Ga naar inhoud


Radiator Thermostaatknop


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik heb gewoon een nieuwe gasketel en overal thermostaatkranen met een centrale thermostaat en ik moet zeggen dat ik daar tov mijn vroeger huis heel tevreden over ben.

 

Ik hou elke week de gasmeterstand bij en als ik dan uitreken hoeveel ik ga betalen op jaarbasis dan kom ik aan +/-€1000.

 

Nog even melden dat het warm water hier ook door opgewarmd wordt en dat mijn vrouw ganse dagen thuis is met de kleine en dat ze het liefst een 23°C heeft (Egyptische roots namelijk).

 

het huis zelf is een alleenstaande bungalow (wel goed geisoleerd dmv nieuwe ramen en gesoleerde zolder)

 

Dus ik vind een centrale thermostaat met overal thermostaatkranen zeker een goede combinatie

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een huis slechts gedeeltelijk verwarmen gaat ten koste van het comfort in de verwarmde ruimten en geeft verder vocht en condens problemen.

Strikt genomen heb je met het eerste een punt gelijk maar behoeft voor velen wel uitleg.

De oppervlaktetemperatuur in een vertrek speelt in zekere mate mee aan de

behaaglijkheid. Als er in de naastliggende vertrekken niet wordt gestookt zal deze

temperatuur afnemen. Ik zeg wel dat het in zekere mate geldt. Leef je in het midden

van een ruimte zal het effect minimaal zijn. Als je eetkamertafel grenst aan een niet

nevengestookte muur zal je dat wel zeker als minder behaaglijk ervaren.

 

Wat betreft jouw opmerking over vocht . . . een juist geventileerd huis met de

dampremmers op de juiste zijde zal geen vocht of condens geven.

Maar hier gaat het nogal eens mis. Zeker in huizen die geïsoleerd zijn door leken, die

moeten meestal een beetje geluk hebben dat zij de dampremmers op de juiste zijde

plaatsen. En je moet natuurlijk voldoende ventileren, uit (verkeerde) zuinigheid wordt

hier nogal eens flink vanaf geweken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...