Ga naar inhoud


Smart tv en laptop maken verbinding zonder inhoud?


Aanbevolen berichten

Mijn probleem kan in meerder topics geplaatst worden denk ik.

In bijlage is mijn volledig netwerk.

Ik heb 2 smart tv's nl. een Samsung 9000 reeks en een Medion.

De samsung is verbonden met de laptop via Samsung link en speel alle gedeelde content vlekkeloos af.

Maar de Samsung heeft ook nog een ALL Share mogelijkheid en deze verwijst naar [PC]PIRREWIT

Deze heeft evenwel geen Shared content of geen shared files speelt langs deze wijze geen content van de laptop.(dit terzijde want ik gebruik hier toch Samsung Link)

Het probleem ligt nu bij de Medion.

Ook deze heeft Lan en draadloze verbinding met de laptop en verwijst ook naar media van [PC]PIRREWIT

Maar ook hier uiteraard geen content in Shared files en folders vermits [PC]PIRREWIT er geen vind.

Hoe krijg ik nu de TV's zo ver dat ze niet naar [PC]PIRREWIT vragen maar naar PIRREWIT:willy

want dat is het juiste pad.

Ik heb verder geen idee waar [PC]PIRREWIT vandaan komt.

Als ik eventueel content kan toevoegen aan [PC]PIRREWIT is het ook goed natuurlijk maar ik vind nergens

een verwijzing in de pc structuur waar en op welke schijf [PC]PIRREWIT zich bevind.

De enige plaat waar ik [PC]PIRREWIT nog tegenkom is in Windows media player waar links boven een pull down mogelijkheid is en daar is [PC]PIRREWIT een van de mogelijkheden.

Als ik daar kies voor [PC]PIRREWIT zie ik de mappen Video Audio Foto verschijnen maar in de mappen kan ik niets toevoegen.

Zijn er hier satters die ook maar iets begrijpen van de uitleg hierboven?

Ik vind het ook moeilijk onder woorden te brengen. :grin:

Alvast dank voor het lezen van mijn epistel :D

 

Dus voor alle duidelijkheid ik heb enkel een laptop een router en 2 smart TV's

De media apparaten zijn door het systeem zelf ergens aangemaakt en zijn geen aparte hardware.

Netwerk.doc

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap niet helemaal wat je wil.

 

Jouw PC PIRREWIT is zichtbaar als hardware maar ook als mediaspeler. Dat is omdat je Windows media of andere software erop hebt staan. Willy is neem ik aan een inlognaam.

Bij mij zie je de namen van mij en en mijn vriendin staan. Dus we zouden gescheiden content kunnen hebben.

 

Bij Multimedia apparaten moet je niet denken aan paden maar aan service waar je toegang toe hebt of niet. Wil je gaan sharen dan zal je Windows Media moeten gaan configureren en aangeven waar de films, muziek en foto's staan. De TV moet dan gebruik gaan maken van één van de 2 Multimedia apparaten.

 

Wat gebeurt er als je met de rechtermuis op zo'n Multimedia apparaat klikt? Kan je een webpage openen of zo?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet in ieder geval media delen uit in PC PIRREWIT  Hier staat hoe je hem aan zet dus dan kun je ook achterhalen hoe je dit uit zet lijkt me...

 

http://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychosammie

Ik heb 3 mogelijkheden met de 2 mediaplayers  nl. Windows media player  of snelkoppeling of Eigenschappen

Als ik rechts klik op willy  opent mediaplayer met content zie bijlage

Als ik optie PCPIRREWIT neem opent ook mediaplayer met alle mappen maar zonder content zie bijlage 2

 

winwiz

Jouw link vraagt nog wat studie maar geeft misschien oplossingen?

 

Tonskidutch

Dat klopt maar het probleem is nu juist de Medion. Samsung werkt perfect met Samsung Link

 

grts

Media player.doc

Media player 2.doc

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerder deze week is er online een update ontvangen voor de Samsung Link Soft op de PC.

Sinds dan ziet de Medion Mediaplayer LAN wel de Pirrewit PC met de door mij toegestane  2 gedeelde Mappen op PC.

Probleem opgelost?

Een heel klein beetje.

In de eerste gedeelde Film map staan 18 mkv filmbestanden met bijbehorende SRT . Als ik die map LAN open op de medion laat deze er enkel 2 zien.De SRT toont hij niet.

Een heel oude van 2012 en een heel recente van maart. De andere 16 films staan er niet.

Deze mkv's zijn te openen maar van één ontbreekt de ondertiteling en de andere geeft Engelse ondertitel ipv Nederlandse.

In de tweede map staan 3 AVI's een ISO een Video-TS  en een MP4 voor formaat test.

Van deze toont hij enkel de 3 AVI's maar deze zijn niet te openen. Melding "Invalid"

Ik begrijp als er helemaal niets verschijnt want dan werkt het niet.

Maar waarom nu wel 2 MKV deels goed en 3 Avi's niet goed en al de rest niet.? Dan is mijn begrip weer voorbij. :lol:

Kent iemand deze toestand?

Voor de goede orde met Samsung Link op de Samsung 9000TV werken al deze bestanden foutloos met ondertitel in dezelfde LAN.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

yup...

maar dat is wel één beetje complexer

wegens de Rechten van eigenaar en gebruikers OF everyone betreffende de bestanden die in de gedeelde map geplaatst zijn.

 

dat is

a ) ten dele een linux file attribute en GID UID rechten probleem hetgeen windows bij kopieren middels samba naar NAS niet perfect beheert

b ) de indeling van je mappen en hun toegangsrechten per gebruiker op de NAS die het lezen van bestanden / ook al zijn ze browsable, zichtbaar niet toestaat.

 

De hoofdmap waar al je media(le) bestanden staan moet voor iedereen zichtbaar en leesbaar zijn.

De DNLA en uPnP protocollen baseren op gelijkwaardige rechten > everyone = lid van group video (bijvoorbeeld).

 

Als je Op de NAS per telnet zou kunnen geraken (telnet allowed) zou je dat kunnen zien met een simpel bevel >ls -lia<

Dat toont per map en bestand wie de eigenaar is en de toegang heeft.

 

Vandaar dat men eigenlijk de "default" vrijgegeven map voor windows en linux klanten moet nemen als opslag.

De Nassies hebben vaak een default map Public of Multimedia die iedereen kan zien en gebruiken. (everyone = gerechtigd)

Heb je media mappen aangemaakt in een persoonlijke map (privatized) dan zal het zijn dat enkel die user er iets mee aankan.

 

En die windows filemanager kan met de mappen en bestanden qua rechtenstructuur meestal enkel fouten maken indien we naar een Linux systeem kopieren.

 

Per NAS en firmware kennen we dus default gedeelde mappen. Wat is dat op een Medion NAS? dat moet je weten om verder te geraken bij het oplossen van het probleem.

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk toegeven dat jouw prachtige uitleg mijn kennis ver te boven gaat.

Wat ik wel weet dat ik geen NAS heb maar wel een Asus router. Als dat helpt.

De 2 betreffende mappen zijn gedeeld voor eigenaar en iedereen en nog een paar specifieke.

Waar vind ik iets over de Medion NAS?

Waarom werkt dan alles wel op de samsung als het over rechten gaat?

Excuus voor de vragen maar ik ben ook maar een dummy wat dit alles betreft.

 

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

Ik kan het nog wat gekker maken.

Juist even gekeken op de MedionTV en vandaag staan er 7 van de 18 MKV films.

Telkens prachtig beeld maar zonder ondertitel.

Ook eentje zonder geluid bijgekomen.

Bij de tweede map zijn er ook drie MP4 bijgekomen. Iso en video-ts blijven weg.

Bij sommige films is er nu in de map zelf op de laptop een mta bestand toegevoegd. Waarschijnlijk is dit als gevolg van het openen van het bestand op de Medion TV . Waarom? Geen idee.

 

Ik heb ook nu vastgesteld dat dezelfde films ook in de Windows media player staan.

Dus wat op WMV staat gaat dus ook naar de 2 TV's. Alles wat niet op WMV staat is ook niet in de Allshare

op de TV's.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste tv's is de mediaspeler heel beperkt. Ondertitels worden vaak wel afgespeeld mits het aan voorwaarden voldoet. 

  • De ondertitel mag niet los erbij staan.
  • Nederlands mag of de enige taal zijn of als hoofdtaal en als verplicht gemarkeerd staan.

Met een MKV is dat heel makkelijk te regelen door de srt's erin te muxen dmv een simpel programma:  MKVToolnix. Het kost je een paar minuten en dan staat de srt in de MKV. Het gebruik is supersimpel..  Je installeert het programma. Start het en sleept de film (kan een MKV of andere container zijn) sleept de srt er ook in en druk op  start muxing. Eventueel al aanwezige ondertitels of geluidssporen die je niet nodig hebt kun je uitvinken.

 

1283765950.jpeg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt winwiz . Dit progje had Loui(K) mij reeds july 2013 nl. toolnix mkv versie 6.2.0 aanbevolen.

Stond dus reeds ergens op mijn harde schijf maar bracht ik niet in verband met mijn huidig probleem.Gebruik was tot nu zelden noodzakelijk.

De ondertitel inbakken in de films is dus weer een deeltje van de oplossing maar er blijven nog steeds een hele boel losse eindjes.

 

Ik begrijp dus dat de hoofdschuldige de simpele mediaplayer is in de Medion .

Kon ik er maar achter komen welke bestandstypes de Medion wel aanvaard. Dat zou reeds heel wat testen besparen.

 

Na meerdere keren lezen van de volledige topic denk ik persoonlijk dat de Windows Media Player ook een deel van de oorzaak is.

Enkel kom ik er nog niet achter wat precies .Maar dit is uiteraard perceptie en speculatie van mijn mezelf.

 

Ik ga nog wat verder klooien.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens een "echte" mediaspeler er bij kopen. (Het kan al met een raspberry pi van een paar tientjes) en je bent niet meer afhankelijk van de (on)mogelijkheden van de tv.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt moet gebruik ik de dream 8000 als mediaspeler maar dan wel over de scart . Dat werkt altijd en speelt de TV alle formaten af.

Dit was enkel maar een andere methode  om gebruik te maken van de TV mediaplayer  en draadloos of LAN  te gaan met HD content.

 

Juist heb ik gezien dat nu alle 18 MKV 's in de shared content staan op de Medion TV .

Dus eerst 2 dan 8 en nu 18 maar telkens met een dag tussen.

Waarschijnlijk moet ik bij elke wijziging een laptop restart doen voor een of andere onbegrijpelijke reden.

Maar vandaag is weer beter dan gisteren. :D

 

Als nu die AVI's maar eens openden want dat was mijn eerste idee.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten wel eerst geïndexeerd zijn door de media server op de laptop anders ga je ze nooit zien. Daar verklaart het verschil tussen de beide tv's   De Samsung gebruikt Allshare (je ziet dan ook extra bestanden bij de films staan) en de Medion gebruikt misschien mediaspeler of wat anders. Die maakt weer een eigen index aan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...