Ga naar inhoud


SAB UNIX F+ solo - Geen beeld gecodeerde zenders


Yoni

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben nieuw hier, en hoop in de juiste rubriek te zitten. :-)

 

Een tijdje terug heb via een_of_andere_veiling_site een SAB UNIX F+ solo.

Die is dusdanig ingesteld dat ik alle zenders zou moeten kunnen ontvangen.

 

Momenteel heb ik een Protek 9710 HD ip staan, alsook 4 koppen op mijn schotel.

Deze werkt perfect. Aan de schotel of koppen of internetverbinding kan het dus niet liggen. Anders zou ook de Protek niet naar behoren werken.

 

Nu wou ik die SAB uitproberen, maar blijkt dat er toch een en ander verkeerd ingesteld is vermoed ik.

 

Ik zie alle zenders goed signaal geven, ik zie ook welk programma er zou moeten spelen, maar krijg geen beeld en klank.

Alleen hier en daar een vrije zender komt wel door.

 

Ook mijn smartcard van TV-Vlaanderen wil hij niet pakken, gezien de zenders van TV-Vlaanderen ook niet doorkomen.

 

Volgens de verkoper zou dit eenvoudig in te stellen of te programmeren zijn, maar ik zou terug moeten betalen.

Alleen werkte die niet bij levering zoals beloofd.

Ik zie het dus niet zitten om nogmaals te betalen.

 

Alleen, ik ken daar bitter weinig van. Gebruiken, ja, maar de techniek die erachter zit, daar heb ik geen kaas van gegeten. :-)

 

Volgens de verkoper werkt de receiver op Enigma2.

Als ik hem opstart zie ik HDMU.

 

Ik zoek dus iemand die mij verder kan helpen, of iemand die mij kan zeggen waar ik terecht kan in regio Menen-Kortrijk (België) om dit probleem op te lossen.

Heb al enkele sat-winkels gecontacteerd, maar niemand die dit kan of wil.

 

Ik zit dus vast.

Heb blijkbaar een zeer leuke toestelletje gekocht, maar die werkt niet... :-(

 

Wie kan mij verder helpen?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Groeten

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze ontvanger zou op Spark moeten draaien en cc.cam 2.30 geinstalleerd moeten hebben.

Het apparaat is nagenoeg.identiek aan de Amiko SHD 8900.

Bij de plug ins moet cc.cam. 2.30 zijn of worden geïnstalleerd.

Conax moet uigeschakeld staan.

Cc.cam 2.30 kun je vervolgens activeren in de plug ins door hem aan te zetten.(groen )

Na reboot zouden de zenders moeten opengaan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Eduard

 

Bedankt voor je berichtje.

 

Alleen heb ik geen idee hoe ik dit allemaal moet instellen.

Doe ik dat gewoon voor mijn TV, of moet ik het toestel via pc benaderen en dan de veranderingen aanbrengen?

 

Spark zit er volgens mij al op, want ik kan in de menu van HDMU teruggaan naar Spark.

 

Ik vind dit echt allemaal zeer fascinerend en wil hier meer over leren, maar spijtig genoeg ben ik op dit moment aan niveau "0" :-)

 

Groeten

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Eduard

 

Bedankt voor je berichtje.

 

Alleen heb ik geen idee hoe ik dit allemaal moet instellen.

Doe ik dat gewoon voor mijn TV, of moet ik het toestel via pc benaderen en dan de veranderingen aanbrengen?

 

Spark zit er volgens mij al op, want ik kan in de menu van HDMU teruggaan naar Spark.

 

Ik vind dit echt allemaal zeer fascinerend en wil hier meer over leren, maar spijtig genoeg ben ik op dit moment aan niveau "0" :-)

 

Groeten

 

Yoni

Ik zou Spark gaan draaien, daar is deze ontvanger zeer geschikt voor.

Kijk eerst even onder de instellingen of Conax UIT staat.

Kijk vervolgens onder de Plug ins of er al softcams zijn geinstalleerd en of die nog op ROOD staan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni, dat is prima.

Je mag me ook wel benaderen via p.m.. Dat praat wat gemakkelijker. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo "alles is simpel".

 

Voor mij, als nieuweling is dat helemaal niet "alles is simpel". :-)

 

Heb receiver terug opgestuurd naar de verkoper om opnieuw in te stellen.

Hopelijk werkt het dan wel.

 

Mocht het niet meteen lukken, dan geef ik zeker een seintje.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat instellen extern sharen betreft, ben je hier sowieso aan het verkeerde adres.

En dat proef ik nu wel een beetje uit je formulering.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo

 

Een tijdje terug heb via een_of_andere_veiling_site een SAB UNIX F+ solo.

Die is dusdanig ingesteld dat ik alle zenders zou moeten kunnen ontvangen.

/

Ik zie alle zenders goed signaal geven, ik zie ook welk programma er zou moeten spelen, maar krijg geen beeld en klank.

Alleen hier en daar een vrije zender komt wel door.

 

Ook mijn smartcard van TV-Vlaanderen wil hij niet pakken, gezien de zenders van TV-Vlaanderen ook niet doorkomen.

 

Heb je ook een Canaldigitaal kaart?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen ceesv.

Goedemorgen Eduard07

 

Ja ik heb wel degelijk een werkende - "MAANDELIJKS BETAALDE" - kaart van TV-Vlaanderen.

 

En nee, het is zeker niet de bedoeling om illegaal te kijken. 

 

Heb het gevoel dat er hier nogal snel met een vieze vinger wordt gewezen.

 

Mijn probleem is dus gewoon dat ik geen beeld en klank krijg.

Hier en daar een "VRIJE" zender die wel doorkomt, maar ook deze zijn ver van compleet.

 

Ik zie wel overal de zendernaam, signaal en welk programma er zou moeten te zien zijn.

 

Groeten

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Yoni, je geeft aan dat je een abonnement hebt op TVV, dat neem ik voetstoots aan.

 

Echter schrijf je zelf....


 

Een tijdje terug heb via een_of_andere_veiling_site een SAB UNIX F+ solo.

Die is dusdanig ingesteld dat ik alle zenders zou moeten kunnen ontvangen.

 

Ik zie alle zenders goed signaal geven, ik zie ook welk programma er zou moeten spelen, maar krijg geen beeld en klank.

Alleen hier en daar een vrije zender komt wel door.

 

Ook mijn smartcard van TV-Vlaanderen wil hij niet pakken, gezien de zenders van TV-Vlaanderen ook niet doorkomen.

 

Volgens de verkoper zou dit eenvoudig in te stellen of te programmeren zijn, maar ik zou terug moeten betalen.

Alleen werkte die niet bij levering zoals beloofd.

Ik zie het dus niet zitten om nogmaals te betalen.

 

 

Ik lees daaruit dat je naast de zenders van TVV waarvoor je een kaart hebt ook verwacht dat je alle zenders zou moeten kunnen ontvangen.

 

Je kunt alleen de fta zenders ontvangen en de zenders waarvoor je een abonnement bij TVV hebt.

Daarvoor hoef je de ontvanger niet speciaal in te laten stellen.

 

Dat los je heel eenvoudig op door de standaard configuratie te downloaden waarna je kaart door de interne kaartlezer wordt herkend en de TVV zenders waar je recht op hebt vrijgeschakeld worden.

 

Kennelijk begrijpen wij dus niet wat je bedoelt of heb je je onbewust ongelukkig uitgedrukt toe je aangaf dat je..."Een tijdje terug heb via een_of_andere_veiling_site een SAB UNIX F+ solo.

Die is dusdanig ingesteld dat ik alle zenders zou moeten kunnen ontvangen.".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangst van fta lijkt me vrij mskkelijk te checken door even snel een fta scan te doen en geen kant en klare zenderlijst te gebruiken.

Voor TVV moet Conax uit en mgcam voor Sparks via usb stick worden geïnstalleerd,

 

Dit zou het totale probleem moeten oplossen.

Als Yoni meer verwacht, dan zou dit niet mogelijk moeten.zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...