Ga naar inhoud


Mac tips (OS x Marvericks)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Als eerste zou ik je adviseren op je Mac xtrafinder te installeren. Dit lost een aantal ' tekortkomingen'  in de Mac finder (vergelijkbaar met Windows verkenner) op:

 

http://www.trankynam.com/xtrafinder

 

Als je een NAS hebt, zou ik persoonlijk niet AFP gebruiken, maar liever NFS.

 

Om shares te mounten en dit ook een geautomatiseerd tijdens opstarten te doen, is deze tip geweldig:

 

http://jesperrasmussen.com/blog/2013/07/28/auto-mounting-nfs-shares-in-mountain-lion/ (werkt precies zo onder Marvericks)

 

Verder kan ik alleen maar adviseren zo veel mogelijk de tools te gebruiken die Apple voor je mac beschikbaar stelt. Dat werkt altijd en zonder problemen.

 

Tips en aanvullingen zijn welkom!

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Wel of het een echte TIP is weet ik niet

 

Voor diegene die eerder NFS Manager gebruikt hebben en nu overstappen op 't OS Mavericks moeten dus echt opletten.

Want de makers van NFS Manager maken er heel specifiek een waarschuwing over.

 

Die manuele methode onderhuids in die bestanden fstab, auto_master, auto_shares te editen lijkt mij dus erg interessant om ook feedback over te lezen...

Mijn iMac ( mavericks) staat in het buitenland en daar zou ik graag snel weer een Rechtenprobleem willen oplossen op een oudere NAS die ook NFS zou moeten aanbieden. Dat betreft dan ook de VPN die met de update naar Mavericks problemen creëerde.

 

ciao ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...