Ga naar inhoud


Dm 7025+ en DVB-C tuner werkt bij UPC?


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een oude DM7025+ staan waar ik ooit een DVB-C tuner voor heb gekocht.

Nu heb ik een kennis die op dit moment analoog op kabel kijkt via de UPC.

Het heeft een SD TV.

 

Nu wil hij graag eens experimenteren met digitaal om te zien of digitaal een strakker beeld geeft.

Ja, ik weet het, wij hebben de ervaring, maar de beste man nog niet.

 

Mijn vraag is nu, gaat de DM7025+ in combinatie de DVB-C tuner ZONDER smartcard beeld geven op de "open" kanalen van UPC?

Eventueel welke image is het beste te gebruiken hiervoor?

Moet ik nog een speciale softcam gebruiken?

 

Alvast dank!!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

De SD kanalen van UPC kun je prima ontvangen met deze box. Met OpenPli is er ook een kabelscan voor handen. Let wel op! Je kunt alleen de ongecodeerde kanalen van UPC ontvangen. De gecodeerde kanalen kun je alleen ontvangen als je in bezit bent van de RSA/BOXKEY van je originele UPC Mediabox. Hieraan komen is een totaal ander verhaal en mag hier niet worden vermeld i.v.m. illegale praktijken.

 

Heb de vraag ook eerder gesteld hier, maar puur omdat UPC dit niet wil vrijgeven wordt het hier als illegaal bestempeld om over de boxkey te praten (zelfs als je met je eigen kaart in je eigen linux ontvanger zou willen kijken). Zie het absoluut niet als illegaal, maar het verkrijgen van deze boxkey is een illegale actie (omdat UPC dit dus gewoon niet wil)..

 

Freq. 164.000

Symbolrate: 6900

NIT zoeken aan..

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie beide voor de nuttige informatie.

 

Ik was gisteren bij iemand anders in datzelfde gebied van UPC even en heb voor de gelegenheid gekeken wat er gebeurt als je de smartcard uit de upc mediabox haalt. Op alle kanalen gaat het beeld op zwart.

Ik vraag dit overigens omdat de beste man gewoon netjes zijn abonnement voor analoog maandelijks betaald en zoals hier in Utrecht het geval is, dat je alleen maar een smartcard hoeft te kopen, te registreren en dat je dan beeld hebt op het basis (SD) aanbod in het Ziggo gebied.

Bij mijn schoonmoeder werkt dat nog steeds i.c.m. haar SD breedbeeld tv met Humax 9300 recorder.

Alleen moet ook zij wel een smartcard in de ontvanger plaatsen, anders werkt het ook niet.

 

Dus, als de beste man een Humaxje op de kop tikt, heeft hij gewoon beeld op de basis SD zenders.

Hij heeft geen interesse in diverse extra zenders. Alleen de eerste nederlandse zenders zijn voor hem voldoende.

 

Nogmaals beide bedankt voor jullie bijdrage. Super weer.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling: de beste man wil graag  het digitale bassisaanbod van zenders kijken met een vrije keus van ontvanger. Als hij een mediabox van UPC zou nemen, dan verplicht hij zich waarschijnlijk bij UPC, wat hij eigenlijk niet wil.

Een Humax zou dan zijn keus zijn, gezien de naam die het merk heeft v.w.b. de beeldkwaliteit.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...