Ga naar inhoud


Nederlands TV/HD Kijken Canarische Eilanden (Gran Canaria)


Donnovan
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Beste Gebruikers van Sat4All,

 

Ik ben al een aantal maanden aan het neuzen op deze site , nu had ik dus een paar vragen met betrekking tot het verhuizen naar de Canarische eilanden , Ik heb altijd Satelliet tv in nederland gekeken zonder problemen , alleen heb ik dit toen ter tijd door een kennis laten doen. Dit werkte overigens Prima,

 

Nu zijn mijn vragen eigenlijk heel simpel ik heb al gelezen dat ik een schotel moet hebben van 120cm dit voor de beste ontvangst,

- Is het handig om de schotel groter dan 120cm te nemen bijvoorbeeld 2meter

- Welke Astra kanalen kan ik ontvangen op het eiland

- Welke ontvanger werkt het beste voor het buitenland

- Welke schotel of merken zijn verstandig om te nemen .., ik doe niet graag aan miskopen dus wil graag alles in 1 keer goed geregeld hebben, Ik wil alles in HD kunnen ontvangen dus wil graag de inverto black ultra lnb's aanschaffen.

 

Of misschien geeft iemand hier mij het advies om alles lekker te laten regelen bij een lokale satelliet boer.

 

Wie kan mij hiermee helpen ? , Zou dit zeer op prijs stellen ,

Met vriendelijke groet,

Willem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Donnovan

Welkom op dit forum

Op de Canarische Eilanden heb je niet zo'n hele grote schotel nodig hoor. Daar hebben ze een hotspot waar het signaal veel sterker is dan daarbuiten.
Ik heb voor jou twee detailfootprints gemaakt.
Een van de Astra 3B op 23,5 oost waar alle Nederlandse HD-zenders zitten en waar straks alle zenders naar toe verhuizen.
Een van de Astra 1L op 19,2 oost waar nu nog de Nederlandse SD-zenders zitten en ook alle Duitse enz.

post-60869-0-14125800-1399579999_thumb.jpg

post-60869-0-85500200-1399580022_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb het hier ook zo wat afgelopen

dus met een gewone schotel van 90 en een lnb voor een schotel van 60 dus 38mm

zou alles moeten kunnen werken in tenerife

Beste Dageraad,

 

En welke kanalen ontvang jij dan allemaal ? Astra 1 en 3 ?

Of moet je een abonnement hebben bij canaal digitaal om alles hd te kunnen ontvangen.

 

Ik wil niet gokken of ik geluk heb op lekken of alleen free channels.

 

Hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet sowieso een abonnement hebben om rtl 4 rtl 5 sbs 6, enz.

 

anders gaat het niet lukken

 

ik heb zelf goede ervaring met xtrend et 9000 en de xtrend et 9200

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Donnovan

Om de Nederlandse zenders te kunnen bekijken zul je een abonnement moeten hebben, of dit nu SD-zenders zijn of HD-zenders. Alleen de zender BVN is ongecodeerd ofwel FTA (Free To Air).
In deze lijst vindt je de meeste zenders die je op de Astra 19,2 en 23,5 kunt ontvangen waarbij ook het abonnement vermeldt staat wat je voor een bepaalde zender nodig hebt: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet sowieso een abonnement hebben om rtl 4 rtl 5 sbs 6, enz.

 

anders gaat het niet lukken

 

ik heb zelf goede ervaring met xtrend et 9000 en de xtrend et 9200

 

gr.

henk

Beste Henk,

 

Woont jij zelf ook op 1 van deze eilanden ? , en wat voor abonnementen kan ik daar allemaal uitnemen? zijn dit lokale, 

Of moet ik via nederland een abbonement regelen? ,

 

De Xtrend et 9500 lijkt mij wel een goeie ontvanger ,

En dan wil ik gewoon de beste satelliet schotel die er te krijgen is , is het handig om 1 te hebben die automatisch draait en dergelijken?

 

Vriendelijk bedankt Henk

 

Mvg,

Donnovan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Donnovan

 

Om de Nederlandse zenders te kunnen bekijken zul je een abonnement moeten hebben, of dit nu SD-zenders zijn of HD-zenders. Alleen de zender BVN is ongecodeerd ofwel FTA (Free To Air).

In deze lijst vindt je de meeste zenders die je op de Astra 19,2 en 23,5 kunt ontvangen waarbij ook het abonnement vermeldt staat wat je voor een bepaalde zender nodig hebt: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

 

 

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor de lijst..., is naar jouw weten canal digitaal het beste om een abonnement uit te nemen ?

Of is dit overigens ook de enigste ? Ik heb ze al ge-emaild met de vraag die ik boven aan heb gesteld,

Misschien kan ik bij hun gewoon een totaal pakket uitnemen , ze hebben tegenwoordig een tripple lnb  schotel antenne,

Maar weet dus niet of dit ook werkt op gran canaria , of dat dit alleen voor nederland is.

 

Hartelijk dank,

 

Met vriendelijk groet,

Donnovan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

CanalDigitaal is de enige aanbieder voor de Nederlandse zenders. Je kunt tegenwoordig ook vanuit de Canarische Eilanden een abonnement nemen. Dat hoeft niet meer vanaf een Nederlands adres maar een Nederlands bankrekening is dacht ik nog wel noodzakelijk. Kijk hier maar eens onder op deze pagina: http://www.canaldigitaal.nl/
Daar zie je staan:
TV in het buitenland
TV in de caravan
TV op de camping
TV in je vakantiehuis
Daar zit vast wel een passend abonnement bij.

Tegenwoordig kun je alleen nog maar abonnementen nemen met apparatuur erbij en gratis installeren.
Aan zo'n schotel van 60cm heb je natuurlijk niets aan.
Om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen, kun je wel de CanalDigitaal duo-lnb gebruiken.
Ik zal eens kijken of je eventueel iets hebt aan de triple-lnb om eventueel ook flink wat Engelse zenders te kunnen ontvangen maar niet de BBC, ITV, Channel 4 enz.
Draaibaar kan natuurlijk ook maar heeft zo zijn beperkingen.
Het kost tijd om van de ene naar de andere satelliet te draaien en het is niet helemaal geruisloos.
Als je met meerdere tv's op die schotel kijkt, zijn die andere tv's hun zender kwijt als jij de schotel gaat draaien.

 

Op welk eiland ga je wonen en waar ongeveer?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je bekeken.
De meeste satellieten op de 28,2 oost positie hebben een spotbeam op de Canarische Eilanden.
De Astra 2D voor een 90cm-schotel.
De Astra 2E voor een 90cm-schotel.
De Astra 2F voor een 120cm-schotel

Als je er dus interesse in hebt, kun je daar ongeveer zo'n 200 Engelse zenders ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal is de enige aanbieder voor de Nederlandse zenders. Je kunt tegenwoordig ook vanuit de Canarische Eilanden een abonnement nemen. Dat hoeft niet meer vanaf een Nederlands adres maar een Nederlands bankrekening is dacht ik nog wel noodzakelijk. Kijk hier maar eens onder op deze pagina: http://www.canaldigitaal.nl/

Daar zie je staan:

TV in het buitenland

TV in de caravan

TV op de camping

TV in je vakantiehuis

Daar zit vast wel een passend abonnement bij.

 

Tegenwoordig kun je alleen nog maar abonnementen nemen met apparatuur erbij en gratis installeren.

Aan zo'n schotel van 60cm heb je natuurlijk niets aan.

Om de Astra 19,2 en 23,5 te ontvangen, kun je wel de CanalDigitaal duo-lnb gebruiken.

Ik zal eens kijken of je eventueel iets hebt aan de triple-lnb om eventueel ook flink wat Engelse zenders te kunnen ontvangen maar niet de BBC, ITV, Channel 4 enz.

Draaibaar kan natuurlijk ook maar heeft zo zijn beperkingen.

Het kost tijd om van de ene naar de andere satelliet te draaien en het is niet helemaal geruisloos.

Als je met meerdere tv's op die schotel kijkt, zijn die andere tv's hun zender kwijt als jij de schotel gaat draaien.

 

Op welk eiland ga je wonen en waar ongeveer?

 

Beste Sprietje ,

 

Wat ben jij een topvent zeg !!, had nooit gedacht dat ik in zo een korte tijd zoveel te weten zou zijn gekomen.

Ik denk dat zo een 120cm schotel toch wel goed is ..., mijn vrouw houdt nogal van engelse kanalen .., en als je 1maal wat aanschaft dan maar gelijk goed!

Welke Schotel kan je me aanraden en is het dan mogelijk om en volledig nederland (astra1 en 3) te kunnen ontvangen in hd en engeland (2f) op 1 schotel..,

Of is het beter om dan 2 verschillende schotels te hebben..., ik heb daar namelijk als ik daar ga wonen misschien wel 5 tv's in huis..,

 

Dus zoek een goede manier om dit allemaal uit te werken hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken , ik zag ook iets van een multifeed rail om 5 verschillende satellieten te ontvangen?

 

Hartstikke bedankt Sprietje..,

 

Mijn weekend heb je alvast goed gemaakt ,

Groeten,

Don

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 120cm-schotel zit je zeker goed en kun je ook zonder al te veel problemen 3 losse lnb's plaatsen.
Je moet eerst maar een even kijken welke schotel je daar kunt kopen. Misschien een schotel van 110cm breed en 120cm hoog?
Stel dat de zo'n schotel daar kunt kopen, dan moeten de lnb's als volgt van elkaar staan:
tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 52mm
tussen de Astra 23,5 en 28,2 is 51mm
gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje.
De enigste houder waar je de lnb's zo dicht mee tegen elkaar kunt plaatsen is de SAB LNB-houder GK3 A025. Bovendien is een rail onmogelijk omdat die niet schuin genoeg ingesteld kan worden. Het is ongelofelijk maar de SAB-houder moet 44 graden schuin ingesteld worden.

Als je 5 TV's aan wilt gaan sluiten, dan zul je toch met een multiswitch met quattro-lnb's moeten werken want smalle octo-lnb's bestaan er volgens mij niet.

Wil je meer dan drie satellieten ontvangen, dan moet je twee schotels nemen of een Wavefrontier T90 maar die geeft niet zoveel versterking als een 120cm-schotel.
 

post-60869-0-52034900-1399664274_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 120cm-schotel zit je zeker goed en kun je ook zonder al te veel problemen 3 losse lnb's plaatsen.

Je moet eerst maar een even kijken welke schotel je daar kunt kopen. Misschien een schotel van 110cm breed en 120cm hoog?

Stel dat de zo'n schotel daar kunt kopen, dan moeten de lnb's als volgt van elkaar staan:

tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 52mm

tussen de Astra 23,5 en 28,2 is 51mm

gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje.

De enigste houder waar je de lnb's zo dicht mee tegen elkaar kunt plaatsen is de SAB LNB-houder GK3 A025. Bovendien is een rail onmogelijk omdat die niet schuin genoeg ingesteld kan worden. Het is ongelofelijk maar de SAB-houder moet 44 graden schuin ingesteld worden.

 

Als je 5 TV's aan wilt gaan sluiten, dan zul je toch met een multiswitch met quattro-lnb's moeten werken want smalle octo-lnb's bestaan er volgens mij niet.

 

Wil je meer dan drie satellieten ontvangen, dan moet je twee schotels nemen of een Wavefrontier T90 maar die geeft niet zoveel versterking als een 120cm-schotel.

 

Beste Sprietje,

 

Ja ik ben erg benieuwd wat voor schotels daar te krijgen zijn..., en als het allemaal niks is ga ik er 1 opsturen vanuit nederland of spanje.

 

Is het niet mogelijk om een triple lnb erop aan te sluiten? ik zie nameljk dat deze zijn voor schotels tussen de 64 78 cm .. dit had ideaal geweest..!

Maar dit is er dus niet voor schotels van rond de 120 ? dit leek me een ideale oplossing..

Maar 4 aansluitingen.. maar daar moet ik het anders maar eerst mee doen..,

Ik weet niet echt wat de beste oplossing voor mij kan zijn.. aangezien ik niet echt een budget heb.. wil ik het namelijk wel het liefst in 1 keer goed en professioneel laten installeren... ik ben in ieder geval een heel stuk rijker aan ervaring door jou.

 

Iemand stuurde me iets van een wavefrontier maar snap er niet veel van... zijn dit naar jouw weten goede schotels?

 

Hoor graag van je ..,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zo te kijken...

Heb je echt 5 tv's nodig?

 

Volgens mij is 4 tv'sen 3 lnb's heel wat voordeliger dan 5 tv's en 3 lnb's.

 

Die xtrend is iddd een uitstekende keuze.

Maar 4 of 5 tv's,dan heb je ook 4 of 5 kaarten nodig.

En dit is het allerduurste.

Ik meen dat je 3 kaarten op naam kunt zetten bij canaldigitaal.

Je wilt graag hd,stel je neemt een basishd abonnement van 17,95.

Daarbij 2 extra kaarten van 1,50 + 5 EURO per kaart erbij voor het hd pakket.

Dan zit je per maand op 17,95 + 6,50 +6,50 = dik 30 euro voor het instappakket.

En dan heb je nog maar 3 tv's..

 

Wil je 5 tv's dan zul je een multiswitch moeten nemen en idd quattro lnb's

en daar hangt een fors hoger prijskaartje aan.

 

Kun je echt niet met 4 tv's toe?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De triple-lnb past op Grand Canaria op een 80x90cm-schotel maar die is aan de krappe kant voor de Astra 28,2. Bovendien zou je hem dan eigenlijk op z'n kop moeten monteren dus met de aansluitingen omhoog maar dat zou eventueel kunnen met een plastic zakje er overheen.

En een Wavefrontier T90 kan. Je zult echter zelden zoiets geks hebben gezien want hij moet 44 graden gekanteld worden en dat ziet er niet uit.
Wat betreft het signaal voor de Nederlandse zenders en twee van de drie Engelse satellieten is het OK. De schotel is prima.
 

post-60869-0-84477200-1399670912_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...