Ga naar inhoud


beeldkwaliteit canaal digitaal


deleier

Aanbevolen berichten

Hoe is de beeldkwaliteit van de canaal digitaalzenders zowel hd als sd ?

 

Kon met een oud seca 2 kaartje even testen op mijn nieuwe topfield ontvanger op de astra 1 sd kanalen van canaal digitaal

en die kwaliteit is nog steeds bagger net zoals een aantal jaar terug in vergelijking met ziggo.

 

Ik ga er vanuit dat met de verhuizing van de zenders naar astra 3 dit toch beter is ?

 

Zo ja dan ga ik voor het oranje kaartje van canaal digitaal met eerts alleen ned 1,2, en 3 hd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen idee hoe de kwaliteit is. Vind zelf de sd zenders vergeleken met b.v. de Duitse zenders dat de kwaliteit daar een stuk beter is. Denk niet dat het echt gaat veranderen. Geld kwestie.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een goede ontvanger zijn de HD kanalen op mijn 65" scherm in de huiskamer prima, de Rebox 8500 draagt daar zeker aan bij.

Mer een Rebox 8000 ontvanger, welke eigenlijk ook een prima beeld in de huiskamer gaf is het beeld op een 38" Philips LCD scherm niet om aan te zien, behoorlijk wat MPEG rotzooi in het beeld te zien.

 

Je ontvanger, in combinatie met je scherm en niet te vergeten alle "beeldverbeteraars" op uit bepaalt of het beeld van Canaldigitaal in orde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Hier 2 Dreamboxen (DM8000 in woonkamer) en ((DM800SE in slaapkamer). Beide op 42 en 50" LCD. Beeldverbeteraars op UIT. HD in native mode is prachtig, SD is minder omdat het geupscaled wordt. Eerlijkheidshalve vind ik het beeld op de 800SE iets scherper dan de 8000. Beide boxen hebben dezelfde image en instellingen. Maar ja, is vaak een gevoelskwestie. Heb ook een DM500HD V1 en een XP1000. Op dezelfde beeldschermen vind ik de XP1000 exceptioneel goed zeker als je in ogenschouw neemt dat die doos bijna gratis is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De in de abonnementen aangeboden HD kanalen via Canal Digitaal vind ik van prima kwaliteit. Ik heb op m'n Loewe TV en de Samsung als tweede TV (beide met ingebouwde tuners) zowel UPC alsook CD. Ik bemerk visueel bezien geen verschil tussen beide aanbieders.

Op het technische vlak heeft UPC een hogere bitrate voor de Nederlandse zenders maar ik kan dat verschil op de Loewe met de ogen niet ontdekken. Ik kan binnen een seconde zappen bijvoorbeeld van Ned. 1 HD via UPC naar CD.

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie's tot dusver.     Ik moet zeggen dat de hd kanalen van de duitse publieken en russia today en met name de bbc op astra 2 echt prachtig zijn op

mijn panasonic viera lcd + topfield srp 2401 ci+.    Ik vind de bbc nog net een fractie mooier als de hd zenders van ziggo op mijn humax. 

wat bij de topfield wel fijn is dat hij ook aangeeft of het 720 of 1080 i is...

 

Maar toen ik dus het zwartgroene seca 2 kaartje van de buurman even probeerde om te testen op de sd zenders op astra1 sprongen me de tranen bijna

in de ogen .  net zon ramp nog als enkele jaren terug.   

Maar ben benieuwd.  Verwacht toch wel mooie kwaliteit op astra 3 van de hd zenders.   

Komt u maar met meer ervaringen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit is nog steeds bedroevend in vergelijking met andere aanbieders. 

 

Het HD beeld is HD inderdaad qua resolutie maar het bitrate is zeer mager. Het oogt prima behalve als je het gaat vergelijken met kabel waar de bitrate vaak 2 a 3 x zo hoog ligt. (4-5 mbit vs 12-14 mbit) Kortom dat ga je vooral terug zien in de scherpte bij bewegingen. Ik zie hier wel een verschil met een dm8000 met s/c tuners

 

Het SD beeld van kanalen die nog in mpeg2 zitten is verschrikkelijk terwijl de zenders die in mpeg4 zitten er redelijk goed uitzien. Dus dat is wel een verbetering tov vroeger.

 

conclusie.. wil je beste beeld, kies kabel. Heb je ook meteen meer nederlandse HD zenders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@ deleier

Er worden weer appels met peren vergeleken.

Bitrate is geen meetlat waarmee je de beeldkwaliteit kunt vergelijken.

Wanneer je een MPEG-2 bitrate gaat vergelijken met een MPEG-4 bitrate ben je niet goed bezig.

Verder is er ook nog zoiets als een dynamische en statische bitrate.

Tenslotte weten de moderne encoders slimmer met bits om te gaan.

 

Ik ben best kritisch wat betreft beeldkwaliteit, ik ben zelf werkzaam geweest in de AV wereld, en heb een prima beeld met Canaldigitaal.

Er zijn echter ook ontvangers die van hetzelfde signaal een puinhoop maken.

 

Het hangt er dus vanaf waarmee je kijkt, maar een goed plaatje van de HD zenders moet zonder meer lukken.

De SD zenders kijk ik nooit, daar kan ik niets over zeggen.

 

Tenslotte zie ik dat "Hilversum" er soms ook een potje van maakt, daar zijn ook de vaklui langzaam weg bezuinigd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv.. sinds wanneer wordt er mpeg2 met mpeg4 vergeleken?  Bitrate is een uitstekende maatstaf zelfs en dat zou je toch moeten weten als je in de AV wereld actief was.  Over variable en constante bitrate kun je een heel technisch verhaal houden maar het komt er toch op neer dat ze dit gebruiken om bandbreedte te besparen en ook het verschil tussen generaties encoders is nog steeds  ondergeschikt aan het bitrate. CanalDigitaal propt.

 

En dan je uitspraak over je 65 inch scherm, daarop zou je zeker moeten zien dat het beeld wat CDS levert niet bijzonder is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...