Ga naar inhoud


Laptop via UTP niet voldoende snelheid op internet


Gast Henri Aalten
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Een kennis van mij heeft een laptop, die via UTP kabel verbonden is met het internet.

Alleen zijn netwerkkaart in de laptop gaat maar tot een snelheid van 100 Mb.

en hij heeft een snelheid van 150 Mb.

 

Wat zijn de mogelijkheden om toch van die hogere snelheid te genieten ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een oude laptop waarschijnlijk. Als er USB 2.0 op zit kan hij een usb netwerkadapter overwegen. Dan kom je tot 200-300 Mbit als het meezit, In sommige laptops kun je een expresscard adapter schuiven (er zijn 2 maten in) en in oudere zit een Pcmcia card slot. Voor beiden heb je ook netwerk adapters.

 

Expresscard en Pcmcia lijken op elkaar maar zijn totaal niet uitwisselbaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PCMCIA werkt op maximaal 133Mhz. De meesten zelfs maar op 66Mhz. Daar schiet je niets mee op. Laptop is gewoon te oud voor deze luxe snelheid. Gewoon nieuwe kopen met 1Gbit en snellere processor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik zat ook aan een netwerkadapter te denken.

Maar als ik via Google zoek, kom in niet verder dan ook de 100 Mbit.

Of zie ik iets over het hooft 

 

Denk niet te oud, een jaar oud een van HP type weet ik niet uit mijn hooft

aangepast door Henri Aalten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de bril poetsen.... :)

 

http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=429194

 

Of het het waard is is deel 2. Volgens mij een niet al te dure laptop als hij pas een jaar oud is en dan beschikt over een 100 Mbit poort.

 

Je merkt het verschil overigens alleen als je grote bestanden download vanaf usenet ofzo. Bij normaal surfen heeft het niet echt veel nut.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Winwiz daar zit zeker wat in, heeft alleen nut bij download.

 

Wat mij opvalt is dat er bij de huidige laptops ook staat tot 100 Mbit.

 

Of heb ik dit verkeerd beoordeeld

 

Het is een laptop met een i7 processor en heeft bij UPC een abonnement die tot 150 Mbit gaat,

en hij haalt bekabeld een snelheid van 95 Mbit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig.

 

Ik zit net 8 willekeurige laptops te vergelijken met een i7 van grote merken (Asus, Acer, MSI, Lenovo, HP,...) en de enige met een 100 Mbit Lan adapter is de HP Pavilion 17-e107ed en daar durven ze nog €900 voor te vragen (winkelprijs)

 

Als ik mijn zoekopdracht uitbreidt en ik vergelijk er 50 stuks zijn er 4 met 100 Mbit  3 x HP en 1 x Samsung  (4 hadden alleen maar WiFi)

 

Conclusie:  Als je een HP koopt let goed op wat je in huis haalt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Laat hij nu precies deze gekocht te hebben de HP Pavilion 17-e107ed

Mijn kennis maakt iedere keer de fout, eerst te kopen en komt er dan pas achter dat het tegenvalt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft in ieder geval USB3 dus je kunt daarvoor een adapter zoeken die zeker snel genoeg is.  Expresscard of PCMCIA heeft hij niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Denk niet te oud, een jaar oud een van HP type weet ik niet uit mijn hooft

 

2 weken ?

retour winkel ander model nemen.

 

Hoe zo 2 weken? Volgens mij schreef TS dat de HP één jaar oud was en dan kan die niet meer terug.

 

 

Hij heeft in ieder geval USB3 dus je kunt daarvoor een adapter zoeken die zeker snel genoeg is. 

 

...en dit kan ik alleen maar aanbevelen.

Met mijn ASUS USB-N53 haal ik op 2.4 GHz 150 Mbits en op 5 GHz 300 Mbits

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en dit kan ik alleen maar aanbevelen.

Met mijn ASUS USB-N53 haal ik op 2.4 GHz 150 Mbits en op 5 GHz 300 Mbits

 

Dit is draadloos...  hij wil/kan bedraad werken. Als je een bedrade verbinding van 150 Mbit wil vervangen door draadloos heb je minimaal 450 Mbit draadloos  nodig als je op een paar meter afstand zit.

 

De maximale verbinding die je draadloos kunt halen is bij 150 Mbit ongeveer 7 MB/s in de praktijk dus +/- 60 Mbit. Draadloze snelheden moet je sowieso altijd door 2 delen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...