Ga naar inhoud


12187H ontvangst probleem


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten

Eerst even de feiten:

 

DM800

Kernel 2.6.18

Enigma 8 feb 2014

Openpli

Meerdere LNB's

23.5 LNB vervangen door nieuwe LNB

Geen DEC telefoon in de buurt

Kaart up to date

 

Transponder op 23,5E

 

  12129.00 V 86 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3

 

Geeft 14.4 DB en geen enkel probleem, andere transponders idem m.u.v 12187H

 

Probleem 12178:

 

TOTAAL GEEN SIGNAAL op EenHD (en de rest van de zenders op deze transponder)

 

Setting in kanalen lijst staan goed

Dreamboxedit kanalenlijst geeft de juiste parameters (8psk etcetc)

Manuele scan op 12178 met juiste parameters -> 0 kanalen

 

Kortom: ELKE logica ontbreekt, daar de andere transponders perfect werken.

 

Vraag: Wat is hier aan de hand ?

 

IK gokte op transpondersetting in de kanalenlijst, maar dat is het dus niet.......

 

Film 1 premiere heeft exact dezelfde transpondersetting (muv freq ;-) ) en die werkt prima....

 

 

Wie help mij op pad

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker, maar ik snap even niet wat de relatie is naar mijn probleem indien ik met een up-to-date kanalenlijst werk en zelfs aangeef dat een manuele scan op deze transponder niks oplevert. Zie ik iets over het hoofd in je link ? (ik ben dus op de hoogte van de verschuifpartij van onze vrienden, echter dat heeft ook weer geen betrekking op EEN HD)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeker vreemd dat 1 transponder geen beeld wil geven.

Je kunt eens proberen om in je kanalen lijst alle kanalen die op deze transponder zitten handmatig te verwijderen en dan nog eens de transponder af te scannen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn satelite.xml heeft de volgende entry voor de 23,5E

 

<transponder modulation="2" system="1" fec_inner="2" polarization="0" symbol_rate="27500000" frequency="12188000"/>

 

Ik neem aan dat dat geen probleem mag zijn ....

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in dreamboxedit kijk (de laatste 5.3) dan  voor enkele kanalen een hangslotje staan/ Iemand enig idee wat het slotje betekend en hoe je het weg krijgt. (Dit is de lijst zoals ik hem uit mijn satelietontvanger heb gehaald)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

MySat verwijder eerst maar eens zoals Youriy ook al schrijft alles wat met deze transponder te maken heeft en maak hem opnieuw aan.

Dan ben je meteen de slotjes ook  kwijt en moet hij werken.

Zijn de slotjes geen kindersloten die tijdens het hobbyen zijn geactiveerd?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net alle twijfelachtige f-connectoren vervangen. Voor en erna blijf ik op de 23.5E bij een scan waarbij ik alles wis 162 kanalen houden. Natuurlijk zitten de ontbrekende kanalen er nog steeds niet bij. Ik snap het niet meer.......

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, lijkt me stuk, maar ik zal deze nieuwe net geplaatste LNB maar eens vervangen. Theoretisch kan ie stuk zijn.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lnb is een massaproduct. Je kunt er geluk mee hebben maar ook een maandagmisbaksel treffen.

Op een ander forum las ik laatst dat iemand die in de sat handel zat, van de Inverto BU een handvol achter elkaar had getest, en geen was 100% dezelfde. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het resultaat......

 

Alles mee naar buiten en een kabel van LNB direct aan de sateliet ontvanger. Vreemd, want weer een ander resultaat.

 

Oude LNB uit de kast gehaald en geplaast en optie een scan..... Bingo. Toch de QUAD LNB die ook nieuw uit de doos kwam. Al deze types vervangen door oude LNB's en netjes afgeregeld op maximaal signaal.

Alles buiten netjes afgewerkt en naar binnen (met de verwachting dat alles zou werken)

 

Binnen opnieuw een sat scan gedaan en helaas weer een ander resultaat (Weer geen 12187H zenders bijv). Na meerdere setting van de LNB geprobeerd te hebben met de Diseqc ertussen bleek the Tone amplitude in Openpli 2.1 (van deze maand) voor resultaat op 600mv te moeten staan (stond op 900) . Nu werkt alles

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden en hier even meldt.

Zo zie je maar, dat er niets gaat boven een speurtocht thuis, met testen en uitsluiten.

 

Leuk dat je jezelf hierboven tenslotte maar even hebt beloond met een "Beste Antwoord" kwalificatie... :grin:  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...