Ga naar inhoud


Rebox 2200HD met CD reactiveren lukt niet meer


Hoyte

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op deze site.

Het lukt niet meer op mijn Rebox HD PVR het Canal Digital Recreatiepakket te reactiveren in de caravan.

Ik heb deze ontvanger al enkele jaren en nooit probleem gehad.  Heb  wel ontvangst van bijv. BVN zender op kanaal 14. Dus satellietontvangst.
Zet daarna ontvanger op SBS6 op 6 en vraag reactivering aan CD. Maar ergebeurt niets; ook niet na een uur.

CD dus gebeld; zij kunnen mij niet helpen met de Rebox en zeggen dat het aan de ontvanger ligt en mogelijk een update nodig is.

 

Via de officiele Rebox site de laatste updates gevonden en met hulp van hun documentatie de updates een voor een in goede volgorde (oud naar laatste) via een USBstick uitgevoerd, ook de fabrieksinstellingen teruggezet,  zenders zoeken via Fastscan met Canal Digital SD en daarna ontvanger 5 minuten spanningsloos gemaakt. Alles volgens de instructies gedaan. Maar activering lukt nog steeds niet. Zwart beeld met balk "gecodeerde zender'.

Wat doe ik fout of mist er nog?

 

Graag hulp want heb nu geen TVzenders op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je op een park aanwezig bent,is er misschien iemand op de camping die een schoteltje heeft,zo vriendelijk om jou kaartje eventjes in zijn ontvanger te steken.trakteer hem misschien op een drankje,en terwijl je tezamen iets drinkt,komt U kaart misschien weer in actie.

prettige reis.

En anders eens horen in de buurt of er geen lokale satboer is,en misschien wil die jouw helpen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Allereerst de vraag of de kaart op de juiste manier in je ontvanger gestoken zit.

Als het goed is zit de chip aan de onderkant van de kaart in je ontvanger gestoken.

 

Kijk daarna eens in het meest rechtse hoofdmenu "Hulpmiddelen" naar "CAS".

Bij een van de smartcard sloten staat mediaguard wanneer je kaart herkend wordt.

 

Kijk dan bij "Consultation"en "Canaldigitaal" naar de geldigheid van de kaart.

Wanneer het goed is staat die ongeveer 2 maanden in de toekomst.

 

Indien de datum niet correct is en eronder geen groepje van cijfers staat waarvoor je kaart is vrijgeschakeld, zal je contact moetenopnemen met de Canaldigitaal servicedesk i.v.m. je abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nu in Spanje. Heb inmiddels de CDcard getest met andere ontvanger in mijn caravan en alles werkt dan perfect. Alleen in mijn Rebox niet. Al vele keren de updates en resets opnieuw gedaan. Soms daarna even een freeze beeld op een Ned. zender maar dan toch weer zwart met "gecodeerde zender" het apparaat hangt dus tegen doorgeven van CD zenders aan, maar helaas. Balen

Nog iemand suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvang je BVN ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, ik heb suggesties!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ontvang BVN op 14.

Ceesv Ik kan de CAS details niet bekijken want dan moet ik eerst ontvangst op Ned. 1 hebben. Maar CD smartcard en schotel werkt zoals getest met andere ontvanger in mijn caravan. Gebruik de CI Mediaguard module ( type met wereldbol) voor Canal Dig. en daar moet de Card met chip omhoog in.

Nog andere suggesties Ceesv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hoyte,

 

Kun je de CAS gegevens zoals Ceesv die vroeg niet opvragen terwijl je naar BVN kijkt ? Dan weet je tenminste of de module-kaart combinatie door de 2200 wordt gezien.

 

Ervaar je het probleem zowel op (bijv. Ned 1) SD als HD ?

 

(Vergeef me mijn vraag over BVN die je al in je startpost genoemd had (-: )

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je geen cas gegevens hebt vraag ik mij af welke software je geladen hebt.

 

Deze ontvanger werkt alleen met een CI module, de ingebouwde kaartlezer werkt niet met Canaldigitaal omdat dit een gecertificeerde ontvanger is.

 

Welk CI module gebruik je?

Het CI module zou je gewoon in het CAS menu oeten kunnen zien, ongeacht op welke zender je bent afgestemd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de software voor de 2200 kunnen downloaden via een USBstick. Alle software updates een voor een gedownload en volgens het boekje de resets steeds uitgevoerd. Ik zie bij systeem info dat ik nu V 2.11.61 gebruik. Heb 1BNL en Recreatiepakket, dus instelling op SD zenders.

In het CAS menu kom ik niet verder dan info 'slot1' 'leeg' , 'CI slot' 'canal digital' maar kom met OK drukken niet bij volgende diepere info over CAS versie zoals jullie vragen. Niet bij Ned1 (geen ontvangst betaalzenders) maar ook bij BVN op 14 geen info over CASversie op te roepen.

Welke CDS zenders zijn nog te proberen of zou het bij BVN ook al hebben moeten lukken.

Zou CI-module defect zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Misschien een domme opmerking, maar zit je kaart goedom in de CI? Dus met de contactjes naar achteren en naar boven? Trek je CI er eens uit en controleer je kaart. Daarna CI met kaart weer terugplaatsen. Is hij meteen gereset...

 

Geen beeld en geen info? Kaartje in een gecertificeerde ontvanger testen op beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een opmerking: vroeger moest je om het CAS menu te openen blind een PIN-code intoetsen. Die code is/was 1407. Het proberen waard misschien (ik heb mijn RE-2200 even niet bij de hand om te testen)?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...