Ga naar inhoud


"caravansteunen" om kast te levellen?


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Het afschot voor hemelwater is meestal 0,5cm tot maximaal 1 cm per meter.

Meet van de eerste wielen van de kast, de hoogste, tot de laatste wielen het hoogteverschil.

 

Maak een afgeschuinde plaat van 1 meter lang, plank of iets dergelijks waarvan het dikste stuk het hoogte verschil is.

 

Schroef, lijm er een balkje aan bij het dikste gedeelte, is het klaar dan leg je het neer op de plek waar je de kast wilt hebben.

 

Rij de kast er heen en op het plankje tot deze, met beleid, tegen de opstaande kant aan komt.

 

Op deze wijze heb je de kast op de plaats, tegels stenen verzakken niet onder het gewicht van een enkele wiel en je zal er lang plezier van hebben.

kastwig_zpsad663a7c.png

post-51681-0-20806800-1396802409_thumb.png

post-51681-0-12411500-1396802477_thumb.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

@ Gene en Gerrit: De kast is ca. 2x1 meter vloeropp. en 125 cm hoog. Eronder zitten 6 zwenkwielen. De kast is door zijn inhoud en constructie zwaar en vol, waardoor ik niet in de hoeken kan komen om van binnenuit pootjes uit te draaien. Ik moet dus een levelsysteem hebben dat ik van buitenaf kan benaderen.

 

@vGnp: Zou op zich kunnen werken, maar de bodemvrijheid is maar een cm of 6-7 (ivm de hoogte van de wielen.

 

Minicaravansteunen of minipotkrikjes oid zouden volgens mij echt de beste oplossing zijn.......    Ik verzin weer eens wat :crazy:

 

Gr. Remo

 

Ik kom toch nog even terug op het systeem met draadeinden in de kast.

Die draadeinden kunnen ook buiten de kast gemonteerd worden zodat je er nu wel gemakkelijk bij kan.

Monteer je bijvoorbeeld een stuk hoekijzer onder de kast en laat je die aan iedere kant een 10 cm uitsteken  dan las je daar een moer op waardoor je het draadeind aan de buitenkant kan verstellen.

 

Ik verzin ook maar eens wat ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ TheParasol: Ik ga googelen.

 

@ Catw: dat zou kunnen werken, maar dan moet ik de kast wel kunnen blokkeren anders rijdt hij er ook weer vanaf, denk ik. Bovendien vind ik het niet zo mooi om een plaat hout onder de kat te zien liggen.

 

@ Johan45: Ja, dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn, maar dan moet ik nog even bekijken hoe ik dat oplos met de deuren aan de voorkant (zodat de steunen niet in de weg zitten).

 

@ Gratje65: Die heb ik voor mijn caravan, maar die zijn te hoog.

 

In ieder geval weer allemaal bedankt voor het meedenken. Ik ga de bodemplaat deze week eens neerzetten om te kijken wat de hoogteverschillen per wiel zijn (ik heb de bestaande kast gedemonteerd en ik ga hem binnenkort opnieuw opbouwen).

aangepast door Busje komt zo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kast toch al uit elkaar ligt, kijk dan of je er een losse valse vloer onder kunt maken die je waterpas maakt.

Als je deze nu net iets kleiner maakt als de bodemplaat lijkt het of de kast zweeft als je hem erop plaatst.

En maak hem net hoog genoeg dat de wieltjes van de vloer zijn, rolt hij ook niet weg.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikelijk is 1 tot 2 cm de meter afschot om regen water op een natuurlijke manier af te voeren.

Als je kist 1 meter breed is hebben we het over maximaal 2 cm dat je kist gelift moet worden.

Moet de kist aan de lange kant van 2 meter gelift worden dan is het x2 dus maximaal 4 cm.

 

Je zou dan ook kunnen overwegen om aan één zijde van je kist grotere wielen te monteren.

Op een rechte vloer staat de kist dan wel weer schuin, dat dus wel, maar misschien heb je daar geen probleem mee ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal als een voortuin op afschot gelegd is dan voldoet dat niet aan bepaalde standaard waarden, maar meer om een gelijkmatig verloop te krijgen van het woonhuis (wat meestal hoger ligt) naar de lager gelegen openbare weg.

 

Maar als je de kast toch uit elkaar hebt liggen dan zijn er diverse mogelijkheden.

bijv. door de kast aan de achterkant scharnierbaar te maken tov. de bodemplaat.

Staat de kast op zijn plaats dan simpel de kast iets achterover duwen zodat hij recht staat en er iets tussen duwen (kan een val klep zijn) zodat hij recht blijft staan.

Wil je het wat innovatiever oplossen dan kun je ook met luchtkussens werken oid. eenmaal op de plek opblazen en je kast staat recht en stevig (een speciale luchtkrik is best duur maar zoiets kan ook met een luchtbandje voor een kar of kruiwagen)

Een potkrik zal meestal niet gaan omdat die te hoog zijn, veel platter zijn de schaarkrikken die 7- 10 cm hoog zijn en vaak al wel voor 10 euro te koop zijn. Die kun je simpel onder de kar zetten, opdraaien en klaar.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ronsworld:  De eerste twee zinnen van jouw oplossing begrijp ik, maar de laatste niet. Leg eens uit wat je bedoelt.

 

@ Johan45: Dat zou ook een mogelijkheid zijn Al moet ik dan op zoek naar drie verschillende maten wielen of overwegen om de middelste wielen weg te halen), maar ik moet de kast ook normaal kunnen gebruiken als hij weggereden is. (  misschien kan dat ook wel als hij op drie verschillende maten staat)

 

@ GerritB: Naar schaarkrikken heb ik ook al gekeken, maar die zijn hoger dan de wielen die eronder zitten. Grotere wielen zijn een optie. Ik heb ze inderdaad al voor minder dan 10 euro gezien. Enige nadeel is dat er een stuk uitsteekt als hij op de krik staat.

 

@ Ronaldsl: Nieuwschierig geworden? :grin:  Ik heb In die kast de gasflessen van de caravan staan, wanneer de caravan in de stalling staat. Verder staan er mijn schragen in (8x) die ik gebruik om te zagen en voor mijn mobiele werktafel. De postbode vindt het ook makkelijk om er pakjes in achter te laten. Tot voor kort bewaarde ik er ook mijn afval in ( papier, glas, metaal etc), zodat ik het eens in de paar weken kan wegbrengen, maar dat ga ik nu anders oplossen.

 

Wederom bedankt voor de input allemaal.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een los vlonder die je waterpas maakt en daar de kast gewoon op zet.

En als je die dus net iets kleiner maakt als de kast lijkt het of de kast zweeft.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten toch wielen onder die kast?

Dus als je dat vlondertje hoog genoeg maakt dat de wielen van de vloer komen, rolt hij niet weg.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het, je wil die kast dus op elk moment kunnen verrijden begrijp ik nu?

Dan gaat mijn feestje niet door.

Suc6 met het vinden van een oplossing. :)

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...