Ga naar inhoud


4 lnb's op 1.10 mtr Triax


DaRuutz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klinkt logisch inderdaad Sprietje! Railhouder staat aan de hand van foto en mijn huidige situatie wel gelijk.

Is gewoon uitgesteld dan (verder kan hij niet). Wat ik voor morgen van plan ben is om de Astra 19,2 en vervolgens de andere lnb's

allemaal apart af te stellen met één enkele kabel. Als ik dan denk het maximale er uit te hebben gehaald dan wil ik alle stukken kabel

van de lnb's naar de diseqswitches gaan connecten en vanuit deze switches verder gaan naar de ontvanger respectievelijk tv-kaart.

Daarbij houd ik de volgorde van de lnb's op de switches gelijk aan elkaar. Ik ga er van uit dat er niet zoiets is als een juiste volgorde op de switches?

 

Hoe je werkt met een waterpas en een rolmaat om de juiste hoek te bepalen is mij een raadsel overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de rolmaat  40 mm uitgetrokken hou je links tegen de waterpas en zet het begin van de rolmaat onder het einde  van de multifeed waar de 28.2  lnb hangt en kijk dan of je exact waterpas bent dan heb je hem  goed staan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel een gps met elektronisch kompas. Maar dat is meer van belang bij het zoeken naar de juiste stand voor de Astra 19,2.

Heb voor de Android nu wel de anglemeter app geïnstalleerd morgen maar eens eventjes kijken.

Bedankt maar weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook wel de Astra 1 waarop de schotel is gericht die er het beste uitkomt. De overige zijn minder in

quality.

 

Beste mensen. Bedankt voor de hulp bij mijn schotelinstallatie, met name Sprietje. Je hebt met de uitleg 

een zeer goede stap in de juiste richting gemaakt voor mij. Het schuiven met de lnb's op de rail heeft in ieder geval

geen meerwaarde gehad. De stand zoals je ze had opgegeven van kuiltje tot kuiltje was uiteindelijk wel de optimale.

 

Is er nog een mogelijke manier om er voor te zorgen dat de railhouder wat strakker en stabieler in de arm gemonteerd kan worden?

Persoonlijk vind ik dat een wat minder stabiel punt waar mij teveel speling op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niet ergens een plekje in de kunststof waar je een klein schroefje in kunt draaien ter borging van de stand?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even mijn bevindingen tot nog toe. Met behoorlijk slecht weer blijft op de satellieten met het minste signaal het beeld prima in orde.

Het grappige is dat er met dat slechte weer één satelliet bij was waarvan het signaal net iets beter werd. Dit zal wel met drukgebieden en 

dergelijke te maken hebben. Met name de Astra 28.5 met zijn Engelse kanalen heb ik een hoop plezier van. Nogmaals bedankt voor de 

geboden hulp!

 

Greetz,

 

DaRuutz  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat we er weer een blije schotelkijker bij hebben. En tja, met een schotel van 1 meter heb je natuurlijk ook een fantastische regenreserve als die optimaal staat afgesteld. Als ik de buienradar van gisteren en vandaag in Nederland bekijkt dan is een flinke regenreserve meer dan welkom.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...