Ga naar inhoud


Freezes bij Amiko Micro HD


zoekende

Aanbevolen berichten

Op 12187 H zit Ned1 HD.

De gegevens voor 11914 moet je handmatig wissen en vervangen door de bovenstaande gegevens 3B.

Anders blijf je focussen op Astra1.

@Eduard de Amiko van hem kun je absoluut niet vergelijken met jouw Aliens het menu van zijn Micro is karig en weinig instel mogelijkheden.

 

@Zoekende wat betreft de "grote kijkhoek" en dan automatisch aannemen dat je daardoor de A3 mee pakt zo werkt dat niet....In de praktijk zou je de Ufo een tikkie naar rechts moeten draaien(als je erachter ligt)..maar goed had al geschreven dat zelfs met de (professionele) Horizon satfinder we geen signaal kregen met de Ufo op mijn vader zijn caravan.

 

Succes

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Eduard de Amiko van hem kun je absoluut niet vergelijken met jouw Aliens het menu van zijn Micro is karig en weinig instel mogelijkheden.

 

 

Daarom heb ik dus ook de gebruiksaanwijzing van de Micro HD erbij gepakt. ;)

Ik realiseer me volledig dat de Micro HD geen Spark menu heeft.

 

En wat je opmerking over de kijkhoek betreft: zo werkt het wel degelijk bij een kleine schotel met een grote hoek.

Waarom denk je dat de schoteltjes van Sky in Engeland zo klein zijn? Ze zijn met 1  vaste stand geschikt voor 2 naburige sat posities.

 

Als Zoekende de juiste parameters invoert volgens de instructies in de handleiding met de schotel op Astra 1 (of een tikje oostelijker gedraaid), zou dat normaal gesproken tv Gelderland moeten opleveren.

 

@Debuurvrouw, ik geloof je ervaring dat het een probleem is met de UFO onmiddellijk, maar zolang Zoekende nog niet gericht frequenties heeft kunnen editen, hou ik nog een sprankje hoop. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben enige Nrderlanders toegekomen echter zonder HD. Heb waar ik nu ben een slechte internerontvangst. Echter 2 vragen: kan je zonder of met cd kaart tv Gelderland kanaal 75 vrij ontvangen. Bij zoeken krijg ik geen Astra3 maar op de Astra1zie ik bij omschakelen wel Astra 3 en wanneer ik weer de emu laad hoe kan ik dan het beste handelen zonder automatische de kanalen te downloaden.

GJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer op de camper geklommen en de LNB 15 Gr. Linksom gedraaid. Bij deze schotel dus naar rechts. Heb het vermoeden dat hij sommige transponders niet laadt. Zou gelderland zo wie zo moeten hebben, vandaar het vermoeden of zekerheid. Heb een fabrieksreset gedaan en op de 23 weer de kanalen opnieuw geladen. Zag dat hij alleen of beter gezegd het meest Duitse zenders laadt en geen Ned1 etc etc. Wil morgen een nieuwe kabel monteren. Gaarne jullie raad en advies vwb antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe kabel zal weinig helpen denk ik, er blijft voor jou  maar 1 optie over, iemand

zoeken met een duo-lnb de fastscan lijst er zetten, en dan jou schotel uitrichten

straks is de vakantie om ,dan heb nog geen tv gekeken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt wel mee. Heb nog altijd de Astra 1. Heb een dag voor de vakantie de Amiko in de camper gezet met het motto we regelen het wel onderweg. Als je het hebt moet het werken. Zou zo graag willen weten waar de fout zit. CD geeft niet thuis vanaf het buitenland. Hoeveel moet de LNB kop gedraaid worden met standplaats Bodensee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf klooien, alles gedaan wat men aandraagt gedaan. Omdat er veel transponders niet gelezen worden of ingeladen worden wil ik ongewenst met de LNB in de slag. LNB staat nu bij de Sattravel antenne zoveel mogelijk naar achteren, kan dus de kop z'n 3 cm naar voren schuiven. Op vele transponders een falied, of toch maar weer een andere LNB kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een zenderlijst laadt betekent dit dan dat je dan ook de transponders binnen hebt of staat een lijst los van wat je kunt laden. Bedoel hiermee indien je een zenderlijst hebt dit niet wil zeggen dat je ze ook kunt zien?

Als het goed is dan bezit jouw Amiko toch de CD/TVV fastscan functie?Dan laad die na een scan op de A1 toch in principe alle beschikbare kanalen voor CD/TVV op zowel A1 als A3.

 

Het is een beetje jammer dat je 2 dingen niet kunt uitsluiten in jouw geval.

 

1.ligt het aan de Amiko?Geen mogelijkheid een andere ontvanger te testen.

2.ligt het aan de Ufo Travelsat?Geen mogelijkheid om een schotel op een statief te proberen.

 

Ik blijf er erbij dat dit hetzelfde probleem was als bij mijn vader alleen had hij er toen die tijd een DM500HD tussen ook toen wel A1 maar geen A3 daarna bij de schotelboer in Koblenz een statief en andere schotel/Lnb gekocht binnen 5 min uitrichten was die daarna een blij man.

 

Succes

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf klooien, alles gedaan wat men aandraagt gedaan. Omdat er veel transponders niet gelezen worden of ingeladen worden wil ik ongewenst met de LNB in de slag. LNB staat nu bij de Sattravel antenne zoveel mogelijk naar achteren, kan dus de kop z'n 3 cm naar voren schuiven. Op vele transponders een falied, of toch maar weer een andere LNB kopen?

Heb je geen buren waarnaar je een coax kan trekken om het een en ander uit te sluiten...;?

 

succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...