Ga naar inhoud


Freezes bij Amiko Micro HD


zoekende

Aanbevolen berichten

Bij het installeren van mijn AmiKo Micro HD valt het mij op dat ik op Astra bij de C+ kanalen freezes zijn op het geluid. Het switchen tussen de kanalen is zo'n 5 seconden wat ik tamelijk lang vind. Draai op de fabrieksinstellingen. Een andere vraag is of ik de kanalenlijst van Hans kan gebruiken. Kan de link naar andere software niet vinden. Gaarne jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij het installeren van mijn AmiKo Micro HD valt het mij op dat ik op Astra bij de C+ kanalen freezes zijn op het geluid. Het switchen tussen de kanalen is zo'n 5 seconden wat ik tamelijk lang vind. Draai op de fabrieksinstellingen. Een andere vraag is of ik de kanalenlijst van Hans kan gebruiken. Kan de link naar andere software niet vinden. Gaarne jullie advies.

Ik ben bang dat jij je zenderlijst zelf even moet gaan samenstellen.

Hieronder een link naar de laatste software.(Ik hoop dat ik de link mag plaatsen?)

http://sat-support.tv/?a=downloads&dir=128

 

 

 

Gr.De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het nieuwste software AMIKO_MicroHD_1.2.19_emu.zip

Kies voor de EMU software , Dus niet de MCAS.

En als  je het software geplaatst hebt , terug naar fabrieksinstellingen zetten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het probleem te verergeren of verder uit te proberen heb ik de schotel gedraaid naar Astra 3. Ondanks geduld en liefde jittert het signaal tussen 7 en 30 %. De schotel heeft een signaal sterkte van 90% en wordt niet bewogen. Draaien aan de LNB geeft geen verbetering. Wat zou een reden kunnen zijn dat de LNB jittert in zijn signaal. Kan me voorstellen dat hij niets geeft (kapot) maar heb geen idee waarom hij jittert. In de camper heb ik ook nog een Adimo Jive, echter deze werkt niet op de scart aansluiting van mijn net gekochte Salora. Grreee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bijna  zegen dat de lnb stuk is, heeft de schotel wel vrij zicht

de tv heeft geen scart aansluiting,of alleen maar hdmi

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is vreemd dat de scart niet werkt , heb je het ook geprobeerd via

de AV toets op de afstb.van de tv ,wat is  het merk/ type van de tv, zal de handleiding

er even  bij zoeken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nieuwe LNB geinstalleerd. Wel signaal en sterkte aanduiding maar geen beeld. Signaal aanduiding komt van Astra1. Rara.

Heb je zelfs geen beeld op BVN?

 

Doe eens een kanalen search en vertel dan eens welke kanalen hij als eerste vind?

 

Gr. De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Astra 1 heb ik geen problemen.. Heb geen ontvangst op de Astra3. Jammer genoeg heb je op Astra3 geen BVN. Heb tot zover het na volgende gedaan:

 

Nieuwe LNB

Van huis uit nog laatste software geinstalleerd. Indien ik Astra3 zoek en vind krijg ik gecodeerd signaal, doe een fastscan blijkt het niet de Astra 3 te zijn. Dus de indicatie klopt niet. Word er gek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus uit je bericht moet begrijpen is dat je een single lnb gebruikt en geen DuoLnb?

 

Waar maak jij uit op dat je ook daadwerkelijk de Astra3 ontvangt en b.v niet de Astra2 28.2?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...