Ga naar inhoud


Visiosat met twee LNB's Alicante


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Beste Sprietje,

 

ik had al eerder gevraagd naar het type schotel, dat op een huis van kennis staat in Spanje. Er kan helaas slechts 1 LNB op. Nu zijn er al diverse vragen beantwoord over Sat kijken (uiteraard ontvangst van Nederlandse zenders )in Spanje.

 

Maar ben nog geen vraag tegen gekomen over een Visiosat antenne.

 

Nu heb ik nog een Visiosat Antenne met twee types LNB houders. Een voor 4 en een voor 3 lnb's bestemd voor ontvangst in Nederland.

 

Ik heb al gekeken op de site van Visiosat maar zie geen specifieke houder voor Spanje.

 

Is het nu mogelijk de Visiosat zo in te stellen dat deze in Spanje werkt voor 19.2 en 23.5 ?

 

De locatie is omgeving Alicante.

 

groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sprietje,

 

het is een B5(13/19.2/23.5/28.2) en de andere houder is niet geheel duidelijk. Maar waarschijnlijk de originele voor 13/19.2/28.2.

 

Er staat verder maar weinig aanduiding op de onderdelen. Typisch Franse slag, maar verder een prima antenne.

 

Het gaat slechts om de ontvangst van 19.2 en 23.5 voor de Nederlandse zenders.

 

Hoor graag wat de optie's zijn.

 

Groet,

 

 

Bram 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste verkerkbr

Als het de houder is voor 13/19,2/28,2, dan kun je daar niets mee doen want de combinatie 19,2/23,5 ontbreekt. Maar weet je dat zeker? De types G3B en G3C hebben een metalen plaat. Dat heeft type G3A niet. Kijk maar naar de afbeeldingen. Als het goed is staat er in de metalen plaat een code ingeslagen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

op een houder staat duidelijk G5 (voor 4 LNB's) De andere ook van metaal, is voor 3 lnb's en is waarschijnlijk een G3A. Was destijds de originele levering.

 

De bedoeling is om slechts twee LNB's te monteren. Voor ontvangst van de nederlandse CD zenders.

 

En de vraag is werkt dit ook in Zuid-Spanje (Alicante) met mogelijk wat andere instellingen.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het de G3A is, daar kun je niets mee. De G3B zou het beste zijn geweest. De enigste houder die je eventueel kunt gebruiken is die voor 4 lnb's waar je dan de twee buitenste houders van weg kunt laten. Maar voor Spanje is die niet echt ideaal omdat de lnb's veel te dicht bij elkaar staan.
Welke lnb's heb je?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

Is het nu mogelijk de Visiosat zo in te stellen dat deze in Spanje werkt voor 19.2 en 23.5 ?

 

De locatie is omgeving Alicante.

 

 

Welke lnb's heb je?

 

 

beste verkerkbr,

 

geef je nog antwoord op de vraag van sprietje?

volgens mij krijg je dan antwoord/advies, of het met die LNB's (met wat gesjoemel) toch naast elkaar past op de visiosat bisat.

 

groet, a33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste A33,

 

moet ik inderdaad nog doen, maar moet even kijken wat voor LNB's ik nog op zolder heb liggen. Verder is het ook nog een idee om de metalen houder wat te verbuigen zodat er wel de juiste hoek ontstaat.

 

Helaas heb ik op dit moment andere drukke werkzaamheden. Maar ik kom er zeker nog op terug.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even maat "X" in de bijlage opmeet naar de houder van de Astra 19,2, dan kan ik de afstand tussen de lnb's wel even uitrekenen. Misschien hoef je in Alicante niet persé smalle lnb's te nemen tussen de Astra 19,2 en 23,5 op de Visiosat BiSat.
 

post-60869-0-61259400-1398937163_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het uiteindelijk goed zonder een metalen houder te doen is, dus op de manier van G2 (direct aan het einde van de arm).

 

Wellicht moet je dan wel de truc uithalen die ze bij beugel G4B hebben toegepast: dat je de LNB's "scheel" moet laten kijken om ze "pukkeltje-tot-pukkeltje" dicht genoeg bij elkaar te krijgen (ook omdat de houders van de visiosat zo breed/dik zijn...).

Dat kan dan door de LNB-houder niet "vlak" op de arm te schroeven, maar met aan één zijkant een verhoginkje ertussen.

 

Ben benieuwd hoe makkelijk/moeilijk dat uiteindelijk gaat.

 

Groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...