Ga naar inhoud


Op 12188H geen beeld op Veronica


kwetal

Aanbevolen berichten

Op 12188H heb ik op mijn mijn PC met TBS 6981 en DVB viewer geen beeld op Veronica. Alle andere zenders op deze transponder (behalve Foxsport; geen abo) hebben normaal beeld. De ECM's op de acamd-oscam combinatie lijken normaal verwerkt te worden. Hier een link naar een screendump van de Ned1 en Veronica instellingen. De ferguson tuner in de huiskamer (met daarin de hoofdkaart) heeft normaal beeld op Veronica. Zie ik iets over het hoofd?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt tot zover. Het heeft naar mijn idee niets met zender/transponderwisselingen te maken. Het omruilen van hoofd- en tweede kaart maakt ook geen verschil.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veronica is gestopt op de Astra 1.

Alleen Veronica HD blijft bestaan op de Astra 3. Maar daar heb je het ook over.

De gegevens van Veronica/Disney XD zijn ASTRA 23,5 – 12.187 – H – 27.500 – 2/3.

Jij gebruikt 12.188. Ik weet niet hoe gevoelig jouw ontvanger is, maar normaal zou hij toch wel signaal moeten hebben met 1 Mhz afwijking.

Misschien de FEC niet op auto zetten, maar op 2/3. Soms kan een ontvanger een instelling niet automatisch herkennen.

Zou niet zo moeten zijn, maar ja...

En misschien is je ontvanger niet 100% Canal Digitaal compatible. Veronica is een van de zenders die daarmee problemen kan geven.

aangepast door Pjotje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pjotje

De werkelijke frequentie van de transponder waar Veronica op zit is 12187,50 MHz. Vandaar dat er de ene keer geschreven wordt 12187 MHz en de andere keer 12188 MHz. Maar dat is geen enkel probleem. De AFC (Automatic Frequentie Control) zorgt er voor dat de tuner toch goed afstemt zelfs al zou je hem op 12193MHz zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken tot zover. Het is me een raadsel. Ik heb allerlei andere instellingen geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Het blijft ook vreemd dat alle andere (geabonneerde) zenders op deze transponder (Ned1, Net5, een, Canvas, Ned3 en AT5) normaal functioneren terwijl Veronica zwart blijft. Wel EPG maar geen geluid/beeld.

 

De ECM stroom tussen acamd en oscam lijkt ook normaal te functioneren bij Veronica. Zet ik de tuner op Fox sport2 (geen abo) dan volgt onmiddellijk de mededeling "not found". Het omruilen van hoofd- en bijkaart heeft ook geen verschil gemaakt. In mijn huiskamer tuner (Ferguson; ook niet 100% CD compatible) doet Veronica het op beide kaarten.

 

Verder heb ik de ballen verstand van ECM decodeer technieken maar het lijkt erop dat die van de Veronica stream op één of andere manier niet geldig zijn. Kan zoiets terwijl de andere geabonneerde zenders geldige ECM produceren?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Transedit kan je een analyse uitvoeren op de transponder en dubbel checken of de Veronica stream goed binnen komt.

Als dat in orde is, staat alles goed ingesteld in DVBViewer.

Dan moet je kijken naar Acamd OSCam combo.

Heb je het PMT text bestand al verplaatst? Dan maakt Acamd een verse aan.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verplaatsen van PMTtxt heeft geen verbetering gebracht.

 

Het was even zoeken met transedit maar ik zie niet direct iets dat niet zou kloppen. Voor zover ik dat kan beoordelen. Misschien kan Bokkiebok of een andere deskundige nog even meekijken.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ziet dat exact hetzelfde eruit.

In DVBViewer zou ik niet meer zoeken.

Je moet echt kijken naar de Acamd/Oscam combo.

Daar kan je toch een log functie inschakelen om te zien wat er exact gebeurt met de keys?

 

Voor mij is het lang geleden toen ik nog iets deed met Acamd.

Ik kan je daar maar beperkt mee helpen.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je moeite. Het probleem is ontstaan na de laatste verhuizing op de transponder. Voorheen werkte het probleemloos.

Ik zal het hier ook bij moeten laten want het ontbreekt me aan de kennis om op binair niveau de ECM's te ontrafelen. Voor zover dat al zou kunnen. In ieder geval laten de logbestanden geen aantoonbare fouten zien.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...