Ga naar inhoud


4 lnb's op 1.10 mtr Triax


DaRuutz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Tapaz,

 

Ik denk dat als je deze vraag niet terug kan vinden op het forum je het beste even een nieuw topic op kan starten.

Er zijn hier mensen op het forum die mij prima geholpen hebben. Wellicht dat jij ook op zo'n manier ondersteund word.

 

Groet,

 

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tapaz

Offsetschotels hebben meestal een f/D-verhouding (focus/Diameter) van 0,6. Dat wil zeggen, hoe groter de schotel wordt des te verder de lnb's van de schotel komen te staan. Dit houdt in dat als je dezelfde satellieten wilt ontvangen, de lnb's bij een kleine schotel dichter bij elkaar moeten staan dan bij een grote schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk ieder zijn keuze,om te plaatsen van een naar zijn keuze van diameter 88cm of xxx

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ blackeyes

 

Ik bedoelde inderdaad de afstanden.

 

@ sprietje

 

bedankt voor de info. Ik was van plan om een 78 cm schotel te kopen, maar door het lezen van dit forum ben ik geneigd om toch voor een 110 schotel te kiezen voor het plaatsen van 4 lnb's om de kans van slagen te vergroten. Ik neem aan dat  ik voor Tilburg iets andere waarden moet hanteren dan DaRuutz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van meerdere posts op dit forum heb ik besloten om te kiezen voor een tripleblock met 64 of 78 schotel. Dat lijkt me voor mij toereikend en net iets eenvoudiger te installeren. Qua prijs maakt het niet zo veel uit. Zie op dit moment de meerwaarde niet van Hotbird, maar die zal er ongetwijfeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...