Ga naar inhoud


Hoe afstand berekenen tussen lnb's voor ontvangst astra 1-2-3 in zuid Spanje


casaMojito
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik ben een absolute leek in satelliet-zaken, maar moet een schotel instellen voor ons vakantiehuis in Zurgena, nabij Mojacar in Almeria. De schotel die er al stond is 1.23 breed x1.37 hoog, gericht op astra 2 vermoed ik (De LNB is kapot).

Bedoeling is uit te richten op astra 1 en 3, en als we dan toch bezig zijn met losse LNB's meteen ook de astra 2 erbij te nemen (voor de posten die er mee te ontvangen zijn daar)

ik ben er intussen achter dat 

1/ ik niets ben met een dubbele kop gezien de schotel te groot is

2/ de afstand tussen de koppen groter wordt naarmate de schotel groter wordt (maar hoeveel?)

3/ dat ik de kop voor de astra 3 in het midden moet zetten, die van de 1 meer naar het zuiden en die van de 2 meer naar het oosten

4/er verschillende sterktes van lnb's zijn. Is het de moeite om een 0,2 of zelfs 0,3 dB te kopen?

 

Ik vraag me vooral af hoe lang de rail moet zijn die ik nodig heb om die verschillende lnb's aan elkaar te maken, en of die een andere kromming heeft.  Zou die set van inverto werken? http://www.inverto.tv/products/?section=3

 

Iemand ervaring?

 

Alvast bedankt

 

Marianne

post-72176-0-20590700-1401983030_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wil men gaan kijken? Misschien is ontvangst van alleen Astra 3 wel genoeg aangezien bijna alle Nederlandse zenders daarop zitten.

Zoals Sprietje al zei is het niet mogelijk om op zo'n LNB-houder een rail te zetten.

Misschien dat het bijplaatsen van één LNB voor een satelliet ten oosten van de satelliet waarvan de LNB in de houder zit net kan omdat die bijgeplaatst LNB ook ietsje hoger komt te staan.

Maar dat zal m.b.v. zelf bedacht en gemaakt beugeltjes proefondervindelijk geprobeerd moeten worden.