Ga naar inhoud


Afstand tussen LNB's bij Kalmar, Zweden


waterpas

Aanbevolen berichten

 Kan iemand mij vertellen wat de afstand moet zijn tussen twee LNB's wanneer ik resp. Astra3 en Astra1 wil ontvangen. De lokatie is bij Kalmar in Zweden (56.8NB, 16.5E). Er hangt op het ogenblik een Nokia-schotel die enkel "kijkt" naar Astra1. De afmetingen heb ik niet paraat, maar wel groter dan 64cm. Misschien moet ik de schotel wel vervangen i.v.m. de montage van de LNB maar ik heb hier nog een Triax van 78cm staan. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een correctie welke betrekking heeft op de eerder door mij vermeldde afm. van de Triax, die is 70cm breed en 80cm hoog.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, je opmerking "dat is geen gelukkige maat" heeft die betrekking op de Triax van 70 x 80cm?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat schrijf ik, voor een Triax 78. Die is 70cm breed en 78cm hoog.
Als je een duo-lnb neemt voor een 60cm-schotel, dan is de afstand dus 45-38= 7mm verkeerd. Ga je dit uitmiddellen, dan staat elke lnb er dus 3,5mm verkeerd. Het kan wel maar is niet optimaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...