Ga naar inhoud


Rom versie CI+ TN


Aanbevolen berichten

Ik heb die ook gekregen,mijn kameraad ging hem weggooien.Toen dacht ik,geef hem aan mij,want je weet nooit.Hij is bruikbaar voor phoenix mode,en mocht ik ooit iets doen met een seriale reader en een officiële kaart,dan kan hij misschien te pas komen.

Maar ja,veel van die toestellen liggen gewoon ongebruikt in de kas.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die card ATR is bogus, in elk geval complete onzin.

De ATR hoort in elk geval te starten met 3B of 3F (een van beiden, iets anders is niet mogelijk!)

Ja en nee.. de ATR zoals je um meestal ziet begint met 3B of 3F. Maar op communicatie nivo (hoog/laag voltage bitjes) begint deze ATR toch echt met die 03.

Dit komt nl door de "convention" de 1e bit geeft aan of het direct convention of inverse convention is. Zie je die 03 dan wil dat zeggen dat de convention niet goed door de software is afgehandeld. Duolabs is dan ook een lachertje.. maar goed.. dit keer toch nog bruikbaar.

 

Volgens ISO7816 heet de eerste byte de TS. Van deze TS byte gaat het dus om de aller eerste bit die door de smartcard verzonden word. Deze geeft aan wat de convention is.

0 = inverse convention (3F)

1 = direct convention (3B)

 

Bij een 03 heb je dus binair 0000 0011.. deze bits moet je "reversen" dan krijg je 1100 0000 en vervolgens inverteren, dan krijg je 0011 1111 wat gelijk is aan 3F hexadecimaal.

De bovenstaande ATR:

03 00 56 FF 00 76 7E 71 FA 1D FF DD 8D 7D 35 F5 73 63 F3 FB 4D 59 B1 75 B3 B3 ED

word dan: 

3F FF 95 00 FF 91 81 71 A0 47 00 44 4E 41 53 50 31 39 30 20 4D 65 72 51 32 32 => DNASP190 RevQ22

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met DNASP190 RevQ22 want google levert niks op.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...