning door en is daarmee ongeschikt voor je doel.

Verder is die slechts tot 1.000 MHz. gespecificeerd.

 

Conclusie, gaat niet werken.

Wat kan ik dan wel gebruiken (de  Tratec ES-02NKK misschien?)? welke splitter zou wel werken? anders kan ik er gelijk een bestellen voor 9 uur. Of heb ik een ander lnb nodig met twee uitgangen?

aangepast door EmreGullu
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt een satelliet multi tap nodig.

 

Bedenk wel dat de ontvanger die aan de dc doorlus zit bepaalt waar de andere ontvanger naar kijkt.

 

Je kan dus niet een antenne kabel zo splitsen dat je op 2 ontvangers tegelijk naar willekeurige zenders/satellieten kunt kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

König  Artikelnummer: W1.N.FC-2SPLT-ST-KN

Is een multitap, waarbij je 2 ontvangers op een schotel kunt aansluiten, beide aftakkingen zijn dc doorlatend.

 

Je kan echter met slechts een ontvanger tegelijk kijken, tenzij je tegelijk naar dezelfde satelliet/transponder/polarisatie kijkt.

 

Beter is om inderdaad lnb's met 2 uitgangen te gebruiken, met iedere kabel naar een van de ontvangers zijn eigen diseqc schakelaar.

 

Dan ben je geheel onafhankelijk wie wat kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Je past LNB's toe met 2 uitgangen.

Van elke lnb gaat een kabel naar een Diseqc schakelaar en dan met een kabel naar een ontvanger.

En dat voer je dan dubbel uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo een diseqc-switch waar dient dat voor? sorry maar ik ben net nieuw met deze dingen. Wat we nu hebben is 4 lnbs met een uitgang dat verbonden is met een soort van splitter dat ervoor zorgt dat de kabels van de 4 lnbs een kabel word. Waar ik aan dacht is dat ik 2 lnbs vervang door een met twee uitgangen en de kabels dat daaruit komen te verbinen met een splitter dat van twee een kabel maakt en dat in mijn receiver te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die "splitter" is een 4-1 diseqc schakelaar.

En je gedachtengang is juist, alleen dat wat je splitter noemt is een diseqc schakelaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een diseqc schakelaar heb je al, wanneer je een ontvanger hebt met slechts een tuner kan je inderdaad je bestaande kabel verdubbelen zoals hierboven beschreven.

 

Een goede diseqc schakelaar is een Spaun Sar 411

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, wanneer je op die ontvanger maar naar 2 satelliet posities wilt kijken volstaat het uitwisselen van 2 lnb's voor twin lnb's en een extra Spaun diseqc schakelaar, welke overweg kan met je Vu.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...