Ga naar inhoud


Ervaring gezocht Maxdigital XP1000


muppet

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Zijn MaxDigital XP1000 en Octagon SFG8 HD intern gelijk?

 

Als ik dus een Octagon SFG8 koop kan ik dan zonder problemen images installeren die voor MaxDigiaal XP1000 bedoeld zijn (of andersom)?

Of hebben die twee verschillende bootloaders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De Octagon SFG8 is de Chinese clone van de Koreaanse MaxDigital XP1000. Of hij dezelfde bootloader heeft? Geen idee. Maar als alles gecloned is zal het haast wel. Kwestie van proberen. Gaat ie plat: jammer. Dingen zijn zo goedkoop dat je gewoon een nieuwe koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn MaxDigital XP1000 en Octagon SFG8 HD intern gelijk?

 

Als ik dus een Octagon SFG8 koop kan ik dan zonder problemen images installeren die voor MaxDigiaal XP1000 bedoeld zijn (of andersom)?

Of hebben die twee verschillende bootloaders?

Hallo,

 

Zal als ik tijd heb OpenPli op de SF8 proberen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Even vergeten dat ik dit in verleden al getest had:P OpenPli werkt maar dan word het display niet aangestuurd. Met een SF8 images van OpenATV werkt alles wel. Klein verschil in driver van display aansturing die niet zit in OpenPli.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Was niet mijn XP1000 maar van een collega. de clone had ook geen DDR3 geheugen, maar DDR2. Andere verschillen ben ik niet tegengekomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet mijn XP1000 maar van een collega. de clone had ook geen DDR3 geheugen, maar DDR2. Andere verschillen ben ik niet tegengekomen..

Hallo,

 

Eerst zeg je dat de octagon SF8 een clone is en nu zeg je dat je een XP1000 clone hebt die niet van jou is. Beetje tegen strijdig. Maar even voor de duidelijkheid:

 

  • De Octagon SF8 is het zelfde als de XP1000, alleen heeft de Octagon SF8 een display.
  • De software van de XP1000 zal werken op de SF8 maar dan word het display niet aangestuurd omdat de drivers er niet in staan

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nee. Je hebt het niet goed gelezen. Of misschien ben ik niet duidelijk geweest.

 

Persoonlijk bezit ik een echte MaxDigital XP1000

Een collega heeft dus die SF8 met de door mij ontdekte verschillen. Dus DDR2 I.p.v DDR3. Geheugen. Omdat dit dus afwijkt van een originele noem ik het dus denk ik terecht een Clone. Dat het ding hetzelfde doet als de echte XP1000 is natuurlijk inherent aan de definitie Clone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik wil mijn ervaringen toch even bijstellen.

De laatste weken wordt ik minder enthousiast over mijn XP1000. Netwerk shares werken niet goed en met iedere update van OpenPli 4 lijkt de XP1000 iets trager te worden.

 

Aangezien ik geen vergelijkbare image kan vinden met nieuwere of beter kernel/drivers, ben je met de XP1000 volgens mij wel echt aangewezen op OpenPli en dat is momenteel geen feestje.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...