Ga naar inhoud


lnb kapot?


jels
Ga naar oplossing Opgelost door ton2207,

Aanbevolen berichten

Als je bij het instellen van de duo lnb van cd, op de 23,5 kop 100% ontvangst hebt en daarna op de 19,2 kop geen signaal kunt krijgen, mag je er van uit gaan dat de kop kapot is? De houder zit om de 23,5 kop en heb de 19,2 op z'n plek gedraaid dmv de mal van CD.

De signaal sterkte wordt afgelezen op een vu+ solo2. Deze is net aangeschaft en er is door de leverancier openPLI opgezet en alles afgesteld voor CD.

Beeld op 23,5 is prima.

 

Of is dit te kort door de bocht en zijn er betere manieren om te testen of een lnb kapot is?

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

VU+ Solo2, OpenPLI 4, Duo LNB 19,2 en 23,5 op een Triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je de mogelijkheid hebt om je schotel te verdraaien zodat de 19 kop de signalen van de 23 satelliet ontvangt weet je al meer. Dek de 23 kop dan af met alufolie oid.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de mogelijkheid hebt om je schotel te verdraaien zodat de 19 kop de signalen van de 23 satelliet ontvangt weet je al meer. Dek de 23 kop dan af met alufolie oid.

Ik kan de houder verplaatsen van de 23,5 arm naar de 19,2 arm. Dan heb je hetzelfde effect toch? Dan plak ik de 23,5 wel even af.

Kan er ook iets niet goed ingesteld staan op de solo2? Ik kan beide satellieten echter selecteren, maar heb 0 bij de 19,2, dus lijkt het me wel goed ingesteld....

Ik ga de koppen omwisselen.

Dank voor je reactie!

VU+ Solo2, OpenPLI 4, Duo LNB 19,2 en 23,5 op een Triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jels

 

Welkom op dit forum

Heb je de CanalDigitaal duo-lnb op een schotel gemonteerd van 64cm?

Staat de schotel in Nederland?

Beste Sprietje, staat op een triax 78 en in NL.

VU+ Solo2, OpenPLI 4, Duo LNB 19,2 en 23,5 op een Triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jels,

 

 

In de gebruiksaanwijzing staat dat de houder om de 19.2 graden kop moet zitten, gr.

 

Zilverster.

Ziverster, dit is alleen bij vervangen van een enkele kop naar een duo kop. Bij opnieuw uitrichten wordt 23,5 geadviseerd volgens mij.

VU+ Solo2, OpenPLI 4, Duo LNB 19,2 en 23,5 op een Triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Zilverster.

Duo-lnb's voor 80-85cm-schotels waren er eerder dan voor 60cm-schotels.

en beste jels

Een CanalDigitaal duo-lnb is gemaakt voor een 60cm-schotel. Dat wil niet zeggen dat je hem niet op een Triax 78 kunt gebruiken, maar je zult wel een beetje moeten middelen, dus een beetje tussen de Astra 19,2 en 23,5 in moeten gaan zitten.
Het beste is inderdaad de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten. Je moet de schotel een beetje draaien zodat je zowel de Astra 23,5 als de Astra 19,2 ontvangt.

 

Verder heb je minimaal twee aansluitingen. Als het nog niet lukt, probeer dan de andere aansluiting eens.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

 Het beste is inderdaad de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten.

 

Heeft dit te maken met het verhuizen van de zenders en de wat zwakkere signalen van de 23,5 t.o.v. 19.2 ?

Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo vreemd dat men dit dan heeft aangepast.

 

Ik zal dit t.z.t. zelf ook eens uitproberen, weer iets geleerd :)  , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

 

Heeft dit te maken met het verhuizen van de zenders en de wat zwakkere signalen van de 23,5 t.o.v. 19.2 ?

 

 

Klopt precies. Als je een enkele kop hebt die al gericht staat op 19,2, dan adviseert CD om alleen de nieuwe (duo)kop te wisselen en de houder om de 19,2 arm te zetten. Is het makkelijkst, anders moet je wsch weer uitrichten.

Bij nieuwe install adviseren ze om de houder op de 23,5 te plaatsen.

 

Website CD: http://apps.canaldigitaal.nl/digitale-tv-en-radio/duo-lnb/installatie-instructies.aspx

Wanneer u alleen uw huidige LNB wilt vervangen door de DUO LNB

» Installatiehandleiding DUO LNB op bestaande schotelantenne

Wanneer u een complete satellietinstallatie wilt installeren met een DUO LNB

» Installatiehandleiding complete set inclusief DUO LNB

 

Groet Patrick.

 

P.s. de LNB doet het nu goed. Ook de oude enkele 19,2 kop gaf geen signaal. Heb de duo er weer opgezet en de tuner opnieuw zelf laten zoeken. Nu wel signaal op beide satra's. Wsch iets fout gegaan bij de pre-install door de leverancier.

VU+ Solo2, OpenPLI 4, Duo LNB 19,2 en 23,5 op een Triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...