Ga naar inhoud


Freezes bij Amiko Micro HD


zoekende

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Btw krijg ook geen beeld op kanaal 75. Advies CD (tv Gelderland)

Ok je hebt dus de beschikking over een Duo Lnb??

 

Het is me namelijk nog steeds niet duidelijk wat je gebruikt?

 

En waar bevind jij je momenteel?Geen bomen / bergen / opstakels in de buurt?

 

Je schrijft dat je signaal op de Astra1 hebt en tevens de Hotbird en Astra2 ook scant?

 

Naar mijn mening kun je beter even vanaf scratch gaan beginnen. 

 

Vertel me nu eens hoe groot je schotel is?En wat voor soort Lnb je gebruikt?

 

Verder stel in je Amiko de diseqc zo af dat je alleen Astra1 op A(1) hebt staan en de Astra3 op B(2) verder geen satellieten aanvinken.

 

Zet dan je ontvanger even op BVN en zoek de Astra1 even als je daar nu signaal(beeld) op krijgt / hebt draai je schotel dan eens voorzichtig iets verder naar de kant waar je naar toe hebt gedraaid en kijk dan eens of je niet alsnog BVN kunt ontvangen?

 

Het kan wel eens voorkomen dat je gespiegeld signaal ontvangt en dan kloppen de graden niet meer voor de ontvangst van je andere satelliet.

 

Verder is het van belang dat je de Lnb maximaal aansluit/drukt in de houder (dus het blok moet tegen de houder gedrukt worden in de richting vd schotel)

 

Succes.

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft schotel op camper. Het is een Sattravel UFO. Schotel heeft een enkele kop. Deze is vernieuwd en is OK. De ontvanger is een Amiko Micro HD ontvanger. Heb ontvangst op alle satellieten echter niet op de Astra3. Draai onder Amiko-Micro-HD -1.2.02 -emu.abs. File path uda. Signaal sterkte 90 qualiteit 65% op Astra1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ok moet je eerlijk bekennen dat ik geen goede ervaringen heb met een travelsat.

 

Mijn vader heeft dezelfde op zijn caravan en zelfs met de Horizon satfinder was het niet mogelijk om daarmee zijn gewenste satellieten af te stellen.(zelfde probleem als wat jij beschrijft)

Hij gebruikt nu tegenwoordig een statief met een 78cm Triax en DuoLnb.

 

Al zullen er legio mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met deze UFO en hopelijk reageren die met de oplossing hier op jouw probleem.

 

Jouw software is niet de laatste voor de Micro(1.2.23) maar daar zal het probleem niet in zitten.

 

Succes in ieder geval.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft schotel op camper. Het is een Sattravel UFO. Schotel heeft een enkele kop. Deze is vernieuwd en is OK. De ontvanger is een Amiko Micro HD ontvanger. Heb ontvangst op alle satellieten echter niet op de Astra3. Draai onder Amiko-Micro-HD -1.2.02 -emu.abs. File path uda. Signaal sterkte 90 qualiteit 65% op Astra1.

Staat ie wel maximaal uitgericht op Astra 1?

Een tikje oost en TV Gelderland zou toch moeten kunnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta er goed op. 90/70 maar geen beeld. Bij een Sattravel, dus met LNB kop in de schotel is negatieve kant toch ook naar links?

11914 /H/ DVB-S2 op Astra 1 is een gecodeerde transponder.

Ik heb hier 2 Amiko Aliens draaien, vandaar dat ik even reageer.

Heb je voor de Astra 3 de juiste transpondergegevens handmatig ingevoerd en gescand? De parameters op A3 wijken immers maar deels af van die op A1, en dan krijg je geen beeld. Die van Astra3 is DVB-S/ 9/10

Jouw schotel heeft een grote openingshoek, dus je vangt ook naastliggende sats. Ik weet niet hoe de Amiko Mikro daarop reageert in de zin dat hij ook frequenties van naburige sats mee inleest.

 

Wat bedoel je met "negatieve kant naar links"?

Bedoel je de lnb skew? Die is normaal met de wijzers van de klok mee als je voor de schotel staat en de lnb kop naar de schotel toe staat.

Je kunt de lnb hals in de houder meestal ook een paar tikjes dichter naar de schotel toe of er vanaf instellen. Dat kan ook wat opleveren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard,

 

Uitgaande dat ik uitgericht op Astra 1 uitricht en door de grote openingshoek ook Astra3 binnenhaal zou ik met de juiste instellingen dus ook Astra 3 moeten krijgen. J opmerking vwb DVB-S 9/10 begrijp ik niet. Bij satelliet instellingen kan ik de satelliet aangeven (heb dan een signaal en qualiteit. Indicatie maar geen beeld, mijn LNB type (universeel) en een TP index. Zie nergens een DVB-S of iets dergelijks.

Gaarne advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequentie 11.914 /H wordt gebruikt op zowel Astra 1 (in S2) als op Astra 3(in DVB-S).

Astra 1N:

11914.50 H 75 Pan Europe DVB-S2 QPSK 27500 9/10

Astra 3B:

11914.50 H 75 Europe DVB-S QPSK 27500 5/6

 

Zoals je ziet, moet je voor tv Gelderland andere parameters invullen dan voor Astra 1N.

Je moet voor tv Gelderland zeker weten dat je niet zit te kijken naar 1N, want die is gecodeerd en blijft zwart.

 

Je zou de frequentie er even totaal uit moeten gooien en dan de 3B gegevens opnieuw moeten invoeren.

 

Edit: Als je de handleiding erbij neemt, staat in hoofdstuk 7/p.11  onder TP Edit beschreven hoe je frequenties kan toevoegen, wijzigen of weggooien.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd de TP te wijzigen, kan in TP wel 12914 maar niet 12914.50 het zelfde geldt voor 27500 en niet 27500 5/6. Zie op de CD tv lijst bij Ned HD Astra 3A/3B 23./12149/H/27500 staan en op beeld gecodeerd signaal. CD garandeerde me dat mijn HD pakket actief is.ligt de ellende nu bij mij of bij CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de frequentie is 11914, en die 0,50 maakt niet uit.

Ned zit helemaal niet op 12149 H.

Waar haal je die frequenties eigenlijk vandaan?

Zo vind je natuurlijk geen sat en geen zenders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die frequenties zie ik staan in de gedownloade CD lijst. Nu staat er bij een opnieuw gedownloade list bij NED : Astra3a/3b 23./12187/H/27500. Indien ik de TP instel op 11914 en dan een TP

Scan maak ontvang ik oa de Duitse sky sport. Thuis op m'n vuduo weet ik dat deze alleen op astra1 staan. Heb deze vakantie meer op de camper dan in de zo'n gelegen;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12187 H zit Ned1 HD.

De gegevens voor 11914 moet je handmatig wissen en vervangen door de bovenstaande gegevens 3B.

Anders blijf je focussen op Astra1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...